Het bouwen van een paludarium
Re: Het bouwen van een paludarium
Tot nu toe nog wel ja!
Maar tot nu toe zit er ook nog geen water in, hahaha
Morgen ga ik hem voor het eerst vullen met water. Hij heeft dan 16 dagen de tijd gehad om uit te drogen.
Maar tot nu toe zit er ook nog geen water in, hahaha
Morgen ga ik hem voor het eerst vullen met water. Hij heeft dan 16 dagen de tijd gehad om uit te drogen.
gr, Rico
Of hij nou een week of 2 weken droogt dat moet niet veel uitmaken, maar ik heb goede hoop dat hij waterdicht is. Het is niet je eerste keer 
Tot nu toe is de bak waterdicht!!!!!!
Dat wil zeggen.....de ruit is er niet voor weg geknapt! Of hij echt waterdicht is zullen we komende dagen goed in de gaten moeten houden.
Mijn idee was om de overlooppijp horizontaal te plaatsen in de hoop dat er dan minder lucht meegezogen zou worden om zo het zeer irritante gebubbel in het bioloog te voorkomen.
Conclussie is echter dat het geen reet uitmaakt en het minstens net zo veel bubbels produceerd.
Ik heb ook twee uitstromers gemaakt van de pomp de bak in. Dit was een behoorlijk gepuzzel om alle pijpen in een kleine rumte netjes te laten lopen. Ook dit was een beetje onnodig werk
Doordat de pijp water het water in de bak stroom dikker is dan de opening in de pomp, waar het water uit komt, zit er weinig druk op het geheel en stroomt het water via 1 pijp de bak in en de andere zit er een beetje voor jan l*l bij. Maarja, dit is beter dan er op het laatste moment achterkomen dat je een draaikolk in je aquarium hebt ingebouwd.
Al met al ben ik toch best wel heel tevreden over het geheel tot nu toe.
Ps. mijn schatting van 250 liter inhoud gaat aardig kloppen, er is nu voor 300 liter water ingegaan en de bodem ziter nog niet in en er komen ook nog een paar stukken hout en de achterwand is nog niet helemaal klaar. Dus dat gaat wel goed komen.
Mijn idee was om de overlooppijp horizontaal te plaatsen in de hoop dat er dan minder lucht meegezogen zou worden om zo het zeer irritante gebubbel in het bioloog te voorkomen.
Conclussie is echter dat het geen reet uitmaakt en het minstens net zo veel bubbels produceerd.
Ik heb ook twee uitstromers gemaakt van de pomp de bak in. Dit was een behoorlijk gepuzzel om alle pijpen in een kleine rumte netjes te laten lopen. Ook dit was een beetje onnodig werk
Al met al ben ik toch best wel heel tevreden over het geheel tot nu toe.
Ps. mijn schatting van 250 liter inhoud gaat aardig kloppen, er is nu voor 300 liter water ingegaan en de bodem ziter nog niet in en er komen ook nog een paar stukken hout en de achterwand is nog niet helemaal klaar. Dus dat gaat wel goed komen.
gr, Rico
few dan maar he, kun je er geen kraantjes meer tussen de leidingen in je uitstromers zetten.
Dat kan wel, maar ik denk dat ik voor 1 uistromer ga. Dat scheelt weer een hoop wegwerkwerkzaamheden (dat is wel 3 x woordwaarde schat ik zo
)
gr, Rico
Vandaag bezig geweest om de eerste laag tegellijm erop te smeren. Het is nog niet helemaal klaar want er zijn nog een paar punten waar ik nog niet helemaal uit ben hoe ik dat wil hebben.
Hier dan wat foto's.
De linker kant:

rechts van het,,,,ach je ziet wel ongeveer wat het voorsteld als je wat wil weten vraag je het maar!

Hier dan wat foto's.
De linker kant:

rechts van het,,,,ach je ziet wel ongeveer wat het voorsteld als je wat wil weten vraag je het maar!

gr, Rico
De laatste foto is een beetje wazig (ja ja ik weet het, de rest ook
) maar als je heel goed kijkt zie je twee gaten met de opening naar boven. Hiet komen straks planten in te staan.
gr, Rico
Dank je!
Heb er ondertussen alweer een beetje in gesneden en bij gepurd omdat ik nog niet helemaal 100% tevreden was
Heb er ondertussen alweer een beetje in gesneden en bij gepurd omdat ik nog niet helemaal 100% tevreden was
gr, Rico
Vind het er erg gaaf uitzien rico, lekker grillig en rotsachtig.
-
jari4now
Ben écht heel nieuwsgierig naar het resultaat.....doe je goed hoor
Vandaag de (waarschijnlijk) laatste laag tegellijm aangebracht. Er zitten nu bijna 3 pakken op van 5 kilo per stuk! Dus ik denk dat de laag wel dik genoeg is.
Helaas kan ik nog steeds geen goede foto's maken zodat je de structuur en de diepte goed kunt zien, maar met een beetje fantasie kun je er misschien wel iets van maken.

Helaas kan ik nog steeds geen goede foto's maken zodat je de structuur en de diepte goed kunt zien, maar met een beetje fantasie kun je er misschien wel iets van maken.

gr, Rico