Twee nieuwe 30 liter bakken ingericht

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Saskia
0-200
0-200

Twee nieuwe 30 liter bakken ingericht

Bericht door Saskia »

Hallo, ik heb twee bakken van 30 liter waarvan een bak 2 weken staat en de andere 3 weken. De eerste is met diverse planten en de tweede is een mossenbak.
sinds een dag of twee komen er belletjes op het water ie ooral aan de bovenrand zitten. Het lijkt op zuurstofbelletjes maar is het ook Zuurstof???

Ik heb al een aantal keer water ververst en de belletjes hevel ik af net als dat je dt doet bij een kaamlaag.

Ik vraag me af of deze belletjes te maken kunnen hebben met alg. Als ik namelijk de rand waar de belletjes zaten met een tissue langsga dan is dat een beetje bruin.

Ik heb mijn bakjes opnieuw opgestart vanwege een hardnekkige draadalg.

Groeten saskia

Alrik
1000+
1000+

Re: Twee nieuwe 30 liter bakken ingericht

Bericht door Alrik »

De belletjes kunnen natuurlijk door het verversen zelf komen maar kan zoals je zelf al zegt ook gewoon zuurstof zijn. Wanneer het water niet meer zuurstof kan opnemen dan het al heeft gedaan laten de planten hun zuurstof los in de vorm van kleine belletjes. Deze belletjes zuurstof zou je dan ook van je planten af moeten zien komen.

Zie je de belletjes niet van de planten af komen heeft het vermoedelijk toch een andere bron?
Dat zou dan waarschijnlijk ook betekenen een ander gas.. Hoe dan ook, probeer de bron te herleiden.