Bij goudvissen
Re: Bij goudvissen
Er zijn wel enkele kleine soorten, maar die hebben wel weer een andere vorm...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Zelf heb ik Anatome Helena's zitten bij m'n sluiers en dat gaat goed.
Vergeet niet dat als je b.v. appelslakken hebt, dat deze als ze eitjes hebben uit het water kruipen en de tros dan aan b.v je deksel vast maken. Dit houdt dus ook in, dat als je een opening in je deksel hebt, b.v. bij een voederautomaat, de slakken erdoor naar buiten kunnen kruipen en dat zij dan op de grond terecht kunnen komen, met als resultaat dode slakken.
Vergeet niet dat als je b.v. appelslakken hebt, dat deze als ze eitjes hebben uit het water kruipen en de tros dan aan b.v je deksel vast maken. Dit houdt dus ook in, dat als je een opening in je deksel hebt, b.v. bij een voederautomaat, de slakken erdoor naar buiten kunnen kruipen en dat zij dan op de grond terecht kunnen komen, met als resultaat dode slakken.
Kleine aanvulling op het bovenstaande:
Wat de Anentome's betreft, gebruik deze liever alleen in geval van nood. Of sta er in ieder geval bij stil (meesten vergeten dat, zoals ik ooit) dat dit je keuze qua dieren nogal inperkt (meeste slakken worden opgegeten). En Anentome helena's zijn niet erg makkelijk definitief uit de bak te krijgen.
Over de appelslakken, dat is inderdaad een risico. Echter als er genoeg ruimte is boven de waterspiegel (8cm zou voldoende moeten zijn) zullen ze niet op zoek gaan naar meer ruimte.
Wat de Anentome's betreft, gebruik deze liever alleen in geval van nood. Of sta er in ieder geval bij stil (meesten vergeten dat, zoals ik ooit) dat dit je keuze qua dieren nogal inperkt (meeste slakken worden opgegeten). En Anentome helena's zijn niet erg makkelijk definitief uit de bak te krijgen.
Over de appelslakken, dat is inderdaad een risico. Echter als er genoeg ruimte is boven de waterspiegel (8cm zou voldoende moeten zijn) zullen ze niet op zoek gaan naar meer ruimte.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Dit klopt inderdaad, ze zijn niet makkelijk uit je bak te krijgen en ze eten andere slakken.
Een voordeel van deze slakken is dat zij door het zand heengaan en dus de bodem lekker los houden.
Over het algemeen kan je de Helena's nogal makkelijk kwijt aan andere aquarianen of bij de lfs.
Een voordeel van deze slakken is dat zij door het zand heengaan en dus de bodem lekker los houden.
Over het algemeen kan je de Helena's nogal makkelijk kwijt aan andere aquarianen of bij de lfs.
Bij mij ligt gewoon de deksel erop met de kleppen dicht, zou niet weten waar ze dan naar buiten kunnen klimmen 
Waarschijnlijk worden het 2 appelslakken.
Fabian schreef:Bij mij ligt gewoon de deksel erop met de kleppen dicht, zou niet weten waar ze dan naar buiten kunnen klimmen
leuk hoor Fabian.zijn leuke slakken
welke kleur neem je?
Ik zou graag grijs/blauw met paars willen. 
Ik heb nu ook 2 appelslakken bij de goudvissen en ze zijn juist zo leuk om ze aan de slag te zien! Wat is er lelijk aan zo'n wondertje van de natuur?Fabian schreef:tja. appelslakken vind ik weer net te groot worden. Dan kan je echt de ogen en mond zien. Brrrrrrr. Als ze veel kleiner bleven...
Goudvissen zitten ondertussen al in de vijver. Heb nu een tropische bak. En raad is wat daar in rond slijmt?
Appelslakken 
-
labarca
Wel eens gedacht aan een zoetwatermossel, houdt ook meteen het water wat schoner?
Mvg.,
Johan

Mvg.,
Johan
Dit is echt zo'n oud topic
Goudvissen zitten al een halfjaar in de vijver en ondertussen heb ik al veel verschillende slakken
Maar toch bedankt
Maar toch bedankt
-
labarca
Joh, ik kijk nooit naar een datum of zo, ik geef gewoon een mening of deel een ervaring meer hniet.
Toch bedabkt voor de reactie en succes met de slakken etc..
Mvg.,
Johan
Toch bedabkt voor de reactie en succes met de slakken etc..
Mvg.,
Johan