Hoeveel aquaria heb je gehad , en met welke ben je begonnen

Hoeveel aquariums heb je gehad (de aquariums de je momenteel heb tellen ook mee)

1
4
13%
2
2
7%
3
4
13%
4
2
7%
5
3
10%
6
6
20%
7
2
7%
8
1
3%
9
0
Geen stemmen
10
1
3%
Meer dan 10
5
17%
anders.... vermeld dit in een reactie
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 30

Onderwerp auteur
Thomas

Bericht door Thomas »

Hallo iedereen

Vond het weer eens tijd voor een nieuwe POLL , ik hoor de laatste tijd heel vaak van mensen , ''wat verander jij toch vaak van aquarium '' voor mijn eigen feeling valt dat wel mee , maar nu heb ik een vraag aan jullie

hoeveel aquaria hebben jullie gehad en met welk bak/bakje ben je ooit begonnen , de aquaria die je op moment heb tellen ook mee

hoeveel aquarium je gehad heb kan je invullen in de POLL en de rest kan je aangeven in een reactie en natuurlijk een opmerking bij de stem is ook wel leuk

stem ze en reageer maar vol op :mrgreen: :mrgreen:

Greetz
Jullie POLLmaster
Laatst gewijzigd door Thomas op 30 jul 2011 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Rita M
1000+
1000+

Re: Hoeveel aquaria heb je gehad , en met welke ben je begon

Bericht door Rita M »

oh leuk ik ben de eerste, ik ben begonnen met een klein plastic bakje met 2 kleine goudvissen toen ik een jaar of 10 was. Toen ik op mijn 17e op mezelf ging wonen kwam er *o gruwel* een kom met 2 goudvissenen al snel een 110 lt bak met dwerg cichliden. Daarna kwam al snel een 1.20 bak maar toen ik 2 kleine kinderen had werd die omgeruild naar een 80 lt koud water helaas weer met goudvissen.
Nu sinds begin dit jaar de Record die later werd vervangen door de Rio

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Oeps, 2 geteld. Zijn er 4. Begonnen met een plastic bakje met 4 goudvisjes :oops:, was 6 jaar. Dat bakje ging kapot, dus weer een plastic bakje met 1 goudvisjes, andere waren al dood :oops: . Verhuisd en daar een nanobakje gekocht. Goudvis erin en later er nog 1 bijgekocht. Toen een rekord 160 gekocht en daar zitten ze nu in met z'n twee'en.

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Jaren terug (toen ik vijf jaar oud was of zo) hadden wij een kom met een goudvis erin, gelukkig zijn dat vergeten tijden :mrgreen: daarna heel lang geen water in huis, tot ik voor mijn elfde verjaardag een aquarium kreeg (MP aquastar 80). Op mijn twaalfde kreeg ik een aqua40 erbij voor sinterklaas, deze heeft eerst nog dienstgedaan als opvangbak toen ik de 80cm ging verbouwen, daarna heb ik er even kikkervisjes in gehad, en in de zomervakantie ingericht. De MP aquastar is intussen vervangen door de iets grotere Rio125, en ik zit nu te denken aan een nieuw plan met de aqua40 (draait nu niet echt lekker). Misschien een paludarium met vampierkrabbetjes? Maar dat duurt nog even, eerst een baantje vinden :roll:
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

Paar jaar terug ben ik begonnen met een glazenbak van 40*25*25 met 3 Zebra Danio's en 3 Guppen (niet goed ik weet het, maar ik was nog jong :P ).

Daarna heb ik een aquarium van 35*25*25 gehad waar ik mijn guppen in heb overgezet (Danio's weg gedaan). Deze bak heb ik aan mijn moeder gegeven en ik heb toen de guppen terug naar de dierenwinkel gebracht. Ze heeft er nu 2 Leeuwenkop Sluierstaarten inzetten (niet goed, ik weet het. Ik zeg het heel vaak, maarja....).

