vraag over vissenbestand (rio 180)

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

vraag over vissenbestand (rio 180)

Bericht door Dante »

mijn vraag is al volgt:

ik heb een roi 180 (100x50x40cm), redelijk dicht beplant met wat grote stukken kienhout e.d.

vissenbestand is als volgt: 15 Roodkopzalmpjes, 1 koppel ramerezi, 2 siamese algeneters. verder nog wat garnalen e.d.

nu wou ik hierbij een paartje van de dwerggoerami bij doen (colisa lalia) en las ik dat vanaf 80 cm bakken je zelfs 2 paartjes kan doen.

vraag is dus. kan ik hier een 2e paartje in doen? of is dta niet verstandig? zo niet, waarom niet dan?

en eventueel zou ik wel surge

Serge
200-400
200-400

Re: vraag over vissenbestand (rio 180)

Bericht door Serge »

Ja, kan prima. Je kan ipv de C. lalia ook een koppel van een wat grotere soort (Blauwe Spat, Goudgoerami, Cosby) erin zetten, en zelfs Diamantgoeramis kunnen best in een flink beplante meterbak - als het vrouwtje maar goed weg kan kruipen tussen de planten.

Twee koppels goerami's (ongeacht de soort) zou ik denk ik niet doen ivm de Ramirezi's. Die laatste zitten dan wel wat meer op de bodem, maar drie koppels visjes met karakter is toch wel een beetje de goden verzoeken.

Leuke bezetting voor een meterbak!

jari4now

Bericht door jari4now »

Ik heb een 70x70 bak van 150 liter en heb er 2diamant Gourami en twee dwerg gourami in met 20 kardinalen en 2 grote algeters en helaas nog een stuk of 5 platy's maar de 2 koppels gourami gaan goed samen in dat kleine bakje

Serge
200-400
200-400

Bericht door Serge »

Ja, het kán best goed gaan - ik vind Leeri's een beetje onvoorspelbaar wat dat betreft, het kunnen enorm felle donders zijn.

Ik heb er wel eens gehad die een stuk of drie flinke maanvissen de hele bak doorjoegen, maar ik heb er ook al gehad die geen vlieg kwaad deden. Een koppel Leeri's en een koppel Colisa's zou ik ook nog wel aandurven in een meterbak, maar een koppel Leeri's en een koppel Blauwe Spat zou me wat te ver gaan denk ik.

Onderwerp auteur
Dante
600-800
600-800

Bericht door Dante »

nou ik had 2 leeri's maar die heb ik van de week naar de dierenwinkel gebracht. 1 was zo aggresief dat me roodkopjes en ramerezi's wat vinschade hebben opgelopen.

volgens de verkoper was de leeri 1 van de rustigste soorten (wat mij ook altijd verteld is) alleen had ik zeer waarschijnlijk 2 mannetjes. bij 1 was het slecht te zien aan de rugvind omdat deze waarchijnlijk eens beschadigd is geweest en daarom niet de scherpe punt vertoonde die het mannetje heeft. vandaar het agressieve gedrag.

maar het zekere voor het onzekere: even geen leeri proberen :P