Wortels?
Re: Wortels?
Als je ze een cm onder die zeefwortels afknipt en herplant wel. Toppen noemen ze dat ook wel, je knipt van de uitlopers de toppen af wat dus de stekjes zijn en de moederplant groeit weer verder en krijgt nieuwe uitlopers.
Begin is gewoon met 1 stekje af te knippen en te herplanten, dan zie je vanzelf of je het goed gedaan hebt als de stek gaat groeien en de moederplant ook blijft groeien.
Begin is gewoon met 1 stekje af te knippen en te herplanten, dan zie je vanzelf of je het goed gedaan hebt als de stek gaat groeien en de moederplant ook blijft groeien.
Maar er zitten alleen zweefwortels.....
Of snap ik nu het hele verhaal niet meer?
Of snap ik nu het hele verhaal niet meer?
Dat kan kloppen, net onder de wortels het steeltje van de plant doorknippen, dan heb je toch een nieuw plantje wat je kunt herplanten of begrijp ik jouw nu verkeerd.
Ja, maar dat was mijn vraag niet
Mijn Alternanthera heeft allemaal zweefwortels. Waar dient die voor? 
Voortplanting, iedere plant zorgt op de een of andere manier altijd voor nageslacht. De een met uitlopers de ander met zaden en weer een ander door bestuiving (boven water).
Dus als ik het gewoon laat zitten wordt de bos voller? 
Veel voller zal die niet worden hij zal voornamelijk in de hoogte gaan groeien en daar zul je dus moeten gaan toppen op den duur anders gaat hij je lampen in en verdroogt.
Die toppen kun je dan ook herplanten maar dan duurt het langer voor je kunt stekken en dus dmv veel stengels bij elkaar te planten een volle bos creëren.
Die toppen kun je dan ook herplanten maar dan duurt het langer voor je kunt stekken en dus dmv veel stengels bij elkaar te planten een volle bos creëren.
Dat snap ik. Geld bij zowat elke plant.
maar waarom die wortels?
maar waarom die wortels?
Lol
Dus gewoon laten zitten? Zo vermeerdert de plant zich zelf?
Dus gewoon laten zitten? Zo vermeerdert de plant zich zelf?
Ik dacht eigenlijk eerder dat dat was om meer voedingsstoffen te kunnen opnemen... Heb hier nog nooit uitlopers gehad uit luchtwortels 
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Wat moet ik nou?
Haha
Ga met Laurens mee, die zweefwortels van een Alternanthera zijn volgens mij bedoelt voor voedingstoffen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Dat heb ik ook met mijn Hygrophila Diffornis.
Is idd om voedingsstoffen op te nemen.
Is idd om voedingsstoffen op te nemen.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
Natuurlijk zijn het geen zweefwortels zoals planten die hebben die hun voedingstoffen uit het water haalt voornamelijk FE, was meer om even de zaak duidelijker te kunnen omschrijven. Maar de plant afknippen en herplanten met die "zweefwortels" in de grond kun je er wel voor zorgen dat de bos voller word.