vraagje over achterwand maken..

Plaats reactie

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

vraagje over achterwand maken..

Bericht door boes »

hey allemaal,

ik had een vraag en die luid als volgt:

ik ben bezig met een aquarium te maken voor pauwogen en een paar gibicebs, ik ben nu met een achterwand bezig van piepschuim en tegellijm.

is het nodig om me wand nog na te behandelen (en zo ja met wat) of is een aantal lagen tegellijm voldoende voor bovenstaande vissen? als er nog andere vissen bij komen worden het zoiezo zuid amerikaanse..

vr gr
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

MiKlo
0-200
0-200

Re: vraagje over achterwand maken..

Bericht door MiKlo »

je achterwand zou ik zowieso behandelen met epoxy aangezien de meeste tegellijmen oplossen in het water/ zonder epoxy zal dit van alles met je waterwaardes doen terwijl je dat dus niet wilt. ook zal je na verloop van tijd het witte piepschuim dus weer zien.

kijk ook in DIT topic

gr.MiKlo

Patman
800-1000
800-1000

Bericht door Patman »

Hoi Boes,

Je wilt gibbiceps houden... als die aan de wand gaan knagen, dan lijkt me een nabehandeling met epoxy wel aan te raden. Voor niet knagers, zoals de pauwoogjes is een tegellijm-wand wel voldoende.... De vraag is dus, gaan die gibbiceps de wand opeten of niet...
Groeten,
Patrick

Een dag niet geademd is een dag niet geleefd

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Met gibbiceps in de bak zou ik zeker wel een laag epoxy gebruiken, misschien dat de tegellijm je hardheid wat omhoog doet gaan dat is voor de amerikanen ook niet echt gewenst toch?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Coby

Bericht door Coby »

Als je nog wat voorbeeldjes wilt kun je kijken bij het stappenplan zelfbouwachterwand van Kevin, en ook op mijn website staat een beschrijving van mijn zelfgemaakte achterwand afgewerkt met epoxy hars. :)