aquariumkast
-
Ankeeeee_x
Onderwerp auteur - 0-200

aquariumkast
hoi hoi iedereen,
ik ben hier nieuw want ik zocht een goed forum voor al mijn vragen. Ik ben van plan om binnen kort een aquarium te nemen met 3 à 4 goudvisjes. Ik heb wel geluk, want iemand van mijn familie heeft nog een aquarium staan. Dit is een van 60 cm lang, 30 cm breed en 30 cm hoog. Normaal kan hij ook een kast lassen maar hij had mij vertelt dat dit dan wel kon oplopen... Dus nu is mijn vraag of iemand misschien weet waar ik goedkopere kast kan vinden? Want ik denk als ik in een dieren -of aquariumwinkel ga zoeken dat deze ook wel serieus zullen oplopen... Laat maar iets weten als jullie mij kunnen helpen.
Vele groetjes...
ik ben hier nieuw want ik zocht een goed forum voor al mijn vragen. Ik ben van plan om binnen kort een aquarium te nemen met 3 à 4 goudvisjes. Ik heb wel geluk, want iemand van mijn familie heeft nog een aquarium staan. Dit is een van 60 cm lang, 30 cm breed en 30 cm hoog. Normaal kan hij ook een kast lassen maar hij had mij vertelt dat dit dan wel kon oplopen... Dus nu is mijn vraag of iemand misschien weet waar ik goedkopere kast kan vinden? Want ik denk als ik in een dieren -of aquariumwinkel ga zoeken dat deze ook wel serieus zullen oplopen... Laat maar iets weten als jullie mij kunnen helpen.
Vele groetjes...
Re: aquariumkast
Hoi Anke, welkom hier
Helaas moet ik je teleurstellen dat een 60 cm bakje echt te klein is voor goudvisjes. Goudvissen horen eigenlijk in een vijver en niet in een aquarium
In dat 60 cm bakje kan je bijvoorbeeld een leuk schooltje Rasbora Maculata's doen, Otocinclussen, Corydorassen en garnalen. Dan heb je al een heel leuk bakje.
Ik hoop dat je de verstandigste keuze maakt
Wat betreft die kast, ik denk dat je het beste even kan kijken op marktplaats of misschien zelfs de kringloop
Succes 
Helaas moet ik je teleurstellen dat een 60 cm bakje echt te klein is voor goudvisjes. Goudvissen horen eigenlijk in een vijver en niet in een aquarium
In dat 60 cm bakje kan je bijvoorbeeld een leuk schooltje Rasbora Maculata's doen, Otocinclussen, Corydorassen en garnalen. Dan heb je al een heel leuk bakje.
Ik hoop dat je de verstandigste keuze maakt
Wat betreft die kast, ik denk dat je het beste even kan kijken op marktplaats of misschien zelfs de kringloop
Laatst gewijzigd door Fabian op 11 jan 2012 16:13, 3 keer totaal gewijzigd.
Een aquarium van 60 cm. is niet al te zwaar, dus je hoeft niet per se een aquariumkast te gebruiken. Andere kasten voldoen ook, mits ze stevig zijn. Marktplaats kan je vast verder helpen.
Wat Fabian zegt klopt. Goudvissen kunnen makkelijk 30 cm. lang worden. De helft van het bakje dus. Dat kan echt niet. Wil je goudvissen binnenshuis houden dan is een aquarium van 200 cm. echt het minimum.
Wat Fabian zegt klopt. Goudvissen kunnen makkelijk 30 cm. lang worden. De helft van het bakje dus. Dat kan echt niet. Wil je goudvissen binnenshuis houden dan is een aquarium van 200 cm. echt het minimum.
aquariumkast
Helaas zoals de mensen voor mij al zeiden, 60cm is een no-go voor goudvissen. Eigenlijk kunnen ze helemaal niet in een aqua zoals Fabian al zegt.
Ook sluiers kunnen niet in dit bakje.
Indien je alsnog een kastje voor je 60er zoekt hebt ik hier een originele onderkast/poot staan van een juwel 60cm.
Geef maar een pb als je interesse hebt.
Ook sluiers kunnen niet in dit bakje.
Indien je alsnog een kastje voor je 60er zoekt hebt ik hier een originele onderkast/poot staan van een juwel 60cm.
Geef maar een pb als je interesse hebt.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
-
Ankeeeee_x
Onderwerp auteur - 0-200

