Hallo
Ik wil graag voor mijn nieuwe bak discus vissen hebben
Nu weet ik ondertussen dat ze uit zuid amerika komen.
Nu is mijn vraag:
Moet ik ook speciale planten hebben?
Zo ja welke soort heb je nodig of zou je het beste erin kunnen plaatsen?
Niels
Planten voor discusvissen
Planten voor discusvissen
1x Juwel Vision 450. Discusbak.
Re: Planten voor discusvissen
Moeten is een groot woord.
Er zijn aquarianen die echt biotoop gericht hun aquarium willen inrichten, dus dat houd in zoveel mogelijk alles uit een land of meer in een aquarium plaatsen.
In onze database kun je met de knop zoeken bovenaan, specifiek zoeken op bijvoorbeeld "zuid Amerika" alles wat dan aan artikelen te voorschijn komt heeft dus met Zuid Amerika te maken en zoekt het en stuk makkelijker.
Als je het je niet veel uitmaakt dat je planten uit verschillende landen komen en je puur gaat voor de totale uitstraling van je aquarium kun je volgens mij keizen uit wat je mooi vind.
Ik dacht niet dat er planten zijn die echt niet bij discus vissen kunnen.
Er zijn aquarianen die echt biotoop gericht hun aquarium willen inrichten, dus dat houd in zoveel mogelijk alles uit een land of meer in een aquarium plaatsen.
In onze database kun je met de knop zoeken bovenaan, specifiek zoeken op bijvoorbeeld "zuid Amerika" alles wat dan aan artikelen te voorschijn komt heeft dus met Zuid Amerika te maken en zoekt het en stuk makkelijker.
Als je het je niet veel uitmaakt dat je planten uit verschillende landen komen en je puur gaat voor de totale uitstraling van je aquarium kun je volgens mij keizen uit wat je mooi vind.
Ik dacht niet dat er planten zijn die echt niet bij discus vissen kunnen.
-
jari4now
Best wel lastig hoor om planten bij elkaar te zoeken.....
Dat is heel persoonlijk inderdaad, ik probeer me van te voren altijd in mijn hoofd al een ontwerp te maken voor wat de kleuren en de grote van de bladeren betreft. Als ik dat een beetje in gedachten heb ga ik pas op zoek naar planten en doe dat in 3 of 4 stappen.
Achtergrond planten 40/60 cm
planten voor in het midden 20/40 cm
voorgrond planten 0/20 cm
en evt. drijfplanten
Achtergrond planten 40/60 cm
planten voor in het midden 20/40 cm
voorgrond planten 0/20 cm
en evt. drijfplanten
-
jari4now
ja heb ik ook aan zitten denken, maar wil wel mooie planten maar zeker niet helemaal vol......zeg maar euhhh beetje desingerbakje wel platen maar ook ruimte.....steen er in en stukje Kiemhout
Bedenk je goed dat niet alle planten er meteen gelijk in één keer inhoeven
en dat als je planten gaan groeien je door middel van stekken van een klein bosje een bak vol kan krijgen.
Eventjes een voorbeeldje erbij.

De foto is wat donker maar dat mag de pret niet drukken
Die rode planten rechts, de Alternantera rosefolia die heb ik gekocht als 2 plantjes. Denk dat het 4 of 5 strengs waren. Een maand of 2 later ziet het er zo uit dus.
Eventjes een voorbeeldje erbij.

De foto is wat donker maar dat mag de pret niet drukken
Die rode planten rechts, de Alternantera rosefolia die heb ik gekocht als 2 plantjes. Denk dat het 4 of 5 strengs waren. Een maand of 2 later ziet het er zo uit dus.
-
jari4now
Welke plant heb jij in het midden staan die klein bladerige....?
Nou die bak is al een tijdje weg, dan moet ik even gaan zoeken wat het ook alweer was. Maar dat ga ik niet nu doen. 
-
jari4now
Hoeft ook niet, ik ga zelf wel zoeken, maar die plant viel me op was wel leuk.
Heeft wel lang geduurt voor dat wilde groeien, en wortellen...hoe vaak ik die niet terug heb moeten zetten