Scalaren decor - ons dagboek

Plaats reactie

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Uaru decor - ons dagboek

Bericht door Fabian »

Oke. Die Ingenieur mag wel eens een cursus Nederlands gaan volgen.......

Ondanks dat sommige aqua's niet door kunnen gaan, heb je toch aardig wat bereikt! Zo zie je maar weer, de aanhouder wint :Cheer: Dus ik blijf jullie vooral volgen! ;)

Erik Partizan
0-200
0-200

Bericht door Erik Partizan »

ik begreep uit de conclusie dat aqua 2 goed was? maar in jou comment daarna zeg je niet ok? lees ik ergens verkeerd?
Als je maar lang genoeg prutst, lukt het vanzelf een keer

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

n.oldenzeel schreef:nou lijkt me al met al toch goed nieuws als ik het goed begrijp.
Beterschap aan Tim, en mooie spreuk van je "dat zot zijn geen pijn doet", goede instelling ook.
Doen jullie goed.
Ja, dat lijkt het ons ook, beste Oldenzeel! Morgennamiddag is er een vergadering belegd waarop de ingenieur zijn bevindingen komt uitleggen. Dus, hopen wij dat hij de goedkeuring voor de Uaru-bak zal geven. Dan zijn er 3 van de 4 bakken goedgekeurd (m'n scalarenbak (160x80x80), m'n Geophagus tapajos-bak (240x70x80) en (eventueel) m'n Uaru-bak (275x70x80)). M'n Tanganyika-bak is reddeloos verloren. Tenzij we hem ondersteunen door in de kruipruimte, onder m'n appartement, een muurtje te metsen. Ik vraag morgen hoeveel dat zou kosten. Indien dit bedrag minder of gelijk is aan wat een niewe bak zou kosten, gaan we ook dat overwegen.

Maar, omdat we het wachten meer dan beu zijn, ben ik vorige week begonnen met de vervangbak voor m'n scalarenbak te bestellen. Ondanks twee revisies zijn de technische tekeningen bijna af. Nu wachten we nog op de laatste verbeteringen hiervan. Komen die binnen en zijn al onze wensen vervuld, wordt hij de volgende dag besteld.
Deze bak wordt er eentje van 200x65x80.
We hebben al een goed idee over het decor.
Het visbestand wordt:
1 koppel Mesonauta guyana (in Vlaanderen wordt dit visje niet verkocht, maar wel in Nederland en in Duitsland).
8 Pterophyllum scalare (black)
7 Anostomus anostomus
1 - 3 Macrognathus aculeatus
3 Mystus vittatus
(1 - 2 Sturisoma panamese)

Kunnen we eindelijk beginnen met bouwen! :jippie: :jump: :jippie:

Fabian schreef:Oke. Die Ingenieur mag wel eens een cursus Nederlands gaan volgen.......
Ondanks dat sommige aqua's niet door kunnen gaan, heb je toch aardig wat bereikt! Zo zie je maar weer, de aanhouder wint :Cheer: Dus ik blijf jullie vooral volgen! ;)
Ja, dat zou ie echt eens kunnen gebruiken, nietwaar? :D

Reuze bedankt voor je volgehouden interesse, beste Fabian! ;)

Erik Partizan schreef:ik begreep uit de conclusie dat aqua 2 goed was? maar in jou comment daarna zeg je niet ok? lees ik ergens verkeerd?
Tja..? Welke is aquarium 2..? Afbeelding

Indien je de Uaru-bak bedoelt, deze was door de ingenieur op een verkeerde plaats getekend. Vandaar onze hoop dat hij hem alsnog goedkeurt, beste Erik! ;)
Cichlids forever!

200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Ziezo, het finale verdict is binnen:

bak 1 (200x65x80): goedgekeurd, bezetting: M. guyana / P. scalaren, wodt de eerst volgende bak.
bak 2 (275x70x80): goedgekeurd, bezetting: U. amphiacanthoides / H. notatus
bak 3 (180x70x80): afgekeurd, wordt waarschijnlijk een riparium (180x45x60 aqua-gedeelte) of we moeten meer dan 2500 euro investeren.
bak 4 (240x70x80): goedgekeurd, bezetting: G. tapajos / H. temporalis

De enige vraag die er nog rest, is mijn grote bak in mijn bureel (350x70x80). Maar die komt ten vroegste binnen 2 jaar aan orde, dus er is nog tijd.

Ik zit te wachten (nogmaals) op de definitieve verbetering van de technische tekeningen van bak 1. Als ik die heb, en ze zijn goed, wordt de bak besteld. Er zijn al afspraken gemaakt om mijn oud visbestand en mijn oude bak (160x80x80) weg te halen.

