De eerste vraag waar ik zelf achter moet komen is: Heb ik neontetra's of kardinaaltetra's? (ik denk kardinaal want de rode streep loopt door)
Andere vraag (aan jullie) is: de tetra's hebben 's avonds een mooie rode onderkant, en 's ochtends alleen de blauwe streep. Het rood is dan bijna volledig weg. Als het licht weer aan is, krijgen ze de rode onderkant weer terug. Iemand een idee of is dit normaal?
Tetra's
Re: Tetra's
Volgens mij is dit normaal.
De tetra's van mijn vriendin hebben dit ook.
Ik denk dat het is om s'nachts niet te veel op te vallen voor roofvissen als ze min of meer een beetje slapen.
De tetra's van mijn vriendin hebben dit ook.
Ik denk dat het is om s'nachts niet te veel op te vallen voor roofvissen als ze min of meer een beetje slapen.
gr, Rico
-
Coby
Ik heb weleens ergens gelezen dat ze s´nachts hun kleuren niet laten zien om te voorkomen dat ze aangevallen zouden worden door andere vissen, dus wat Rico zegt dat klopt wel. 
Joepie! Ik begin zo langzamerhand steeds meer verstand te krijgen van die gekke onderwater diertjes 
gr, Rico
-
Leor
Onderwerp auteur - 0-200

Het rood loopt door. Vandaag ook ergens neontetra's gezien. Het is duidelijk, ik heb de kardinaaltetra's.
Verschil kun je ook zien aan de staart, dat is goed waarneembaar op de cd van Sera
Verschil kun je ook zien aan de staart, dat is goed waarneembaar op de cd van Sera
Juwel Record 60
Juwel Rio 180
Juwel Rio 180
-
jari4now
Dat ze kleur "verliezen"als het licht uit is is gebruikelijk, meeste vissen kleuren op als er licht schijnt.
Klopt, maar in het geval van de Kardinaal is er ook een chemische reactie die erbij komt. 's nachts zet de Kardinaaltetra zijn reflecterende cellen in een soort ruststand, waardoor ze inderdaad minder zichtbaar zijn. Handig hoorjari4now schreef:Dat ze kleur "verliezen"als het licht uit is is gebruikelijk, meeste vissen kleuren op als er licht schijnt.