Hallo, ik heb een koppel ramirezi's. Het zijn echt man en vrouw. De eerste maanden zwommen ze gezellig samen in de bak. Dit is veranderd. Het mannetje jaagt het vrouwtje constan weg. Als hij haar maar even ziet jaagt hij erachter aan tot ze weer in de planten verdwenen is. Dit vrouwtje is door de stress haar kleur kwijt. De felle kleuren zijn nu mat.
Nou heb ik gelezen dat je deze vissen in een harem kunt houden. 1 man met 2 of 3 vrouwtjes.
Heeft iemand ervaring in soortgelijke situatie. Zou het het vrouwtje wat kunnen ontlasten doordat het mannetje ' verliefd' wordt op een nieuw vrouwtje waardoor hij het huidige vrouwtje met rust laat of loop ik de kans dat dit vrouwtje dan ook nog eens wordt opgejaagd door de nieuwe vrowtjes.
Ik heb een vol beplant 1 meter aquarium.
Wie heeft advies.
Groeten saskia
Harem ipv koppel
Re: Harem ipv koppel
Hmmm, het punt is dat als ramirezi's eenmaal een koppel hebben gevormd, ze de andere vrouwtjes verstoten...
Je kan er nog één of twee vrouwtjes bij zetten misschien, en dan zodra ze een koppel hebben gevormd die weghalen. Dat lijkt me het handigst
Je kan er nog één of twee vrouwtjes bij zetten misschien, en dan zodra ze een koppel hebben gevormd die weghalen. Dat lijkt me het handigst
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ik vraag mij af hoe groot je bak is. Als die vrij groot is dan kan je tijdelijk wat Laurens zegt een harem houden. Mocht dit niet zo zijn dan zou ik het niet doen.
Een meterbak (staat er
), twijfel zelf ook of dat groot genoeg is...
ik heb een poosje een harempje gehad, en doordat er geen koppel gevormd was ging dit goed. echter zogauw ze een koppel vormen is het mis, dan zijn het net zwanen.
Knutselsmurf zegt u gedag
Power to the pink side!
groeten jeroen
Power to the pink side!
groeten jeroen
ik heb dat ook gehad met mijn koppel ramirezi. maar na een tijdje is het weer normaal. heb ook gehad dat het vrouwtje achter het mannetje aan ging de hele tijd. nu is alles weer helemaal goed. gewoon weer gezelli samen.
Het is dus niet zo'n goed idee.
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld laurens met als ze een koppeltje hebben gevormd dan haal je die weg. Bedoel je dat ik ze dan uit de bak moet halen?
Als dat zo is kan ik beter nu of het mannetje of het vrouwtje weg oen toch?
Snap niet waarom dat mannetje zo reageert. Is dat vaak het geval bij de ramerezi's?
Ze zijn zo mooi. Is dit cyclidengedrag?
Groeten saskia
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld laurens met als ze een koppeltje hebben gevormd dan haal je die weg. Bedoel je dat ik ze dan uit de bak moet halen?
Als dat zo is kan ik beter nu of het mannetje of het vrouwtje weg oen toch?
Snap niet waarom dat mannetje zo reageert. Is dat vaak het geval bij de ramerezi's?
Ze zijn zo mooi. Is dit cyclidengedrag?
Groeten saskia
Nee als er een koppel is haal je de overige vrouwtjes weg
voor het koppel zich er op eigen wijze afhandig van maakt 
ik zou het gewoon ff adwachten die van mij deden precies het zelfde en nu zijn ze weer samen. denk dat ze ff n woorde wisseling hebben ofzo 
Dat is dan al bijna een discussie van een jaar. Blijkbaar ligt er een pittig onderwerp tussen hen in.
Oh zo lang al? Dan komt het niet meer goed nee. Die van mij deden het een maandje ofzo.