Mijn keuze
-
waffel
Onderwerp auteur - 0-200

Re: Mijn keuze
OK, misschien geen andere vissen er bij. En iets als een algeneter? Een zebrameerval?
Zou ik niet doen. De Zebrameerval wordt 10-15cm en dat is te groot voor jou bak.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
Mijn keuze
Er kan eerlijk gezegd geen enkele "algeneter" in een 60cm.
Een otocinclus kan eventueel wel, maar dat is niet echt wat je bedoeld ben ik bang.
Dat moet dan wel een groepje zijn van minimaal 6 stuks.
Een otocinclus kan eventueel wel, maar dat is niet echt wat je bedoeld ben ik bang.
Dat moet dan wel een groepje zijn van minimaal 6 stuks.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
Nou jongens, niet zo star doen
Ik heb heel lang een 60 cm bak gehad waar van alles in heeft gezeten. Als je goed nadenkt over welke vis je in welke laag laat zwemmen en de bak niet overbevolkt kun je heel wat visjes houden. Je moet tenslotte je ervaringen opdoen ermee.
Als je een algeneter wilt nemen dan zijn er kweekvormen die een cm of 6 worden, vraag het maar bij de vissenwinkel welke dat precies zijn. De rifwachter heeft er een hele hoop en ik heb daar zelf goede ervaringen mee. De antennebaars kan inderdaad wat agressief zijn tegen zijn medebewoners, dat hangt ook een beetje af van zijn karakter. Als je geluk hebt met een goed koppel en je geeft ze genoeg zwemruimte en plekjes om te schuilen dan kunnen dat best hele blije visjes worden.
Dus denk aan genoeg holen, zoals kokosnoten etc. Een stuk hout, dat vinden algeneters ook leuk. En vul de bak met wat meer planten. Let op signalen van de visjes wat ze misschien nog nodig hebben.
Wat oto's, een ancistrus, een stuk of 5 hoogzwemmers en een koppeltje is een prima begin.
Als je een algeneter wilt nemen dan zijn er kweekvormen die een cm of 6 worden, vraag het maar bij de vissenwinkel welke dat precies zijn. De rifwachter heeft er een hele hoop en ik heb daar zelf goede ervaringen mee. De antennebaars kan inderdaad wat agressief zijn tegen zijn medebewoners, dat hangt ook een beetje af van zijn karakter. Als je geluk hebt met een goed koppel en je geeft ze genoeg zwemruimte en plekjes om te schuilen dan kunnen dat best hele blije visjes worden.
Dus denk aan genoeg holen, zoals kokosnoten etc. Een stuk hout, dat vinden algeneters ook leuk. En vul de bak met wat meer planten. Let op signalen van de visjes wat ze misschien nog nodig hebben.
Wat oto's, een ancistrus, een stuk of 5 hoogzwemmers en een koppeltje is een prima begin.
Juwel 100x30x40
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"
Fluval 40x25x20
Kubus 30x30x30
"Amano, Amano, Amano"