Toen heb ik voor mijn verjaardag dit jaar een aquarium van 65*37*45 gehad van mijn tante (die deed ze weg en de 2 Leeuwenkoppen zitten dus bij mij moeder :roll: ) en daar zitten nu zo'n 13 Boraras Brigittea''s in, 2 Siamese Algeneters (gaan weg als ze te groot worden), 2 koppels Dario Dario's en 2 Pangio Kuhlii's (en heeeeel veel slakken).

Heb bij mijn verjaardag ook nog een Aqua 40 bak gehad en daar heb ik een Dwergklauwkikker in gehad, maar die zit nu bij mijn moeder in het bakje en het Aqua 40 bakje staat dus nu leeg.

Was van plan nog het eerste bakje op te bouwen tot een Blackwater biotoop, maar ik kreeg misschien een bak van ongeveer een meter dat van mijn neef was (is een terrarium, maar da ga ik ombouwen).

Veel lees plezier :mrgreen:
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Jeltje
1000+
1000+

Bericht door Jeltje »

uuhm, toen ik een jaar of zes was had ik een 60 cm met goudvissen.
Toen een tijdje niets meer en toen ik een jaar of elf was een 50 cm met guppen. Daarna een kleiner bakje.
Toen ging alles dood :P
Toen een 80 opgestart, in sneltreinvaart ook een 60 erbij en nu een meterbakje.
Vijf dus :mrgreen:

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

ben begonnen met een aqua 40. Klein bakkie...van alles mee gedaan.
Zit me net te bedenken dat ik nog een 100 bak ben vergeten...ach ja haha.
Daarna huis uit en gelijk een Rio 300 aangeschaft.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Rody »

Mmmm, ik ben begonnen met een 10l met CR's, die weer al heel vlot vervangen door een 20l.
Daarna een 60cm erbij opgestart, die ook al na 3 maanden vervangen werd door de 1.20m.
De 60cm werd toen een kweekbak voor vuurtjes.
Toen kwamen de kogelvissen en daar stond de 2e 60cm.
De kweekbak is inmiddels opgeruimd en daar staat nu de 1m zeebak voor in de plaats.
Tjah, en wat gaat er nog meer komen he.

*Edit*
Rody schreef:Tjah, en wat gaat er nog meer komen he.
Maar goed dat die zin erbij stond :D
Moet hem namelijk al weer aanpassen.......het zijn er inmiddels 7 met de nieuwe slaapkamerbak :mrgreen:
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Tja ben zoals zovelen ook al vroeg begonnen in de hobby, was denk een jaar 7 toen ik me al bemoeide met het onderhoud van het in huis aanwezige aquarium.

Ik schat een bak of 35 gehad te hebben de jaartjes sinds die tijd, moet er wel bij zeggen dat er een groot gedeelte kweek en opgroei bakken bij zitten voor mijn toenmalige Tanganyika kweek.

Enkele aquarium foto's uit de oude doos heb ik mijn fotoalbum gezet welke je hier kunt vinden.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

MarianneVG
0-200
0-200

Bericht door MarianneVG »

Jaja, hele verhalen hier, maar bij mij is het er maar 1!
Mijn Juwel Trigon 190. Sorry, onze, en.... wou klein beginnen, 40 liter ofzo, leek me wel leuk.
Maar op de een of andere manier was de Trigon 190 makkelijker om een plekje voor te vinden :P
Wou klein beginnen, 40 liter, maar kwam thuis met een 190 liter aquarium!

peterdenhaag53
1000+
1000+

Bericht door peterdenhaag53 »

Ben begonnen met , hoe kan het ook anders, een goudvissenkom . Was toen een jaar of 8.
Toen ik op kamers ging wonen had ik een 60 cm bakje met allerlei vissen door elkaar....
Daarna een 150 cm bak ....veel planten erin. Was toen ook lid van de Haagse vereniging Leeri.
In mijn klassen heb ik altijd een 40 cm bakje staan met een paar guppen erin. Vinden de kids leuk om te verzorgen.
Heb een aantal jaren geen bak(ken) gehad, omdat ik het te druk had om het goed te doen. Vier kinderen en dat is echt druk :mrgreen:
Sinds 2 maanden heb ik weer een nanocube 30 en een 80 cm bakje staan en ben er erg happy mee!
En wellicht komt er nog een "echte" ruime bak bij :D
Groet, Peter