iedereen bedankt voor jullie reacties... Ik zoek degelijk wel een kast want ik heb geen andere soorten kosten waar ik mijn aquarium op kan zetten. Ik ga goudvissen houden, als ze te groot worden zet ik deze vrij in onze vijver, daar zitten al vissen in... Ik heb vroeger ook warm water vissen gehad maar heb hier echt geen zin meer in... misschien als deze goudvissen te groot worden, dan misschien terug andere vissen. Toch al echt bedankt voor al jullie reacties!!
Erg groot worden zullen ze niet. Misschien een cm of 10.... dan gaan ze vergroeien, oftewel de binnenkant groeit door en de buitenkant niet. Erg pijnlijk nietwaar? Als ik jou was zou ik ze toch echt in een vijver doen of echt een grotere bak nemen...
Uitgekeken op tropisch is niet mogelijk, hoor. Er zijn zoveel keuzes, Tanganyika weleens geprobeerd?
Sorry dat ik er zo op doorga. Heb zelf ook goudvissen gehad en sinds ze in de vijver zitten zie ik ze opleven. Ik wil het beste voor de dieren waar het mogelijk is
Uitgekeken op tropisch is niet mogelijk, hoor. Er zijn zoveel keuzes, Tanganyika weleens geprobeerd?
Sorry dat ik er zo op doorga. Heb zelf ook goudvissen gehad en sinds ze in de vijver zitten zie ik ze opleven. Ik wil het beste voor de dieren waar het mogelijk is
-
Ankeeeee_x
Onderwerp auteur - 0-200

snap ik, maar tropische vissen wil ik liever niet... ik wil het simpel, niet zo van die moeilijke dingen. Ik heb vroeger ook goudvissen gehad en die zijn nooit echt groot geworden ? Misschien had ik deze niet te lang genoeg maar ik hou wel van diertjes dus ik zal het beste geven wat ik kan vinden... Maar ik heb ook niet zo'n grote plaats om deze aquarium te zetten en 60x30x30 is echt wel het maximum!!! Maar ik wou echt wel graag goudvisjes, want deze vissen hebben niet veel nodig en deze zijn al gelukkig. Molly's vind ik ook wel mooi, maar dan moet je eigenlijk alleen maar meisjes kopen om geen "vuile" manieren in je aquarium te hebben... Is de aquarium dan groot genoeg als ik 2 goudvissen neem ? of is deze dan nog altijd té klein? Is niet erg dat je doordringt, je wilt alleen maar goede raad geven en dat vind ik heeel leuk! Dankje 
Goudvissen makkelijker.... Ik denk niet dat Wil (mirasja hier) het daar niet mee eens is. Om een mooi aquarium voor goudvissen op te zetten moet je er rekening mee houden dat ze wel wat groenvoer lusten. Simpel vlokvoer is niet voldoende. Ze gaan dan je planten kapot vreten. Zelf had ik daar ook last van en ik ben zelf een plantenfan. Om naast school de goudvissen goed variërend te voeren ging niet echt lukken.
Zelf ben ik het dan ook wel eens met Wil dus. Als alles op orde is bij een tropisch aquarium heb je daar juist minder werk van. Laat ik wat verschillen noemen:
- Mocht je goudvissen gaan houden in een 60 cm, wat ik niet hoop, moet je meer dan 1 keer verversen. Het liefst om de dag. Ze zeggen altijd dat goudvissen vergelijkbaar zijn met Porches. Ze zijn mooi maar vervuilen ook
Een tropisch aquarium hoef je (in bijna elke gevallen) maar 1 keer per weer te verversen.
- Bij tropische vissen is het variërend voeren minder van belang. Een keer een dagje het zelfde is minder erg dan bij goudvissen
- Je inrichting wordt (in bijna elke gevallen, ligt aan je vissenbestand) niet gesloopt. Goudvissen zijn familie van de karper die bekend staan als plantenvernielers. Je hoeft dus niet telkens voor nieuwe planten te zorgen.
Teruggaan op je vorige goudvissen, ik ben bang dat die niet oud zijn geworden door de oorzaken als vergroeiing, vergiftiging enz. omdat in de meeste gevallen bij goudvissen wordt uitgegaan dat ze makkelijk zijn
Dus je vindt tropisch minder omdat het meer werk is? Dan hoop ik dat ik je kan overhalen
Gelukkig vat je het goed op. Bedankt
Zelf ben ik het dan ook wel eens met Wil dus. Als alles op orde is bij een tropisch aquarium heb je daar juist minder werk van. Laat ik wat verschillen noemen:
- Mocht je goudvissen gaan houden in een 60 cm, wat ik niet hoop, moet je meer dan 1 keer verversen. Het liefst om de dag. Ze zeggen altijd dat goudvissen vergelijkbaar zijn met Porches. Ze zijn mooi maar vervuilen ook
- Bij tropische vissen is het variërend voeren minder van belang. Een keer een dagje het zelfde is minder erg dan bij goudvissen
- Je inrichting wordt (in bijna elke gevallen, ligt aan je vissenbestand) niet gesloopt. Goudvissen zijn familie van de karper die bekend staan als plantenvernielers. Je hoeft dus niet telkens voor nieuwe planten te zorgen.
Teruggaan op je vorige goudvissen, ik ben bang dat die niet oud zijn geworden door de oorzaken als vergroeiing, vergiftiging enz. omdat in de meeste gevallen bij goudvissen wordt uitgegaan dat ze makkelijk zijn
Dus je vindt tropisch minder omdat het meer werk is? Dan hoop ik dat ik je kan overhalen
Gelukkig vat je het goed op. Bedankt
Welkom 
Voor de rest ben ik het gewoon met de andere 2 eens. Ik vind eigenlijk dat Goudvissen niet gehouden moeten worden in een aquarium. Of je moet een aardig grote bak hebben en dan spreek ik van een bak van boven de 150cm, want deze rakkers worden gewoon enorm groot.
Voor de rest ben ik het gewoon met de andere 2 eens. Ik vind eigenlijk dat Goudvissen niet gehouden moeten worden in een aquarium. Of je moet een aardig grote bak hebben en dan spreek ik van een bak van boven de 150cm, want deze rakkers worden gewoon enorm groot.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-
Ankeeeee_x
Onderwerp auteur - 0-200

alvast bedank om mij te helpen, maar als jullie mij goudvissen afraden... zijn er dan nog andere soorten zoals de goudvis die ik kan houden? Ik wil geen schooltjes of kleine groepjes visjes in mijn aquarium ik zou het liefst gewoon 2à3 grotere vissen hebben die mooie kleuren hebben en mooie sluiers enz. want deze aquarium komt in een kast op mijn kamer te staan, ik wil liever grotere vissen omdat ik dit mooier en leuker vind. Ik geef graag al mijn visjes een naam, dus al ik met schooltjes ga werken dan gaat dit een beetje moeilijker natuurlijk!
Erg bedankt om mij alvast verder te helpen, ik zal jullie raad zeker in mijn achterhoofd houden
Erg bedankt om mij alvast verder te helpen, ik zal jullie raad zeker in mijn achterhoofd houden
Andere soorten goudvis ook niet. Zelfs voor sluiers is een 60 cm bak te klein...
Ik denk dat Tanganyika wel wat voor je is. Het zijn geen kleine vissen en soms moet je ze in een harempje (1m en 2v) houden. Ze zijn mooi en als jij het wilt kan je ze namen geven. Moet je natuurlijk wel het verschil zien, maar sommige kunnen dat goed (ik dus niet
)
Tanganyika's vertonen ook leuk gedrag. Misschien kan je je hier even over inlezen hier of op google?
Succes 
Ik denk dat Tanganyika wel wat voor je is. Het zijn geen kleine vissen en soms moet je ze in een harempje (1m en 2v) houden. Ze zijn mooi en als jij het wilt kan je ze namen geven. Moet je natuurlijk wel het verschil zien, maar sommige kunnen dat goed (ik dus niet
Tanganyika's vertonen ook leuk gedrag. Misschien kan je je hier even over inlezen hier of op google?
-
Ankeeeee_x
Onderwerp auteur - 0-200

ik heb ze gegoogeld en heb er een foto van gevonden. Ik vind dit persoonlijk niet echt zo'n mooie vissen, dat zijn ciklieden ofsoiets niet ? Maar vind het wel raar jullie hier zeggen dat goudvissen in de vijver horen maar op internet vind je zoveel sites die zeggen dat die geen kwaad kan, ook in de winkel zeggen ze dat dit geen kwaad kan... Maar vind het echt super dat jullie me helpen.
Dat komt omdat werknemers in een dierenwinkel er geen verstand van hebben. Ondanks dat ze een cursus hebben gedaan (zowat zinloos dus). Geldt het zelfde voor internet
Als je op andere fora rond vraagt zullen ze het zelfde zeggen.
Googlen op Tanganyika is zoeken vergelijkbaar naar zoeken op hond op google, veel soorten te zien dus. Vind je deze vis niks? Zijn inderdaad Cichliden.
Verder wat grotere vissen weet ik zo niet voor 60 cm...
Als je op andere fora rond vraagt zullen ze het zelfde zeggen.
Googlen op Tanganyika is zoeken vergelijkbaar naar zoeken op hond op google, veel soorten te zien dus. Vind je deze vis niks? Zijn inderdaad Cichliden.
Verder wat grotere vissen weet ik zo niet voor 60 cm...
een harempje dwerg cichlides en dan wat Rasbora maculata of galaxy erbij zou goed kunnen denk ik en dan hoef je alleen een thermostaat en filter in je bak te doen, filter 1 x per maand schoon en elke week 2 emmers water eruit en verse erin.
Deze maat bak is ook voor Tanganyika's te klein. Meer iets voor de genoemde Rasbora of Endlers.