Ruim 20 jaar terug begonnen aan deze hobby.
Begonnen met een door mijn schoonvader zelf geplakte vierkante bak.
Toen al snel een 60cm erbij en een jaartje later ruimde mijn oudste broer zijn meter bak op die dus naar mij ging.
Tijdje tussen uit geweest en 4 jaar terug weer begonnen, eerst met een rio125, toen 1.50 bak bijgezet en een jaar later ook nog maar een 1.20 bak.
Hoeveel aquaria heb je gehad , en met welke ben je begonnen
Re: Hoeveel aquaria heb je gehad , en met welke ben je begon
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Dat zijn er nogal wat. Ik ben toen ik een jaar of 7 was begonnen met een 6 hoekig aquarium van zo'n 60 cm. hoog en zo'n 30 cm. breed. Hierin zaten een zwarte moor nog een andere sluierstaart en 2 neon tetra's
. Ik had het incl. vissen gekregen van mijn ouders. Toen vond ik de visjes al zielig in zo'n klein bakje en zeker de tetra's in koud water. Dit heeft zo'n 3 jaar gedraaid met volledige waterverversingen iedere paar maanden. Er brak brand uit in ons huis, dus visjes en aquarium weg. Hierna kreeg ik een 40x20x20 aquariumpje van de buren. Hierin had ik wat guppen (zonder verwarming). Dit heeft jaren zo gestaan met iedere paar weken een volledige verversing. Toen ik ongeveer 16 was ben ik gaan zeuren voor wat groters en kreeg ik een 60 cm. aquarium met een Betta en enkele andere visjes. Ik ben me er toen echt in gaan verdiepen en het bakje draaide super. Al snel wilde ik er nog één bij en dat werd ook een 60 cm. met Black Molly's. Dit heeft maar een jaar geduurd en het begon me te vervelen, dus alle Molly's en het bakje verkocht. Ondertussen had ik 4 ontzettend mooie sluierstaarten in het andere bakje. Die had ik eigenlijk gekocht om te pushen voor een grotere bak. En die kwam er ook. 100x40x40.
Om 1 of andere reden die ik niet meer weet deed ik de 60 cm. weg. Ik zette het 40x20x20 bakje weer op waar de guppen in zaten en richtte het in als dwergkogelbakje met 6 (!) visjes. Dit ging ontzettend goed en het waren hele leuke visjes om te zien. Tot ik 6 weken op stage ging in Duitsland. Toen ik thuiskwam en vroeg waar m'n visjes gebleven waren zeiden mijn ouders: "er zat er toch maar 1 in?". Daarna kwam er weer een 60 cm. met 3 klauwkikkers en 5 dwergklauwkikkers, maar er werden al snel 2 dwergjes opgegeten dus is het kogelbakje omgebouwd tot dwergklauwkikkerbakje.
Ondertussen waren mijn sluiers uit de meterbak 1 voor 1 in een week tijd aan een rare infectie overleden. Ik was er kapot van, want ik zorgde ontzettend goed voor de bak. Daarna is het nog een tijdje een gezelschapsbak geweest waarin ik met groot succes Betta's kweekte, later werd dit de axolotlbak en nu slakkenbak.
De kikkers werden al snel te groot voor de 60 cm. dus werd deze vervangen voor een 80 cm. Dit werd ook al snel te klein, dus gingen de kikkers naar de 100 cm. waar inmiddels ook Axolotls in zaten. Dat bleek niet ideaal te zijn en de kikkers hadden eitjes gelegd waar ik er heel graag wat van uit wilde laten komen, dus kwam er een 100 cm. voor de volwassen kikkers en een AquaArt 60 voor de jongen. De 80 cm. was ondertussen een gezelschapsbak met wat Cory's, 2 vrouwtjes Betta's, wat waaierhandgarnalen en een zooi guppen. Het werd me wat te veel werk dus werd de 80 ingeruild voor een 60. Deze staat nu in te draaien als Tanganyika. Mijn schoonmoeder wou graag een aquarium, dus ik heb haar een Aqua 40 aangesmeerd. Deze draait echt niet lekker, dus ik denk dat deze binnenkort verdwijnt, waarna mijn AquaArt 60 verhuist naar schoonmoeder.
Om 1 of andere reden die ik niet meer weet deed ik de 60 cm. weg. Ik zette het 40x20x20 bakje weer op waar de guppen in zaten en richtte het in als dwergkogelbakje met 6 (!) visjes. Dit ging ontzettend goed en het waren hele leuke visjes om te zien. Tot ik 6 weken op stage ging in Duitsland. Toen ik thuiskwam en vroeg waar m'n visjes gebleven waren zeiden mijn ouders: "er zat er toch maar 1 in?". Daarna kwam er weer een 60 cm. met 3 klauwkikkers en 5 dwergklauwkikkers, maar er werden al snel 2 dwergjes opgegeten dus is het kogelbakje omgebouwd tot dwergklauwkikkerbakje.
Ondertussen waren mijn sluiers uit de meterbak 1 voor 1 in een week tijd aan een rare infectie overleden. Ik was er kapot van, want ik zorgde ontzettend goed voor de bak. Daarna is het nog een tijdje een gezelschapsbak geweest waarin ik met groot succes Betta's kweekte, later werd dit de axolotlbak en nu slakkenbak.
De kikkers werden al snel te groot voor de 60 cm. dus werd deze vervangen voor een 80 cm. Dit werd ook al snel te klein, dus gingen de kikkers naar de 100 cm. waar inmiddels ook Axolotls in zaten. Dat bleek niet ideaal te zijn en de kikkers hadden eitjes gelegd waar ik er heel graag wat van uit wilde laten komen, dus kwam er een 100 cm. voor de volwassen kikkers en een AquaArt 60 voor de jongen. De 80 cm. was ondertussen een gezelschapsbak met wat Cory's, 2 vrouwtjes Betta's, wat waaierhandgarnalen en een zooi guppen. Het werd me wat te veel werk dus werd de 80 ingeruild voor een 60. Deze staat nu in te draaien als Tanganyika. Mijn schoonmoeder wou graag een aquarium, dus ik heb haar een Aqua 40 aangesmeerd. Deze draait echt niet lekker, dus ik denk dat deze binnenkort verdwijnt, waarna mijn AquaArt 60 verhuist naar schoonmoeder.
-
Hartenheer
- 200-400

Dat was voor mij makkelijk
Ik heb nu al 12 aquaria van 100x50x50 en 2 nano bakjes
Ik heb nu al 12 aquaria van 100x50x50 en 2 nano bakjes
Met vriendelijke groeten,
Willem
Willem