Ik dacht dat ik het idee van een koppel Apistogramma los had gelaten maar nu ik hier weer topics heb gelezen en foto's heb zitten bekijken van diverse soorten begint het weer te kriebelen........Bedankt!
Ok, het volgende bestand zit in een Rio240 met netto nog 211L aan water.
Midden/Bovenste laag
10 Pseudepiplatys annulatus (3m 7v)
10 Boraras Brigittae (over gebleven uit de kweekbak)
Midden Scholenvis
20 Trigonostigma espei
Midden/Bodem
3 Tateurndina ocellicauda (harem)
Bodem
10 Corydoras Panda
4 Acanthopsis choirorhynchus
2 L-134
6 Otocinclus vittatus
Algemeen
xx Neocaridina heteropoda var. red
2 Zebraslak
xx Torenslak
3 Atya Gabonensis
Ik dacht met de Atya Gabonensis het pronkstuk in de bak te hebben........niets is minder waar aangezien ze er nu een maand ofzo inzitten en ze hebben zich sindsdien niet meer laten zien, als ik heel goed staar in een donker stuk bij mijn hout zie ik wel wat wapperen maar daar is alles mee gezegd
De soorten die ik mooi vind zijn: (favo staat bovenaan)
Apistogramma viejita
Apistogramma macmasteri
Apistogramma hongsloi
Nu is natuurlijk de vraag of 1 van de soorten hier bij kan, de bak vind ik optisch niet vol maar qua (richtlijn) bezetting wel, uiteraard bekijk ik dit in de zin van de welbekende "richtlijnen"
Kunnen ze bij de Vuurtjes? De cacatuoides bijv. knagen direct de hele populatie op
Voor de wappers ben ik in deze bak niet bang aangezien die zo ver verstopt zitten en zich nu al niet laten zien.
Kunnen ze er nu niet bij dan komen er nog een stuk of 3 Atyopsis moluccensisin de bak aangezien dit toch een stuk minder schuw zijn dan de Gabonensis.