Het bouwen van een paludarium
Re: Het bouwen van een paludarium
Ik ben bang dat ik dan niks meer van de kleuren terug zie als ik de epoxy met cement ga inwrijven.
Ik heb er ook aangedacht om aan de epoxy een bruine kleur toe te voegen en dan in de natte epoxy zand strooien. Dit zal denk ik ook wel mooi zijn maar ook dan ben ik de kleuren die ik nu heb kwijt. En dat zou ik echt doodzonde vinden. Dus ik smeer hem in met epoxy en dan hoop ik dat er over een tijdje een beetje alg smeer op de wand komt zodat de harde glans eraf is.
Ik heb er ook aangedacht om aan de epoxy een bruine kleur toe te voegen en dan in de natte epoxy zand strooien. Dit zal denk ik ook wel mooi zijn maar ook dan ben ik de kleuren die ik nu heb kwijt. En dat zou ik echt doodzonde vinden. Dus ik smeer hem in met epoxy en dan hoop ik dat er over een tijdje een beetje alg smeer op de wand komt zodat de harde glans eraf is.
gr, Rico
-
jari4now
Het is echt een mooie wand geworden, heel natuurlijke kleur.
Misschien even google misschien is er wel epoxie dat zijdeglans heeft.
Misschien even google misschien is er wel epoxie dat zijdeglans heeft.
En als je voor de alg gaat kan je dit wel versnellen 
Ik heb de wand nu 2 x in de epoxy gezet en het zou nu dus wel goed moeten gaan.
De wand zit nu ook definitief in het aquarium en alle naden heb ik vanmorgen afgekit.
Volgend weekend eens kijken of ik heb dan weer ga vullen om te kijken of alles nog goed werkt en het effect van de epoxy onderwater eens te bekijken.
De wand zit nu ook definitief in het aquarium en alle naden heb ik vanmorgen afgekit.
Volgend weekend eens kijken of ik heb dan weer ga vullen om te kijken of alles nog goed werkt en het effect van de epoxy onderwater eens te bekijken.
gr, Rico
-
Rob Bosman
Rico,
Dit gaat er heel goed uit zien en verstandig dat je vast rekening gehouden hebt met planten, TOP man.
Dit gaat er heel goed uit zien en verstandig dat je vast rekening gehouden hebt met planten, TOP man.
Knap gedaan, leuk om zo alles mee te kunnen volgen.
Het eindresultaat zal ongetwijfeld schitterend zijn!
Het eindresultaat zal ongetwijfeld schitterend zijn!
Groetjes, Jean-Paul
Hier even een foto van de wand in de epoxy
Op de foto glimt het wel een stuk meer dan in werkelijkheid hoor.

Op de foto glimt het wel een stuk meer dan in werkelijkheid hoor.

gr, Rico
Er komt niet zoveel licht op je wand te staan straks toch? dan zal het glanzen wel wegvallen in het duister.
Maar echt een paludarium wand.
Maar echt een paludarium wand.
Dank jullie voor de leuke reacties!!!
Er komen nog een paar stukjes hout bij maar wat ik hier heb liggen heeft niet de goede maat/vorm dus wil kijken of ik die nog mag ruilen in de winkel.
Er komen 4 keer pl 36watt boven en 2 keer t5 van 54watt (geloof ik)
Dus er komt straks wel een berg licht in te hangen maar het meeste zal boven het landgedeelte komen voor het mooie mos te laten groeien. En er zullen nog veel planten in komen die veel licht wegnemen en ook de wand gaan camoufleren.
Er komen nog een paar stukjes hout bij maar wat ik hier heb liggen heeft niet de goede maat/vorm dus wil kijken of ik die nog mag ruilen in de winkel.
Er komen 4 keer pl 36watt boven en 2 keer t5 van 54watt (geloof ik)
Dus er komt straks wel een berg licht in te hangen maar het meeste zal boven het landgedeelte komen voor het mooie mos te laten groeien. En er zullen nog veel planten in komen die veel licht wegnemen en ook de wand gaan camoufleren.
Laatst gewijzigd door Rico op 06 feb 2008 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
gr, Rico
Lekker duister hoekje lijkt mij prachtig staan.
Yep dat staat zeker mooi!
En er zitten 3 tunneltjes van een paar cm. in de wand, ben benieuwd of ze er doorheen gaan
En er zitten 3 tunneltjes van een paar cm. in de wand, ben benieuwd of ze er doorheen gaan
gr, Rico
Ja vast wel, corydorassen zeker wel. Of kwamen die er niet meer