Juist, beste Rick, dit jaar was jij de eerste!Rick. schreef:Nee hehehe,,
Ik was eerder
Scalaren decor - ons dagboek
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Re: Scalaren decor - ons dagboek
Cichlids forever!
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Ik wilde net zeggen dit jaar wel. 
hahahaha geen hond die nog iets van die kleuren ziet hoor Dirk, ja... ikke... als vrouw. lol
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Inderdaad, beste Kevin!Kevin schreef:Ik wilde net zeggen dit jaar wel.
Met een afleidingsmanoeuver zo nu en dan, beste Rita, valt ons geklungel minder op...Rita M schreef:hahahaha geen hond die nog iets van die kleuren ziet hoor Dirk, ja... ikke... als vrouw. lol
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Hoe overwin je een major crise?
We begonnen vol goede moed. Tim zet dezelfde grondtonen naast elkaar om later te overspuiten met onze 3 kleuren groen.

Terwijl hij bezig was, begon ik de eerste verassing van de dag uit te pakken. Conrad had ons pakket teruggevonden en twee dagen later stond er nieuwe airbrush voor de deur. Aangezien ik Conrad geschreven had dat dit niet meer hoefde (ze konden ons een creditnota overmaken) hebben ze wel vijf maal gebeld, ons verzekerd dat we het toestel konden terugzenden en hun excuses aangeboden. Maar, we bezien het positief, nu hebben we 2 airbush-sets, een de man, wat onze vooruitgang enkel ten goede zal komen.
De doos is er al.

Er zit zelfs inhoud in.

Voorwaar een compressor.

Een pistool.

En, een pistoolhouder.

Eenmaal alles met alles verbonden, ziet het er zo uit.

We begonnen vol goede moed. Tim zet dezelfde grondtonen naast elkaar om later te overspuiten met onze 3 kleuren groen.

Terwijl hij bezig was, begon ik de eerste verassing van de dag uit te pakken. Conrad had ons pakket teruggevonden en twee dagen later stond er nieuwe airbrush voor de deur. Aangezien ik Conrad geschreven had dat dit niet meer hoefde (ze konden ons een creditnota overmaken) hebben ze wel vijf maal gebeld, ons verzekerd dat we het toestel konden terugzenden en hun excuses aangeboden. Maar, we bezien het positief, nu hebben we 2 airbush-sets, een de man, wat onze vooruitgang enkel ten goede zal komen.
De doos is er al.

Er zit zelfs inhoud in.

Voorwaar een compressor.

Een pistool.

En, een pistoolhouder.

Eenmaal alles met alles verbonden, ziet het er zo uit.

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Met onze kleuren, ging alles goed.

Ik zette de grondtonen voor de derde kleur groen.

En, werkte het af.

We hielden een break.

Toen we terug begonnen, sloeg de paniek ons om het hart. Tim kreeg geen verf meer door zijn pistool (Tim werkt met de Aero-Pro) en eender wat we probeerden, we kregen de Aero-Pro niet meer aan de praat. Wat hebben we daaruit geleerd? 1. De Aero-Pro weigert om aan te slaan als er nog voldoende druk in de bus aanwezig is (we hebben hem op 2 Bar gezet). 2. Met Tims verbluffende blaastechniek, krijg je uiteindelijk alles aan de praat.
We hebben geen foto's van de crisis, want we hadden wel andere zaken aan ons hoofd. Dit is een fotootje achteraf, want o.a. heel onze electriciteitsvoorziening ging eraan, op zoek naar een oplossing voor een probleem dat geen probleem was.

Ik zette de grondtonen voor de derde kleur groen.

En, werkte het af.

We hielden een break.

Toen we terug begonnen, sloeg de paniek ons om het hart. Tim kreeg geen verf meer door zijn pistool (Tim werkt met de Aero-Pro) en eender wat we probeerden, we kregen de Aero-Pro niet meer aan de praat. Wat hebben we daaruit geleerd? 1. De Aero-Pro weigert om aan te slaan als er nog voldoende druk in de bus aanwezig is (we hebben hem op 2 Bar gezet). 2. Met Tims verbluffende blaastechniek, krijg je uiteindelijk alles aan de praat.
We hebben geen foto's van de crisis, want we hadden wel andere zaken aan ons hoofd. Dit is een fotootje achteraf, want o.a. heel onze electriciteitsvoorziening ging eraan, op zoek naar een oplossing voor een probleem dat geen probleem was.