Dit wordt de 4de keer dat Tim en ik herbeginnen... De eerste twee keer kwam dit voornamelijk omdat de bak helemaal niet op mijn handicap was voorzien... De derde keer was de vorige keer, met het gekende resultaat... Nu volgt de 4de keer en wat mij betreft de definitieve keer..!
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Goed nieuws dus :D

3 keer is scheepsrecht, he! :Cheer: Ik blijf jullie volgen :D

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Ja, dat viel uiteindelijk nog mee, nietwaar? :lol:

Alleen is wel jammer van onze Tanganyika-bak... We hebben er namelijk nog verleden jaar zoveel tijd in gestoken... :cry:

Bedankt voor je volgehouden interesse, beste Fabian!
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Jep :D

Dat is jammer van al dat werk :( Misschien een idee om een toekomstige bak te schrappen en deze er neer te zetten met toestemming van die man die goed Nederlands kan? :P ;)

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Is dat die bak met die uitgebreide achterwand, ik ben even de weg kwijt geloof ik.
Is wel zonde van al het werk dat er in gezeten heeft, maar misschien kun je de wand nog deels redden en hergebruiken.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

Ja ik heb dezelfde vraag als Kevin.
Is dat die bak met een soort 'tempel' erin?
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

Volgens mij wel zo te zien is het deze bak: http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 8&start=60
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Dat is het ook, Kevin en Mitchel ;)

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Fabian schreef:Jep :D

Dat is jammer van al dat werk :( Misschien een idee om een toekomstige bak te schrappen en deze er neer te zetten met toestemming van die man die goed Nederlands kan? :P ;)
Kevin schreef:Is dat die bak met die uitgebreide achterwand, ik ben even de weg kwijt geloof ik.
Is wel zonde van al het werk dat er in gezeten heeft, maar misschien kun je de wand nog deels redden en hergebruiken.
Mitchel schreef:Ja ik heb dezelfde vraag als Kevin.
Is dat die bak met een soort 'tempel' erin?

Het gaat inderdaad over de bak waar we veleden winter nog een decor voor gebouwd hebben. Vandaag hebben we beslist dat hij niet weggaat, vooraleer we weten wat de exacte mogelijkheden zijn van mijn bureel. Want, desnoods ben ik bereid een meter af te staan van mijn grote bak om onze Tanganyika-bak te 'redden'. Mijn bureel moet toch helemaal herzien worden, als we er m'n grote bak neerpoten, dus kan onze Tanganyika-bak in onze plannen worden opgenomen. Zeer waarschijnlijk gaat dit project volgend jaar aangepakt worden.

Maar, omdat het in aquaria nog altijd over de vissen gaat, zit er weinig anders op dan hem opgeven. Uiteindelijk heb ik de toestemming gekregen om 3 >200 cm-bakken te zetten en er nu niet op ingaan, is wat veel gevraagd.

Enfin, nu weten we niets, maar wachten de plannen van de ingenieur af.

Omdat we het ondertussen STIKBEU zijn om nog lager te wachten op eender wie, eender waarom, eender wat, hebben Tim en ik vanavond beslist dat we zaterdag up en running zouden moeten zijn, al maken we de mal zelf (hoe we dat gaan klaarkrijgen, is voor het moment nog niet geweten, maar dat zien we dan wel). Dus, vanaf de volgende week beginnen we HOE DAN OOK aan de aanmaak van het decor voor m'n nieuwe bak (200x65x80).
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Goed om te horen dat jullie weer gaan beginnen,dat is dan meestal in dit soort situaties het beste denk ik
Dat alleen maar afwachten terwijl je van allerlei plannen hebt is heel vervelend...ik kan daar ook wel over mee praten p:

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

youdoom schreef:Goed om te horen dat jullie weer gaan beginnen,dat is dan meestal in dit soort situaties het beste denk ik
Dat alleen maar afwachten terwijl je van allerlei plannen hebt is heel vervelend...ik kan daar ook wel over mee praten p:
Vinden wij ook! Let's burn some rubber to forget all the bullshit! :D

Verklaar je nader, beste Youdoom... :shock:
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

Vlekkie schreef:
youdoom schreef:Goed om te horen dat jullie weer gaan beginnen,dat is dan meestal in dit soort situaties het beste denk ik
Vinden wij ook! Let's burn some rubber to forget all the bullshit! :D

Verklaar je nader, beste Youdoom... :shock:
Ik heb zelf mijn dingen die ik al een beste tijd wou doen uit moeten stellen,ik heb een oog aandoening ik had nog maar 0.5% zicht over aan het rechter oog en linker oog viel in 2 jaar terug van 70 naar 18%,nu heb ik aan het meest slechte oog voor de tweede keer een transplantatie gehad
en andere oog is het laatste half jaar niet verder terug gelopen,dus ik kan wel zeggen dat het er allemaal veel beter dan een jaar geleden uitziet.
Maar goed ik heb op het moment nog wel een vrij beperkt zicht.
Ik kwam een aantal maanden geleden op jullie vorige topic terecht,en dat is toch ook wel een beetje de aanleiding geweest om toch te starten met de bouw van mijn aquarium,ondanks dat het soms best wel lastig is...lol nu wil ik natuurlijk niet zielig doen

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=6826

Michel