4x50 mm is prima 3x40mm zal ook makkelijk gaan bij jou aquarium aangezien jouw aquarium niet zo heel hoog is
Ik heb wel alles (de verbindingen) gelijmd.
Ik heb geen enkel probleem gehad met de vloeibare folie,ik ben erg enthousiast over dit spul.
Het is goedkoop en makkelijk te verwerken,en bovendien misschien van alle manieren van afdichting wel de meeste sterke,het heeft een rek van 400% bovendien zijn latere aanpassingen hier bij ook makkelijk te realiseren(bij reparatie of uitbreiding) als je over een bestaande laag nog iets wil aanbrengen hoef je niets speciaals te doen met de bestaande ondergrond), gewoon er overheen rollen.
Ik weet natuurlijk niet hoe vast dit spul na 20 jaar op de ondegrond zit,maar als ik het nu van bv een stuk multiplex wil afhalen gaat dit bijna niet,het zit er bijzonder vast op dit komt ook mede dat het spul ook in de houtnerven gaat zitten,(het is dus niet zo dat je de laag bv weer van het hout kan trekken.)
Ik zie geen nadelen van dit spul behalve dat je geen normale aquarium silicone kan gebruiken,nu zijn daar tegenwoordig genoeg alternatieven voor Tec-7 en de iets goedkopere Pattex power fix.
Waarbij ik ook de toezegging heb gehad van de fabrikant dat deze kit soort na uitharding op geen enklele manier het water belast met eventuele giftige stoffen.(Pattex power fix)
Van de Tec-7 is algemeen bekend dat deze dit ook niet doet.
Ik heb bij de bouw van mijn nieuwe aquarium na het rollen gezien dat op een klein stukje de bovenste fineerlaag een beetje los zat,ik heb geprobeerd de folie op dit stukje er af te halen om het stukje hout te kunnen bijwerken.
Ik heb daar erg veel moeite voor moeten doen voor ik uiteindelijk op het kleine stukje de folie er af had.
Dit alles na pas een laag die ik heb aangebracht,(ik breng het in 4 tot 5 lagen op)
Nu is het zo dat ik geen aandelen heb bij de fabrikant van dit spul en maakt het mijn natuulijk op dit punt ook niet uit of jij of anderen dit spul gaat gebruiken,dit moet natuulijk iedereen zelf weten,er zullen ook mensen zijn
die dit liever op een andere misschien tot nu toe wat gangbare manier doen.
Dit heeft denk ik ik ook vooral te maken hoe mensen zijn ingesteld ,de ene zal wat meer moeite hebben met nieuwe ontwikkelingen dan de anderen.
Er wordt bv wel is gezegt dat met bv het gebruik van epoxy/glasvlies dat je daar mee de zaak ook nog kan mee verstevigen,dit is ook deels zo,maar misschien wel de meest slechte manier om dit te doen.
Ik zou zeggen dat je met een aquarium van normale afmetingen(water diepte) dit wel kan met eenvoudige middelen tijdens het in elkaar zetten van de houten delen(voor dit doel zal ik dan ook zeker geen epoxy/glasvlies gaan gebruiken.

Lol nu als ik het bovenste stukje na lees kan dit niet al te vriendelijk overkomen,dit is niet mijn intentie.
Ik kan alleen van uit mijn eigen persoonlijke ervaringen praten,mij is het erg goed bevallen het gebruik van de vloeibare folie en ik kan het een ieder van harte aanbevelen.
Ik zou alleen ook willen zeggen dat als je het spul gaat bestellen dat je moet oppassen waar je dit doet.
Ik heb bij een niet nader te noemen koi winkel maanden op een zending moeten wachten.
Daar in tegen heb ik nu 2x bij de online winkel van Veldhuis besteld in verschillende kleuren en bijde keren het spul binnen een week in huis gekregen.
Nu is het zo ,dat ook daar ik geen aandelen van heb.
Ik wens jou ook veel succces toe met de bouw van jou aquarium,als je verdere vragen hebt hoor ik het graag.
Met de aantekening dat ik natuulijk geen soort aquarium bouwer guru ben