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Jullie zijn weer lekker bezig geweest
Het spindel hebben jullie wel helemaal afgerold? Opgerold kunnen deze namelijk slechts een laag wattage aan.
Problemen met de elektriciteit? Als ik jullie was zou ik een stuk minder doorkoppelen, dit ziet er gevaarlijk uit.Vlekkie schreef:...want o.a. heel onze electriciteitsvoorziening ging eraan, op zoek naar een oplossing voor een probleem dat geen probleem was.
Het spindel hebben jullie wel helemaal afgerold? Opgerold kunnen deze namelijk slechts een laag wattage aan.
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Juist, beste AA-T! We wisten weer wat te doen!
Wat onze elektriciteitsvoorziening betreft, er zitten alleen laders in (van m'n fototoestelletjes, m'n video-camera, onze boor, ...) en de kabels voor onze machines. Maar, we zetten nooit 2 machines tegelijkertijd aan (op de airbrushen na) zodat het geenszins het toegelaten ampere-niveau overschrijdt.
Voor de rest begrijp ik echt niet wat je bedoelt met 'een spindel'. Dus..? 
Wat onze elektriciteitsvoorziening betreft, er zitten alleen laders in (van m'n fototoestelletjes, m'n video-camera, onze boor, ...) en de kabels voor onze machines. Maar, we zetten nooit 2 machines tegelijkertijd aan (op de airbrushen na) zodat het geenszins het toegelaten ampere-niveau overschrijdt.
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Tjah, spindel... euh.. Het is inderdaad niet het juiste woord en ik kom er ook niet op 
Laten we zeggen dat het "een verlengsnoer op katrol" is....... En jawel ik weet het weer..
Een haspel
Top dat jullie rekening houden met het aanzetten van verschillende apparaten.
Door een inductieve last van bijvoorbeeld een motor (compressor, zaag, boor, ...) kunnen echter wel enorme stroompieken ontstaan die het net, en alle apparaten die hierin zijn opgenomen belasten.
Ook al houdt je dus rekening met het inschakelen van meerdere apparaten tegelijk is een stroomstoring niet gek in deze situatie.
Het idiote is dat ik hier over de veiligheid val terwijl het bij mij thuis vele malen erger is gesteld
Ik moet dus eigenlijk ook niet moeilijk doen, zolang het goed gaat gaat het goed
Al moet het verhaal van de haspel zeker in acht genomen worden anders levert het serieus brandgevaar!
Laten we zeggen dat het "een verlengsnoer op katrol" is....... En jawel ik weet het weer..
Een haspel
Top dat jullie rekening houden met het aanzetten van verschillende apparaten.
Door een inductieve last van bijvoorbeeld een motor (compressor, zaag, boor, ...) kunnen echter wel enorme stroompieken ontstaan die het net, en alle apparaten die hierin zijn opgenomen belasten.
Ook al houdt je dus rekening met het inschakelen van meerdere apparaten tegelijk is een stroomstoring niet gek in deze situatie.
Het idiote is dat ik hier over de veiligheid val terwijl het bij mij thuis vele malen erger is gesteld
Ik moet dus eigenlijk ook niet moeilijk doen, zolang het goed gaat gaat het goed
Al moet het verhaal van de haspel zeker in acht genomen worden anders levert het serieus brandgevaar!
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Dan is het al goed dat wij geen katrol met verlengsnoer gebruiken, beste AA-T!
Daarnaast gebruiken wij stopcontacten met een aan- of afknop, hetgeen wil zeggen dat het stopcontact (en al wat eraan vasthangt, geen stroom meer heeft als we het stopcontact af zetten. En dit laatste doen we vrij fanatiek. Ik weet niet wat 'inductie' zeggen wil (Tim waarschijnlijk wel) maar zo doen wij het. En in het verleden heeft dat nooit voor problemen gezordg.
Behalve, natuurlijk, als een assistent een verlengdraad kapot trekt en een algemen kortsluiting veroorzaakt (is in het verleden al gebeurd; de zaken die wij meemaken, nietwaar?
). Maar, dan vijzen we draad los, steken hem terug ineen en klaar is kees. 
Daarnaast gebruiken wij stopcontacten met een aan- of afknop, hetgeen wil zeggen dat het stopcontact (en al wat eraan vasthangt, geen stroom meer heeft als we het stopcontact af zetten. En dit laatste doen we vrij fanatiek. Ik weet niet wat 'inductie' zeggen wil (Tim waarschijnlijk wel) maar zo doen wij het. En in het verleden heeft dat nooit voor problemen gezordg.
