Ik heb 3 problemen:
1. Ze schrikken heel erg snel. Je hoeft je hoofd maar te bewegen en ze schieten al weg.
2. Ze doen niets. Heel af en toe jagen ze elkaar weer op, maar anders hangen ze maar saai aan de oppervlakte.
3. Ze eten niet/heel slecht. Drijvend voer nemen ze niet goed aan (en als ze het al eten dan schieten ze gelijk weer richting de bodem). Zinkend voer (1 keer met wat brood geprobeerd) eten ze wel goed.
Wat info over de vijver:
Maten: 300x350x120
Vissen:
11 Goudvissen (2 Shubunkins, 3 Sarassa's en 6 normale oranje Goudvissen)
1 Zonnebaars
Groep Chinese danio's
Filter: geen idee, is in elk geval behoorlijk sterk.
Qua planten hebben we vooral oeverbeplanting. In het water alleen 2 Waterlelies, Krabbenscheer, Puntkroos, Waterpest (?) en hier en daar nog een takje Hoornblad.
Iemand een idee waar deze luiheid en angst vandaan komt? We zitten erg veel bij de vijver, dus je zou denken dat ze daar wel aan zouden wennen. Katten en vogels hebben we weinig last van. Zijn wel 2 Goudvissen gepakt door een vogel (1 daarvan heeft het overleeft), sindsdien zijn ze wat schuwer geworden.
I.v.m. de planten wil ik eigenlijk nog meer waterplanten erbij, maar ze eten al het Hoornblad op. Verder is hier op vijver gebied niet veel te verkrijgen...
Dan heb ik nog een vraag/ eventuele oplossing: het filter is nu aangesloten op een slang voor de waterval, er is dus weinig stroming in de vijver. Als ik er voor zorg dat er door een deel van de vijver stroming is, zouden de vissen daar dan ook actiever van worden?