Ik lees net bij Heems op de website dat er in mijn 180liter bak 45 garnalen kunnen
Corydora vs Japonica
Corydora vs Japonica
Ik loop eigenlijk al een tijdje met de vraag wat het grootste verschil tussen de Corydora en een Japonica is. Van de garnaal weet ik dat ze algen eten en goede poetsers zijn, de cory is een alles eter en de bodem schoon houden. Nou zit ik te denken of je het zelfde resultaat behaald door de cory's weg te laten en meer garnalen te plaatsen
Ik lees net bij Heems op de website dat er in mijn 180liter bak 45 garnalen kunnen
http://www.heems.nl/arob0301.htm
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Corydora vs Japonica
Eigenlijk........appels en peren 
Vissen en garnalen kun je bijna niet vergelijken, de garnalen plukken overal aan en zullen inderdaad een hoop rommel opruimen zoals bijv. afgestorven bladeren, die laten je Cory's links liggen. Het gedrag van de Cory's vind ik daarentegen weer veel leuker omdat ze lekker de hele dag met elkaar "spelen" en druk zijn met van alles en nog wat, daarnaast kunnen ze ook rustig plat liggen op de bodem en je onnozel aankijken
Qua schoonmaak zijn garnalen denk ik altijd wel beter dan vissen maar 45 garnalen van 5 cm in je bak......dat wil je niet en ga je spijt van krijgen haha.
Vissen en garnalen kun je bijna niet vergelijken, de garnalen plukken overal aan en zullen inderdaad een hoop rommel opruimen zoals bijv. afgestorven bladeren, die laten je Cory's links liggen. Het gedrag van de Cory's vind ik daarentegen weer veel leuker omdat ze lekker de hele dag met elkaar "spelen" en druk zijn met van alles en nog wat, daarnaast kunnen ze ook rustig plat liggen op de bodem en je onnozel aankijken
Qua schoonmaak zijn garnalen denk ik altijd wel beter dan vissen maar 45 garnalen van 5 cm in je bak......dat wil je niet en ga je spijt van krijgen haha.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Re: Corydora vs Japonica
45 is ook niet nodig, veel te druk
Ik heb er nou 10, daar mogen in de toekomst nog wel 5 bij denk ik, eerst eens een paar weken aankijken hoeveel je ze eigenlijk ziet en hoe ze het schoon houden.
Nog even wat over de cory, waar zijn ze het meest te vinden? Op de voorgrond (open gedeelte), tussen de planten of door je hele bak.
Alvast bedankt voor de uitleg,
Nog even wat over de cory, waar zijn ze het meest te vinden? Op de voorgrond (open gedeelte), tussen de planten of door je hele bak.
Alvast bedankt voor de uitleg,
Corydora vs Japonica
15 is een mooi aantal ja, denk dat je ze nog wel regelmatig gaat zien.
De Cory's zitten eigenlijk overal, maar uiteraard wel op de bodem
Het hangt een beetje van je planten setting af, bij mij zie je ze veel tussen de planten zitten en doorheen wurmen maar dat komt omdat ik een doorkijkbak heb en ik niet "standaard" in het midden het open stuk heb.
Dat is bij jou weer anders en dan zul je ze het meeste daar vinden denk ik, lekker in het zicht
De Cory's zitten eigenlijk overal, maar uiteraard wel op de bodem
Het hangt een beetje van je planten setting af, bij mij zie je ze veel tussen de planten zitten en doorheen wurmen maar dat komt omdat ik een doorkijkbak heb en ik niet "standaard" in het midden het open stuk heb.
Dat is bij jou weer anders en dan zul je ze het meeste daar vinden denk ik, lekker in het zicht
Dan haal ik ze toch maar op denk ik, nou liggen (als ze uit hun verstop plek komen) de garnalen daar vaak te poetsen. dan hoop ik eigenlijk dat de garnaaltjes het hoger op gaan zoeken als de cory's beneden liggen. Vrijdag ga ik naar de Rifwachter om otot's te kopen, deze haal ik absoluut niet bij de Diebo omdat het al 3 weken een slagveld is in die bak
Dan neem ik ook 6 Cory's mee 
Corydora vs Japonica
Oto's zijn ook geweldige beesten ja
Gek dat het soms ergens een slechte lichting blijft he.
De Cory's ga je veel plezier aan beleven hoor, daar kun je echt uren naar kijken
Gek dat het soms ergens een slechte lichting blijft he.
De Cory's ga je veel plezier aan beleven hoor, daar kun je echt uren naar kijken
Dat doe ik nou al bij mijn garnalen