haha ik had dus ook wel beter uit m'n doppies mogen kijken luitjes, nou ja dat krijg je als je nieuw bent op een forum he, zou het dan niet een optie zijn om iedereen in deze rubriek te laten posten zoals nu, en dan idd de tips and tricks in 1 topic te verzamelen, zo kan je rustig door alle tips hen bladeren zonder eerst zoveel pagina's in een rubriek door te hoeven spitten?
Deze is dan dus voorlopig overbodig, misschien dat iemand met de juiste licenties dit achter de schermen kan opzetten? zo heb je minder kans op commentaar tussendoor?
Nogmaals excuses ik zal beter opletten volgende keer.
Tips and Tricks voor aquaria!
Re: Tips and Tricks voor aquaria!
Fulltime aquarioot, vraagbaak en amateur Aquascape kunstenaar
(de in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst)
Mijn amazone beekje
(de in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst)
Mijn amazone beekje
Geeft niks, zet gewoon de tips die jullie hebben hier in dit topic en alles wat er dan echt niet in hoort halen wij er wel uit. 
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------
-
n.oldenzeel
- 600-800

tip 1
Algengroei voorkomen op de voorruit, de stroming erop richten.
tip 2
Waterverversen, op de uitvoer van pomp of filter een koppelstukje maken waarmee je heel makkelijk een slang kunt koppelen naar een emmer. De pomp doet de rest.
tip 3
Voor al het tijdgeschakel, een USB stekkerblok nemen, programmeren via de pc, klaar.
tip 4
Ruit aanslag (binnen of buiten de bak, mn die kalkrand op de waterhoogte) schoonmaken, doekje of schuursponsje met wat azijn verdund met water, tijdens de waterwissel, even nat maken, in laten trekken en wegvegen.
Nou zo kan ie wel weer
Algengroei voorkomen op de voorruit, de stroming erop richten.
tip 2
Waterverversen, op de uitvoer van pomp of filter een koppelstukje maken waarmee je heel makkelijk een slang kunt koppelen naar een emmer. De pomp doet de rest.
tip 3
Voor al het tijdgeschakel, een USB stekkerblok nemen, programmeren via de pc, klaar.
tip 4
Ruit aanslag (binnen of buiten de bak, mn die kalkrand op de waterhoogte) schoonmaken, doekje of schuursponsje met wat azijn verdund met water, tijdens de waterwissel, even nat maken, in laten trekken en wegvegen.
Nou zo kan ie wel weer
-
Visje in het water
- 1000+

Nou je zet me weer mooi aan het werk zeg! Ik heb ook nooit rust!
hahahaa
Ik ga Tip 1 uitvoeren, dank je!
TIp 2 weet ik niet hoe ik dat moet doen met een binnenfilter... het filter moet namelijk toch uit als het waterniveau onder de aanzuig komt...? dus die snap ik even niet...
Tip 4, krast dat niet, zo'n schuursponsje???
hahahaa
TIp 2 weet ik niet hoe ik dat moet doen met een binnenfilter... het filter moet namelijk toch uit als het waterniveau onder de aanzuig komt...? dus die snap ik even niet...
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
een schuurspons kan wel krassen ligt een beetje aan welk soort,Visje in het water schreef:Nou je zet me weer mooi aan het werk zeg! Ik heb ook nooit rust!![]()
hahahaa
maar wat veel beter is zijn vlekkenspons van de Actions met een witte en een blauwe kant.
deze gebruik ik al jaren ze zijn werkelijk geweldig vooral de witte kant.
poets ze..
-
Visje in het water
- 1000+

Ok, nou dat van die schuurspons ga ik dan maar niet uitproberen... Bedankt voor de tip van de wit/blauwe spons!
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
ik ben altijd een beetje huiverig voor schuursponsjes. Ik heb zo'n verfkrabber met ee nstanleymesje erop, daar haal ik het kal mee weg. Wees er wel zeker van dat er geen bramen oid op het mesje zitten, anders heb je alsnog krassen.
Nog een tip, waarvan ik weer dat ervaren kwarioten hem al weten, maar wat voor nieuwkomers goed is om te weten;
Gebruik voor het verwijderen van alg van je voorruit (zijruiten mag ook...) een oud bankpasje oid. Dit is plastic en zal nooit krassen. Zorg er wel voor dat je geen grind tussen je pasje en het glas krijgt, maar dit geld voor alle algenkrabbers
Nog een tip, waarvan ik weer dat ervaren kwarioten hem al weten, maar wat voor nieuwkomers goed is om te weten;
Gebruik voor het verwijderen van alg van je voorruit (zijruiten mag ook...) een oud bankpasje oid. Dit is plastic en zal nooit krassen. Zorg er wel voor dat je geen grind tussen je pasje en het glas krijgt, maar dit geld voor alle algenkrabbers
"Heel wat gehuwde mannen bouwen zich een aquarium, omdat zij iemand in de buurt willen hebben die ook niets te zeggen heeft."
Cayman 110 ZA-plantenbak
Cayman 110 ZA-plantenbak
-
n.oldenzeel
- 600-800

Klopt visje, dat is wat lastig, maar volgende keer als je wat groot onderhoud aan de bak doet, is het iets om mee "in te bouwen" , met grijs pvc buis, oid of gardena spul (beetje afhankelijk vd bakgrootte natuurlijk)Visje in het water schreef:Nou je zet me weer mooi aan het werk zeg! Ik heb ook nooit rust!![]()
hahahaa
Schuursponsje, nee, dwz bij mij niet, maar door het azijnwater week je het wat los, en dan doe ik gewoon rustig met zon sponsje.....Alles met gevoel....haha.