Dante schreef:Waarom: het is me 1e grote bak dus leek het me verstandig eerst maar met een gezelligheidsbak te beginnen voor ik het mezelf nog veel moeilijker ga maken

Denk vooral niet dat bv. cichliden persé "moeilijker" zijn dan andere vissen. Als ik naar Malawi kijk zijn er zat soorten die je ook als beginner prima kunt houden, mits je jezelf een beetje informeert van te voren. Een bak met bv. Acei's, Yellows en Saulosi's ziet er prachtig uit, en is zeker niet moeilijker dan een gezelschapsbak. Qua waterwaarden integendeel zelfs - waar je voor een gezelschapsbak vaak toch je waterwaarden aan zult moeten passen, kan je voor Malawi- en Tanganyikacichliden gewoon kraanwater gebruiken. Wel zo makkelijk
Het enige is dat een "keientuin" wat gevoeliger is voor allerlei soorten algen, en je moet er natuurlijk van houden hé, als je van veel planten houdt is het niets
Maar, wat ik dus wil zeggen: als je de ruimte hebt, is er niet dat je tegenhoudt om cichliden te houden. Je moet je niet af laten schrikken dat het moeilijk zou zijn ofzo, want dat is lang niet altijd het geval. Als je het góed wilt doen zijn maanvissen bv. in feite moeilijker te houden dan een bak met wat rustige soorten Malawi Mbuna cichliden...