palu vraagje

Plaats reactie

Onderwerp auteur
ed1402
0-200
0-200

palu vraagje

Bericht door ed1402 »

Goedenavond beste mensen,

Ik heb eigenlijk een vraagje?
Ik heb het idee om misschien een palu te maken, maar dan wil ik eigenlijk eerst iets weten.
Ik heb namelijk gelezen dat als je bijvoorbeeld discusvissen in het aquariumgedeelte zet en je zou in het terrariumgedeelte gifkikkertjes doen dat er dan een bepaalde gifverhouding in het water komt vanwege de kikkers en je discussen hiervan zelfs dood zouden kunnen gaan.

Wie kan mij dus hierover iets meer vertellen?

Met vriendelijke groet Ed :roll:

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: palu vraagje

Bericht door Laurens »

Hmm, meestal verdwijnt het gif van gifkiks grotendeels in gevangenschap; je zou iig over actief kool kunnen filteren, dat scheelt al wel denk ik.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

n.oldenzeel
600-800
600-800

Re: palu vraagje

Bericht door n.oldenzeel »

De gifkikkers in de handel hebben allang geen gif meer vanwege de voeder samenstelling.

Verder moet je opletten met hoe je het watergedeelte maakt voor de kikkers (de meningen zijn hierover ernstig verdeeld) of ze wel of niet kunnen zwemmen of overleven.

Minimaal moet je zorgen voor uitklim mogelijkheden indien ze onverhoopt in t water raken.

En er zijn natuurlijk vele gifkikkers, met elk hun eigen gedrag en dus woonwensen.

Denk ook ns aan rietkikkers ipv gifkikkers ? Een betere , veligere combinatie met veel water tbv discussen lijkt me ?