Ja ik zat te denken om als bodem een mengsel van potgrond en zand en dat ongeveer van 3 cm dik en het water ongeveer 1 centimeter hoog.
Als planten wil ik gewoon de Hygrophila Corymbosa nemen (heb daar nog een stekje van, van ongeveer 6 centimeter) en ook de Hygrophila Diffornis wil ik toppen en daar mee kweken.
Misschien ook nog met Cryptocoryne Lucens, maar ik weet niet hoe dat gaat.
Met de Vallisneria soorten gaat het toch niet?
En hoelang moet het licht branden?
Je bodem zou wel prima kunnen denk ik, alleen begrijp ik uit je verhaal dat je dus submers stekjes emers wilt gaan kweken.
Zitten zeker wel veel voordelen aan het emers kweken van planten maar ik weet niet of planten die al gewend zijn onderwater te leven het overleven om dan boven water gezet te worden, ik denk het persoonlijk niet.
Als je emers gaat kweken zal het licht korter aan kunnen, onderwater zou ik zeker een minimum van 10 uur aan houden.
Hoe wilde je de planten vochtig houden eigenlijk?
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Hmm en als je nou de planten in de winkel; koopt, want meestal moeten ze dan nog veranderen, ik bedoel dat ze dan nog moeten wennen aan het water (had ik tenminste).
Ik houd het vochtig door met een soort gieter of zoiets dat er op lijkt, erover heen te gieten.
Was de planten kweekbak een beetje vergeten, omdat ik dacht dat het toch niet lukt, maar ik zag net dat mijn plant al zo'n 6 bladeren erbij heeft dus het lukt wel. De plant blijft alleen even laag.