Life is a carnival, believe it or not
aquel 150x50x50
rio 125
nano van peterdenhaag53

konijntjeluuk
0-200
0-200

Bericht door konijntjeluuk »

ben nu 3 maanden bezig met mijn 60*30*30 maar ik wil graag mijn keus veranderen. Ik heb namelijk nu ook een aqua 40 erbij gekocht. Om wat te proberen met planten en garnalen.

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

heb er 5 gehad.
begonnen met 32x32x32, dit was het kleine bakje van mijn vriendin die toch haar grotere bak weer wilde gaan gebruiken. (ze dacht eerst dat die niet in haar kamer zou gaan passen)
toen wist ik nog bar weinig van het aantal vis dat maximaal in een bak kon, en van fora op internet en van waterwaardes e.d. dus in dat bakjes zat (je gelooft het niet): 2 schaakbord cichliden, 2 honinggourami's, 2 dwergknorgourami's, 3 corydoras similis, 2 otocinclus afinis en 5 vuurneons (hoezo dat pas niet? :roll:)
al heel snel kwam daar een juwel 60 bij en toen is alles daarin gegaan. die kleine werd toen een garnalenbak.
toen ik op mezelf ging wonen kwam er eerst een 160x40x40 bak. die bleek na 6 weken toch niet helemaal waterdicht te zijn... mja wat wil je voor 125 euro inclusief co2 set met drukregelaar...
die de deur uit gepleurd en niet veel later stond er een 160x50x60 :)
daarna had ik nog ruimte over en wist ik een mooie juwel 600 op de kop te tikken :)
nu dus 4 aquaria staan.

daarvan gaat de kleinste binnenkort in opslag om wat ruimte te maken.
en de juwel 600 gaat waarschijnlijk een paludarium worden :) of een krabbenbak. :D

EDIT: btw heb even stem wijzigen op mogelijk gezet
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Onderwerp auteur
Thomas

Bericht door Thomas »

Hey hey iedereen

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe

Het verbaast me best wel dat ik dus niet de enige ben die zoveel verschillende aquarias heeft gehad

Als er nog mensen zijn die geen reactie hebben gegeven doe het dan nog maar :P

Groetjess

DICK 538
0-200
0-200

Bericht door DICK 538 »

hallo allemaal.
meer dan 10 dat klinkt veel in 4 jaar.
je begint ooit met een visje in een kom, maar dat is zo over een keer teveel voer of te warm visje dood.
je denkt dit kan beter, dus dan komt je eerste aquarium in huis, in de aanbieding of op marktplaats gevonden.
vooral niet te groot en niet te duur het is nog een beetje uitproberen, het werd een juwel 60
graag een makkelijke vis en niet te groot zij ik nog tegen de verkoper.
ik ging naar huis met veel teveel visjes guppen wat zalmpjes een paar tetra's en wat voor op de bodem waar je de naam niet eens van kon onthouden.
de bak was dus al gauw te klein, er waren ondertussen al veel jonge guppen geboren.
dus kwam er een bakje naast nog een juwel 60.
wel een raar gezicht en druk die 2 bakken dus er moest een grote komen een juwel 80.
je begrijpt ook deze was snel te klein.
om het verhaal kort te maken en 10 aquariums verder staat er nu een 2 m bak met juwel 80 er naast voor de kweek.
in de winter staan er nog meer dan heb je er net wat meer tijd voor.
ook ik ben bang waar houd dit op, voorlopig ben ik zeer tevreden.
Laatst gewijzigd door DICK 538 op 14 dec 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.