nieuwe grotere bak

Rita M
1000+
1000+

Re: nieuwe grotere bak

Bericht door Rita M »

Leuk, genoeg om over na te denken dus.

Ben je een beetje een B. de Bouwer, m a w komt er een zelf maak wandje in?

Grote pleco is fantastisch ja als je er de ruimte voor hebt, het zijn wel bulldozers hè.

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

ja daar ben ik ook bang voor.. ook omdat ik eigenlijk filterzand wil als bodem.. heb achterwand geprobeerd bij mn 80cm bak maar dat was heel lang gepruts en niet mooi genoeg :D zit te denken om eerst zonder achterwand te doen en misschien later (als ik loterij win) een te kopen. heb net trouwens gelezen dat je van sleutelgat cyclide wel een groep van 4-6 kan hebben in 1.50.. kan dat bij mij ook met mn antennebaars? of meerdere antennebaarsen? pff hoe meer ik kijk hoe meer verslaafd ik word!

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

meerder antenne baarsjes kan als ze maar ik verschillende delen van de bak een territorium kunnen maken en elkaar dan niet steeds zien, anders heb je oorlog in de bak hoor.

Als je nog een mooie grote pleco wil Yogen-Sha wil geloof ik nog van die van hem af

Er zijn ook mooie achterwandjes die niet zo heel erg duur zijn hoor, kijk maar eens bij zooplus

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

hoi! ik heb ff uitgezocht met iemand die er veel van weet wat er in mn bak kan en zijn tot dit uitgekomen maar wil graag jullie mening erover..
-2 plecos(kijken hoe het gaat) 1 van 25 cm ongeveer
--10 neon tertras(eventueel uitbreiden)
- +/- 15 Carnegiella strigata
-1 Farlowella acus(denk dat ik het bij 1 hou anders ben ik bang dat het te druk word)
-1 ancistrus (gaat dat goed met mn pleco??) twijfel gevalletje..
-5 Bentosi white fin(eventueel uitbreiden)
-7 corydoras adolfi (wil er heel graag meer of een groter soort maar schijnt niet goed te gaan met zo veel antennebaarsjes)
-ramirzi denk 1 man 3 vrouw of 2 om 5(zelf vind ik het wat veel maar het schijnt te kunnen)
-en ik heb nog 2 algeneters achtige bij mn aquarium gekregen maar weet niet wat het is. hij zei barbeel dacht ik maar heb op internet gezocht en het lijkt er helemaal niet op.
wat vinden julie hiervan? ik wil ook niet dat het veel te druk word in mn bak.. heb trouwens bij zooplus gekeken voor achterwand maar das tog nog ff te duur :D zit te denken om er zelf een te maken en dan kienhout erin te purren.

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Hey Bob..lekker serieus bezig zo te zien ;)

over je bestand heb ik toch nog wel wat opmerkingen / aanvullingen ja

ik vraag me af of 2 scholen visjes een goed idee is alhoewel het qua ruimte geen probleem zal zijn maar zelf ging ik of voor Kardinaal Tetra's die zijn net iets mooier en iets groter en dan minstens 25, óf voor de Bentosi white fin en dan ook een leuke school van 25 stuks.

Ancistrus en Farlowella acus zelfde verhaal zou zelf voor de Farlowella acus gaan maar dan toch wel minstens 4 hoor.

Die grote Pleco's zijn vaak heel rustig in de bak als ze de ruimte hebben, soms kan er wel door een flinke zwaai van de staart een slacht offer vallen hè, zo ging de pleco van Ronald (Yogen-Sha) op zijn Ramirezi vrouw liggen..einde oefening voor mw Ramirezi

15 Carnegiella strigata = geweldig denk ik
en de cory's mogen inderdaad ook met meer

Harempje Ramirezi lijkt me beter in deze bak en niet 2 koppels omdat de bodem al flink bevolkt is zou het andes qua territorium wat druk kunnen worden maar 1 man en 2/3 vrouwen lijkt me prima

op 400 liter min denk ik toch wel 50 à 60 liters door zand, hout, steen en noem maar op kun je aardig wat kwijt hoor.

