Ancistrus cf. cirrhosus kruissen?
-
loveburning
Onderwerp auteur - 0-200

Ancistrus cf. cirrhosus kruissen?
Kan de Ancistrus cf. cirrhosus kruissen met de l144?
-
ladydanagirl
- 0-200

Re: Ancistrus cf. cirrhosus kruissen?
ja dat kan,
dat is dus precies wat er bij mijn gebeurd is
ik heb een L144 vrouw
en een cf cirrhosus man.
ik lees net op een ander forum dat de cf cirrhosus wild kleur soms ook aangeboden wordt als L144.
dat is dus precies wat er bij mijn gebeurd is
ik heb een L144 vrouw
en een cf cirrhosus man.
ik lees net op een ander forum dat de cf cirrhosus wild kleur soms ook aangeboden wordt als L144.
guppy guppy guppy guppy
-
loveburning
Onderwerp auteur - 0-200

ow ik dacht dat jij de Ancistrus dol nog wat had
ik vind het erg verwarrend die dieren!
want mijn Ancistrus cf. cirrhosus lijkt totaal niet op de jouwe
ik vind het erg verwarrend die dieren!
want mijn Ancistrus cf. cirrhosus lijkt totaal niet op de jouwe
-
ladydanagirl
- 0-200

dat dacht ik zelf ook
totdat ik wat verder op planetcatfish gekeken had en er toch echt achter kwam dat het de cf cirrhosus is.
het is idd erg verwarrend al die namen en soorten, zoals je zelf ook al wel hebt gezien zijn er erg veel varianten van de Ancistrus.
zelf heb ik deze ancistrussen een keer overgenomen samen met wat andere vissen en had me dus eigenlijk nooit echt verdiept in de ancistrus, het was voor mij gewoon EEN ALGENETER.
Sinds ik de jongen heb ben ik toch wat meer gaan lezen en informeren bij kenners over de ancistrussen die ik heb.
hier heb ik nog 2 foto's van mijn ancistrus cf Cirrhosus en mijn L144:
Ancistrus cf Cirrhosus:

Ancistrus SP.4 -L144:

totdat ik wat verder op planetcatfish gekeken had en er toch echt achter kwam dat het de cf cirrhosus is.
het is idd erg verwarrend al die namen en soorten, zoals je zelf ook al wel hebt gezien zijn er erg veel varianten van de Ancistrus.
zelf heb ik deze ancistrussen een keer overgenomen samen met wat andere vissen en had me dus eigenlijk nooit echt verdiept in de ancistrus, het was voor mij gewoon EEN ALGENETER.
Sinds ik de jongen heb ben ik toch wat meer gaan lezen en informeren bij kenners over de ancistrussen die ik heb.
hier heb ik nog 2 foto's van mijn ancistrus cf Cirrhosus en mijn L144:
Ancistrus cf Cirrhosus:

Ancistrus SP.4 -L144:

guppy guppy guppy guppy
Ik denk toch dat die L144 een albino cf. cirrhosus is eigenlijk...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
ladydanagirl
- 0-200

een echte albino heeft ten alle tijden rooie ogen, tenzei het de L144 is met zwart/blauwe ogen heeft.Laurens schreef:Ik denk toch dat die L144 een albino cf. cirrhosus is eigenlijk...
ben gister bij iemand geweest die meervallen kweekt en die had een L-nummer boek die hebben we even doorgenomen en zijn er voor 100% uit dat mijn "albino" een L144 is.
guppy guppy guppy guppy
Hmm even wat informatie gezocht...
De L144 is dus een variant van een andere Ancistrus, waarschijnlijk de L144. Dus dan zou kruisen wel mogelijk zijn...PlanetCatfish.com schreef:L144 is rare. The fish sold as L144 is a different form, most likely based on Ancistrus cf. cirrhosus. This form resembling L144 can be found under as Ancistrus sp(4). The offspring of the only known import of this fish was line-bred to "fix" the colour form. All true L144 specimens are offspring from this single male.
-
ladydanagirl
- 0-200

Het wordt er zo allemaal niet makkelijker op 
dus jij vermoed dat de L144 een älbino" variant is van de cf cirrhosus?
ik denk zelf van niet want op planetcatfish staat onder de cf cirrhosus maar 1 foto van een albino met donkere ogen en deze heeft dan ook gelijk weer grotere vinnen lijkend op de longfin.
wel is het zo dat de ancistrus sp 4 een albino is met blauwe ogen, en samen met de info die je met net geeft (even proberen te vertalen) is de ancistrus sp.4 de ''albino" variant van de cf cirrhosus?
dus jij vermoed dat de L144 een älbino" variant is van de cf cirrhosus?
ik denk zelf van niet want op planetcatfish staat onder de cf cirrhosus maar 1 foto van een albino met donkere ogen en deze heeft dan ook gelijk weer grotere vinnen lijkend op de longfin.
wel is het zo dat de ancistrus sp 4 een albino is met blauwe ogen, en samen met de info die je met net geeft (even proberen te vertalen) is de ancistrus sp.4 de ''albino" variant van de cf cirrhosus?
guppy guppy guppy guppy
Wat kik vermoed, is dat het een gele variant is maar geen albino. Vandaar dan de donkere ogen. Of deze soort dan afstamt van de cf. cirrhosus is blijkbaar niet zeker.
Mijn theorie
Mijn theorie