Behalve, natuurlijk, als een assistent een verlengdraad kapot trekt en een algemen kortsluiting veroorzaakt (is in het verleden al gebeurd; de zaken die wij meemaken, nietwaar?
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Dacht een haspel te zien liggen maar dat heb ik dan fout 
Zoals ik al zei loop ik op het moment een beetje moeilijk te doen maar dat komt door school..
Toen ik de foto zag, ik las over de stroomstoring en dit koppelde aan mijn huidige lesstof schrok ik even.
Momenteel leren wij onder andere over inductieve lasten en hun gevaar, om het simpel uit te leggen:
Een apparaat waarin een spoel is opgenomen (dus vrijwel alles met een elektromotor maar ook de vsa van een lamp) slaat energie op in de spoel en geeft dit weer af (zelfinductie). Tijdens het inschakelen van dergelijke apparaten komen enorme stroompieken vrij waardoor je het net, ook al is het een milliseconde, snel overbelast.
Door deze pieken smelten de contacten van tijdschakelaars bijvoorbeeld al vast bij een vsa vanaf 100W.
Toch staat op de schakelaar vaak 2500W aangegeven. Dit vast smelten van de contacten komt dan ook niet door de stroom die lamp trekt, maar door de stroompiek tijdens het inschakelen.
Zolang het bij jullie goed gaat zou ik het lekker zo houden en loop ik te zeuren
. Hebben jullie regelmatig last van een stroomstoring zou ik de verschillende apparaten wat meer over de verschillende groepen verdelen.
Zoals ik al zei loop ik op het moment een beetje moeilijk te doen maar dat komt door school..
Toen ik de foto zag, ik las over de stroomstoring en dit koppelde aan mijn huidige lesstof schrok ik even.
Momenteel leren wij onder andere over inductieve lasten en hun gevaar, om het simpel uit te leggen:
Een apparaat waarin een spoel is opgenomen (dus vrijwel alles met een elektromotor maar ook de vsa van een lamp) slaat energie op in de spoel en geeft dit weer af (zelfinductie). Tijdens het inschakelen van dergelijke apparaten komen enorme stroompieken vrij waardoor je het net, ook al is het een milliseconde, snel overbelast.
Door deze pieken smelten de contacten van tijdschakelaars bijvoorbeeld al vast bij een vsa vanaf 100W.
Toch staat op de schakelaar vaak 2500W aangegeven. Dit vast smelten van de contacten komt dan ook niet door de stroom die lamp trekt, maar door de stroompiek tijdens het inschakelen.
Zolang het bij jullie goed gaat zou ik het lekker zo houden en loop ik te zeuren
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Tja, we hebben echt geen euh... haspel...
Ik was me totaal niet bewust van de inductie. Zoals je het uitlegt, zit hier inderdaad wel enig gevaar in.
Gelukkig is er bij ons nooit iets voorgevallen. Wel is het een feit dat de meeste appartementblokken onvoldoende stopcontacten voorzien. Toch zeker in de tegenwoordige tijd met computers, digitale TV, laders voor allerhande toestellen en ga zo maar door. Je zou de dozen met stopcontacten eens moeten tellen bij mij thuis, dat is gewoonweg een schande! 
Ik was me totaal niet bewust van de inductie. Zoals je het uitlegt, zit hier inderdaad wel enig gevaar in.
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Gisteren hebben we het wat rustiger aan gedaan, gezien ons avontuur met de airbrush de dag ervoor.
Maar, dat wil niet zeggen dat onze diertjes het ook rustiger namen.

Voor de rest zijn we langs het centrum gereden en hebben daar deze drie boeken op de kop getikt voor minder dan 25 euro.

En, we hebben Ayla gelost op onze tafel.

Maar, dat wil niet zeggen dat onze diertjes het ook rustiger namen.

Voor de rest zijn we langs het centrum gereden en hebben daar deze drie boeken op de kop getikt voor minder dan 25 euro.

En, we hebben Ayla gelost op onze tafel.

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
-
Vlekkie
Onderwerp auteur - 1000+

Goed, er moest dus gewerkt worden.

Dus begonnen we alle kleurtjes die we hebben eens uit te zetten.

En, ik...

Dat gaf dit resultaat.

Dus begonnen we alle kleurtjes die we hebben eens uit te zetten.

En, ik...

Dat gaf dit resultaat.

Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -