bamboe

Plaats reactie

Onderwerp auteur
labarca

bamboe

Bericht door labarca »

Omdat cichliden bekend staan als gravers en dat ze planten niet echt met rust kunnen laten zijn alleen zgn. harde planten min of meer geschikt.
Ik ben nu aan het experimenteren met bamboe uit de tuin.
Ik heb jonge scheuten bamboe, die ik vooraf enige malen goed heb uit en afgespoeld, in een bak geplaatst met daarbij een paar cichliden die ik appart moest zetten.
Ook heb ik een luchtpompje geplaatst t.b.v. zuurstof in het water omdat bamboe geen waterplant is.
Dit gaat sinds een paar dagen best goed maar wat op lange termijn.
Kan iemand mij daarbij helpen met een antwoord?
Johan
:vis:

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: bamboe

Bericht door Laurens »

Luchtpompje zal weinig helpen, zuurstof doet voor planten meer kwaad dan goed. Ik ben benieuwd of het groeit, maar ik geef je weinig hoop ;)
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

We zullen zien wat het resultaat is. Nooit geschoten is altijd mis.

Als het werkt is het een leuke oplossing voor chicliden die normaal gesproken je complete plantenbestand mollen.

Onderwerp auteur
labarca

Bericht door labarca »

Laurens,

als een luchtpompje zoveel kwaad doet voor planten waarom heeft dan bijna iedereen een luchtpompje of een co2-installatie in zijn/haar bak?
Planten maken zelf ook zuurstof maar toch.
Het is maar een experiment omdat bamboe een oosterse familie is van de wilg en dat groeid op erg natte ondergronden en zelfs onder water.
Ik heb een bootje en zit daarom vaak in de Biesbos en daar staat erg veel wilg in het water en dat heeft mij op het idee gebracht en aangezien het een harde plant is moeten ze geschikt zijn voor cichliden.
Tot nu toe gaat het goed,de vissen laten het met rust, de bladeren vallen er niet af maar er komt wel een wat bruinige aanslag op de stengels, lijkt meer op een soort alg maar ik wacht nog een paar weken af en waarschijnlijk zal het niet gaan maar ik probeer maar wat.
Mischien is het ook niet de goede soort bamboe want ook daar heb je veel verschillende soorten van.
Niet geschoten is altijd mis en proberen doet een hondje ook en soms lukt het.
Gr.
Johan

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

labarca schreef:Laurens,

als een luchtpompje zoveel kwaad doet voor planten waarom heeft dan bijna iedereen een luchtpompje of een co2-installatie in zijn/haar bak?
Het valt mee hoor, hoeveel mensen een luchtpompje hebben. Vooral in de echte plantenbakken kom je ze weinig tegen :mrgreen: een CO2-installatie zorgt juist voor meer CO2, waar de planten blij mee zijn. Een luchtpomp zorgt voor meer zuurstof, en verdrijft daarmee een deel van de CO2 uit het water. Vandaar dat de planten daar niet echt goed op groeien.
Klaar om info te spuiten en absorberen!