Ik vroeg over Bubbels omdat als het goed is daar van ons inmiddels visitekaartjes en flyers zouden moeten liggen.
Mochten er veranderingen optreden kun je ze rustig melden hier natuurlijk.

Eigenlijk nooit......?? dat is zonde want ik heb mijn probleem in de winkel voorgelegd en ze raadde het aan voor de planten groei,ik heb ze alle 2 in de container gelegd maar ze zijn nu nog heel,zal ik beter de oude gele(witte) erin doen?? wel zonde was toch een dure tl.Patman schreef:ik kan er weinig meer aan toevoegen. Een ding... Soms hebben wonderen wat tijd nodig..
Als de alg langzaam verdwijnt, de planten gaan groeien en de bak lekker draait moet je niet vergeten dat waterverversen al dit soort zorgen kan wegnemen. Het kost eigenlijk zoveel tijd niet. Ik heb vanavond twee bakken gedaan in een uurtje. Je krijgt er routine in en zo...En het mooiste is, als een plantenbak goed draait, en de visbezetting is niet abnormaal zwaar, dan is de verversfrequentie zo hoog niet. Ik moet wekelijks minstens 30% per bak (x2) doen... Maar toen de ene bak nog een Plantenbak was ververste ik slechts eens per maand 30%...
De paarse lamp zou ik niet aanraden, vooral niet nu je al last hebt van beginnende blauwalg. Als je de oude lamp nog hebt zou ik hem sowieso gedurende de 'probleemfase' niet gebruiken. (Eigenlijk nooit... maar ok..).
Sterkte, en houd ons op de hoogte
Zonder kwaad te willen spreken over de aquariumbranche.... Die lampen worden altijd aangeraden om 'de plantengroei'.. Het is echter door meerdere mensen aangetoond dat in aquaria waar deze fraaie lampen hun werk doen, de algen het beter hebben dan de planten. Teveel blauw in het licht, daar profiteren de algen meer van dan de planten... En ja, ze zijn duur...Witte schreef:Eigenlijk nooit......?? dat is zonde want ik heb mijn probleem in de winkel voorgelegd en ze raadde het aan voor de planten groei,ik heb ze alle 2 in de container gelegd maar ze zijn nu nog heel,zal ik beter de oude gele(witte) erin doen?? wel zonde was toch een dure tl.

Moet even kijken.....als er straks grotere bak van gaat komen wil vrouw lief heb niet kwijt.....ik wel maar soms moet je het even wat voorbereiden....ik hou je op de hoogte.witte schreef:Ja zoiets zoek ik,als je het hier niet wilt vermelden stuur me dan maar een e-mail wat het dier kost.