Sinds een week heb ik een Rio 125 draaiende.
In mijn oudere bak, die te koop staat op dit forum, zitten nog de volgende vissen:
8 Paracheirodon innesi (neon tetra)
6 Rasbora heteromorpha (kegelvlekbarbeel)
3 Colisa lalia (1M + 2V)
2 Poecilia sphenops (blackmolly)
3 Corydoras davidsandsi
3 Corydoras panda
2 Otocinclus affinis
Daar zou ik nog een koppeltje Taeniacara candidi willen doen en een schooltje Celestichthys margaritatus bij willen doen. Wordt het dan niet te veel ?
Rio 125
-
Jan_Mookhoek
Onderwerp auteur - 0-200

Rio 125
Ieder kikkertje kwaakt zoals hij gebekt is.
Re: Rio 125
Rio 125 is toch bruto 125l?
Zoja, dan zou ik het hier bij laten, naar mijn idee zit je al tegen de max aan.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
-
bondbelgium
denk ik ook wel. Heb een boek over tropische aquariumvissen waarin te lezen staat dat je niet meer dan 2,5 cm vis per elke 64 cm² oppervlakte kan houden. Reken zelf maar uit en ik vermoed dat je er nu al boven zit!Rhodan schreef:Rio 125 is toch bruto 125l?
Het is wel zo dat aquariums met veel planten en een grote doorstroomsnelheid meer vissen kunnen bevatten.
bronvermelding: 'Tropische Aquariumvissen' geschreven door Richard Crow & Dave Keeley, uitgegeven door Zuid Boekprodukties 1995 (ISBN 90 6248 750 5). Leuk naslagwerkje met veel kleurenfoto's. Geeft volledige uitleg van hoe je best een zoet- & zoutwateraquarium opstart.
Gelukkig dat je zelf al een voorbehoud maakt. Ik heb het nooit zo op die regeltjes - ze zijn niet universeel toepasbaar, en kunnen mensen zelfs flink op een verkeerd been zetten als je ze erg letterlijk gaat toepassen. Bovendien, veel belangrijker: ze houden geen rekening met de combinatie van soorten. Ik ben het overigens wel met je eens, de bak zit vol genoeg zobondbelgium schreef:Heb een boek over tropische aquariumvissen waarin te lezen staat dat je niet meer dan 2,5 cm vis per elke 64 cm² oppervlakte kan houden. Reken zelf maar uit en ik vermoed dat je er nu al boven zit!
Het is wel zo dat aquariums met veel planten en een grote doorstroomsnelheid meer vissen kunnen bevatten.
Ik vind trouwens de Black Molly een beetje uit de toon vallen, qua waterwaarden dan, hoewel ze tamelijk tolerant zijn. Maar als het al een tijdje goed gaat, zou ik het gewoon lekker zo laten
-
Jan_Mookhoek
Onderwerp auteur - 0-200

De oude bak is verkocht en met vissen door de nieuwe eigenaar opgehaald. Daarom zitten in de Rio 125 nu nog maar de volgende vissen:
3 Corydoras davidsandsi,
4 Corydoras panda,
6 Otocinclus affinis,
10 Paracheirodon innesi,
Daar zou ik nog bij willen doen:
10 Celestichthys margarita,
En nog een paar koppeltjes dwergcichliden maar ik weet nog niet welke, wie kan mij adviseren ?
3 Corydoras davidsandsi,
4 Corydoras panda,
6 Otocinclus affinis,
10 Paracheirodon innesi,
Daar zou ik nog bij willen doen:
10 Celestichthys margarita,
En nog een paar koppeltjes dwergcichliden maar ik weet nog niet welke, wie kan mij adviseren ?
Je lijstje :
3 Colisa lalia (1M + 2V)
3 Corydoras davidsandsi
3 Corydoras panda
2 Otocinclus affinis
Zou ik de Sphenops schrappen deze zouden harder water moeten hebben dan je Innesi etc. Dan zou ik de otocinclus uitbreiden naar 8 a 10 dieren. En je corydoras naar een 6tal en wie weet ook gaan voor 1 middenlaag zwemmer ipv 2 soorten dan zal je een rustiger geheel krijgen
3 Colisa lalia (1M + 2V)
3 Corydoras davidsandsi
3 Corydoras panda
2 Otocinclus affinis
Zou ik de Sphenops schrappen deze zouden harder water moeten hebben dan je Innesi etc. Dan zou ik de otocinclus uitbreiden naar 8 a 10 dieren. En je corydoras naar een 6tal en wie weet ook gaan voor 1 middenlaag zwemmer ipv 2 soorten dan zal je een rustiger geheel krijgen
-
Jan_Mookhoek
Onderwerp auteur - 0-200

Als je nu kijkt naar mijn laatste posting, dan zie je dat er de kegelvlekbarbelen, de dwerggoerami's en de blackmolly's verkocht zijn. En dat er nu nog alleen maar neontetra's, cory's en oto's over zijn. Dus daarom vroeg ik om advies betreffende de rest.