Ben benieuwd wat anderen er van vinden.

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Ik zou sowieso kiezen tussen de neontetra's en de bentosi's, en daar dan een stuk of 30 van? ook de Cory's kunnen wel met wat meer... En die algeneter zou een Crossocheilus siamensis kunnen zijn...

En Rita is me alweer voor, ben het helemaal met haar eens verder :lol:
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

oke dan! wou zelf ook meer corys maar er werd gezegd dat dat dan te druk met antennebaars werd. twijfel tussen meer adolfi of een groter soort. vind grotere mooier uitkomen in de bak maar heb al 7 corys en daar een grote groep van is ook mooi natuurlijk. hoeveel zouden er dan bij kunnen? doe dan inderdaad de wallhalla voor de man ramirezi :D 1 op de 3 word het dan. en de Ancistrus en Farlowella acus heb ik er allebij al 1 van in mn andere bak en wil dr eigenlijk niet meer omdat ik al zoveel algeters in mn nieuwe bak heb zitten..
en wat betreft whitefin en tetras heb ik ook liever 1 grote groep maar heb al 5 fins en 10 neons. terwijl ik veel liever kardinaal heb. stel dat ik grote groep kardinaal koop en verder niks gaan die dan samen een groep vormen met de neons? of blijft dat dan apart?
en dan Crossocheilus siamensis is het niet.. het lijkt er echt niet op. het ziet dr gwn echt uit als algen eter maar dan net iets anders. je weet wel het is die ene! haha wil foto maken maar ze verstoppen zich :x niet echt fotogeniek :D

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Hmm een stuk of 15 cory's moet kunnen denk ik ;) en als je vier ramirezi's neemt zou ik eerder 2 op 2 doen, dat gaat meestal beter... zou die algeneter de Gyrinocheilus aymonnieri kunnen zijn dan?

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

nee dat is hem ook niet :D komt wel meer in de buurt. is heel apart beetje lelijke vis...
maar rita zei net dat met 2 koppels het te druk werd met territorium op de bodem.. wie moek nou geloven :D

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Hmm, weet dat René (prullenbak) twee koppels ramirezi heeft in een Rio400, en dat gaat uitstekend bij hem... maar hij heeft geen Corydoras erbij... iig een harem is nooit handig bij ramirezi's, dat hoort meer bij Apistogramma-soorten.

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

Laurens schreef:Hmm een stuk of 15 cory's moet kunnen denk ik ;) en als je vier ramirezi's neemt zou ik eerder 2 op 2 doen,
meen je dat Lau, ik denk dat dit qua maken van territoria in combinatie met de vele bodem bewoners geen goed plan is, zou zeker voor een harem gaan, 2 vrouwtjes is zeker niet verkeerd drie misschien wat te veel van het goede dan.

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Zie het bericht boven de jouwe ;)

Rita M
1000+
1000+

Bericht door Rita M »

deze ook niet?
Hypoptopoma inexpectatum
Afbeelding

foto uit album van Gertbl

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

nee ook niet haha! maar uhmm de ene zegt een harem de ander niet.. met wie ik dit bestand gekozen heb had het ook over een harem maar dan met nog meer ramirezi.. maar dat wil ik niet word te druk denk k. moeten we ruimte hebben. duss harem of koppel? en mn vraag van mn neon tetras.. als ik grote groep kardinaal koop vormen die dan gewoon een groep met mn neons die ik al heb?

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

laurens ik heb hem gevonden denk ik.. hoop het niet maar hij lijkt er wel erg veel op. het is een ameiurus melas ben ik bang. en die kan 60 cm worden.. maar deze is 4 jaar oud en nog rond de 10cm nog maar.. hoop dat ik fout zit :roll: