past dit?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

past dit?

Bericht door Rico »

Hallo,

ik las net het topic "mijn amazone bak" en zag de Dicrossus filamentosus erbij staan.
Nu vind ik dit ook een schitterende vis en lijkt het mij heel mooi om deze samen met een trio A.cacatuoides, 9 corry's en een klein groepje marmer bijlzalmen in mijn bak te laten zwemmen.
Mijn bak heeft aan vrije zwemruimte ongeveer 110 x 40 x 45 cm. (lxbxd).
Ik ben benieuwd wat men er van denkt.
gr, Rico

Coby

Re: past dit?

Bericht door Coby »

Het ligt eraan wat je PH waarde en de temperatuur in je bak is, dit visje houdt van heel zacht water (4,5-6) dus dan zou je moeten filteren over turf. De temperatuur zou tussen de 26-30 graden moeten zijn.

Onderwerp auteur
Rico
400-600
400-600

Bericht door Rico »

Och shit ja, je zit weer met die waterwaarden te klooien.....dan hou ik het maar op alleen de Cacatuoides. De Cacatuoides hebben een ph tussen de 6,5 en 7 nodig, dus dan zou een van de twee in water komen wat ze niet echt fijn vinden. En dat wil ik niet! :)
gr, Rico

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Hele mooie visjes inderdaad! Ik lees alleen inderdaad overal dat ze nogal gevoelig zijn voor de waterwaarden en kwaliteit. Bovendien kan de Cacatoides nogal fel zijn, ik weet niet of die twee samen goed gaat op den duur.

Met Cacatoides kan je denk ik wel een koppel Ramirezi's houden, maar dan wel zorgen voor een flink gestructureerde bak (veel schuilplaatsen, zichtlijn onderbreking enz.).

Michael
0-200
0-200

Bericht door Michael »

Zou ze niet combineren met andere dwergen maar als harem als hoofdbewoner houden. Ze zijn nogal gevoelig voor onderdrukking/stress en hebben zeer zacht water nodig.
Maar blijven wel mooie vissen 1 van mijn kleine favorieten.