rekord juwel 120
rekord juwel 120
ik heb nagedacht om de 5 kersenbuiken weg te doen en 24 tetra's er in te doen samen met de 25 koperzalmen maar kan daar nog een leuk visje bij?
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
-
jari4now
Re: rekord juwel 120
Is wel mooi Rob twee grotere schooltjes, ik heb nu ook 20 kardinaaltjes en die zitten altijd bij elkaar is zooo mooi.
Wat wil je er nog bij doen dan???
Wat wil je er nog bij doen dan???
klinkt mischien stom maar een makkelijk kweekende visje maar geen levendbarende of een vaak kwekende visje
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
apisto´s zou ik voor gaan 
gekeken in database voor die apisto's zijn mooie vissen.
zou deze soort er in kunnen Colisa lalia (Dwerggourami) want de temp ligt er tussen en de gh ook en hij/zij is maar 1 cm groter
zou deze soort er in kunnen Colisa lalia (Dwerggourami) want de temp ligt er tussen en de gh ook en hij/zij is maar 1 cm groter
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
-
jari4now
IK heb ook 2 dwerggourami in een bak zitten met 20 tetra en wat platy's, dus ik denk dat er bij de roodkop en de tetra makelijk een dwerggourami past
Laatst gewijzigd door jari4now op 13 jan 2008 19:04, 1 keer totaal gewijzigd.
ik denk dat ik voor de dwerggourami's ga ik heb al een kwekerij gevonden in Creil ligt dichtbij maar 47 km voor mij en ik ga donderdag de 24ste naar eelde voor de kls opendag dus op terug reis kan ik ze ophalen en langzaam laten wennen aan het water en dan gelijdelijk andere vissen bij doen 
m'n juwel rekord 60 bestand = vuurgarnalen die kunnen verhuizen naar de rekord 70 voor de kweek als ze het niet in de juwel 120 doen
m'n juwel rekord 60 bestand = vuurgarnalen die kunnen verhuizen naar de rekord 70 voor de kweek als ze het niet in de juwel 120 doen
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
heb toenet een telefoon gesprek gehad met intratuin die verkopen ze ook voor 6,50 in een koppel en zijn 5-6cm maar waaraan kan ik zien dat ze niet teveel zijn doorgekweekt?
ps kunnen ze bij volwassen vuurgarnalen gewoon interresant om te weten als ze niet opeten is er niks aand de hand
ps kunnen ze bij volwassen vuurgarnalen gewoon interresant om te weten als ze niet opeten is er niks aand de hand
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
Was vandaag bij intratuin waren ze net een kwartier geleden uitverkocht
ga morgen weer want dan hebben ze nieuwe hij had alleen 2 vrouwtjes die niet zo super mooi waren meer
anders had ik die wel genomen, Maar heb liever dat het al gelijk een paartje is
hopelijk hebben ze het binnen voor 4 uur want ik moet om 5 uur werken bij AH.
Had wel alle andere gourami's gezien in paartjes allemaal een speciale bak en laagstaand water en je zag heel veel schuimnesten
en we zagen (m'n opa en ik) zelfs een paar kleintjes uitkomen die werden overgeplaatst naar hun grote platenbakken veel beschutting was wel leuk om te zien.
ga morgen weer want dan hebben ze nieuwe hij had alleen 2 vrouwtjes die niet zo super mooi waren meer
anders had ik die wel genomen, Maar heb liever dat het al gelijk een paartje is
hopelijk hebben ze het binnen voor 4 uur want ik moet om 5 uur werken bij AH.
Had wel alle andere gourami's gezien in paartjes allemaal een speciale bak en laagstaand water en je zag heel veel schuimnesten
en we zagen (m'n opa en ik) zelfs een paar kleintjes uitkomen die werden overgeplaatst naar hun grote platenbakken veel beschutting was wel leuk om te zien.
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
Morgen een nieuwe kans dan, heb je wel eerste keus 
Weet je niet meer welke gouramie's het waren.
jewel de colisa lalia daar ging ik voor maar de gene die net jongbroed had was de Colisa fasciata had hele mooie strepen op z'n rug beetje groen blauw is 1 streep de andere kan ik niet uitleggen was een zeer groot schuimnest
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻
-
bondbelgium
)
heb vroeger twee mannetjes gehad en pas nadat er twee vrouwtjes bijzaten, kwamen ze tot volle kleurenpracht. 8
dwerggoerami doet het niet zo goed als je ze niet als koppel houdt...Rob schreef:Maar heb liever dat het al gelijk een paartje is
heb vroeger twee mannetjes gehad en pas nadat er twee vrouwtjes bijzaten, kwamen ze tot volle kleurenpracht. 8
-
bondbelgium
Te lezen in een boek over tropische aquariumvissen:
"de schattige berggoerami (Colisa Lalia) wordt maar 6,5 cm lang en is ongevaarlijk, dus ideaal voor in het aquarium. De mannetjes zijn kleurrijker dan de wijfjes. De conditie van het water is niet van cruciaal belang, maar houd het water op 25,5 °C en vermijd zuur water. Berggoerami's leven boven in een hoekje van het aquarium en houden van schaduw. Als uw aquarium fel verlicht is, plaats dan wat drijfplanten, zoals eendenkroos. Ze vinden levend voedsel zalig, maar eten ook vlokken, gedroogd en bevroren voedsel. Als ze paaien, maakt het mannetje een nest van luchtbellen en lokt hij het vrouwtje daarnaartoe. Na de paring kunt u het wijfje beter verwijderen, zodat het mannetje niet overheerst. Het is soms moeilijk de jongen groot te krijgen en ze hebben af en toe infusiediertjes nodig."
bronvermelding: 'Tropische Aquariumvissen' geschreven door Richard Crow & Dave Keeley, uitgegeven door Zuid Boekprodukties 1995 (ISBN 90 6248 750 5).
"de schattige berggoerami (Colisa Lalia) wordt maar 6,5 cm lang en is ongevaarlijk, dus ideaal voor in het aquarium. De mannetjes zijn kleurrijker dan de wijfjes. De conditie van het water is niet van cruciaal belang, maar houd het water op 25,5 °C en vermijd zuur water. Berggoerami's leven boven in een hoekje van het aquarium en houden van schaduw. Als uw aquarium fel verlicht is, plaats dan wat drijfplanten, zoals eendenkroos. Ze vinden levend voedsel zalig, maar eten ook vlokken, gedroogd en bevroren voedsel. Als ze paaien, maakt het mannetje een nest van luchtbellen en lokt hij het vrouwtje daarnaartoe. Na de paring kunt u het wijfje beter verwijderen, zodat het mannetje niet overheerst. Het is soms moeilijk de jongen groot te krijgen en ze hebben af en toe infusiediertjes nodig."
bronvermelding: 'Tropische Aquariumvissen' geschreven door Richard Crow & Dave Keeley, uitgegeven door Zuid Boekprodukties 1995 (ISBN 90 6248 750 5).