klein vraagje
-
Imbatido
Onderwerp auteur
klein vraagje
Hoi hoi
Ik heb even een klein vraagje. het zit namelijk zo: ik heb twee appelslakken in myn visbak(1jonkie). Maar deze vreten al mijn planten op.(vraag me niet elke planten ik heb! wat moet ik nu doen? kan ik een soort plant erin zetten die hij niet gaat opeten? of moet ik overstappen naar plastic?
Ik heb even een klein vraagje. het zit namelijk zo: ik heb twee appelslakken in myn visbak(1jonkie). Maar deze vreten al mijn planten op.(vraag me niet elke planten ik heb! wat moet ik nu doen? kan ik een soort plant erin zetten die hij niet gaat opeten? of moet ik overstappen naar plastic?
Re: klein vraagje
Helaas, het overgrote deel van de appelslakken in de winkels tegenwoordig eet planten 
Helaas ook ervaring mee en ik hem hem daarom ook aan iemand anders gedoneerd.
Er zijn ook wel genoeg mensen waar het wel goed gaat hoor maar tegenwoordig in de winkel zijn ze er bijna niet meer die geen planten eten.
Alleen maar plastic heeft weinig zin want dat is weer niet goed voor de waterkwaliteit.
Helaas ook ervaring mee en ik hem hem daarom ook aan iemand anders gedoneerd.
Er zijn ook wel genoeg mensen waar het wel goed gaat hoor maar tegenwoordig in de winkel zijn ze er bijna niet meer die geen planten eten.
Alleen maar plastic heeft weinig zin want dat is weer niet goed voor de waterkwaliteit.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------
Hier blijven ze redelijk van mijn planten af.
Voordeel van het hebben van discussen, veel eten geven en dan blijft er genoeg over voor de slakken.
Voordeel van het hebben van discussen, veel eten geven en dan blijft er genoeg over voor de slakken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
bij mij eten ze nooit aan planten alleen ik hou ze niet meer want als ze overlijden.... een nitrietbom
Er zijn verschillende soorten appelslakken, de Pomacea diffusa eet geen planten, maar de P. canaliculata wel.
Het verschil:

Links de canaliculata, rechts de diffusa. De rechter wil je dus ook hebben
Het verschil:

Links de canaliculata, rechts de diffusa. De rechter wil je dus ook hebben
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Pomacea bridgesii heb je ook nog
Dit is met een hoop slakken zo, vaak moeilijk te zien wanneer ze precies dood zijn.vissy schreef:bij mij eten ze nooit aan planten alleen ik hou ze niet meer want als ze overlijden.... een nitrietbom
Maar er zijn dus 2 soorten zie ik, dat wist ik nog niet. Ik had in ieder geval meneer links
koop dan een dwergkogelvis. die zuigen al die slakken wel op.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
Dacht ik ook, maar toen ik op die site keek van die plaatjes, kwam ik erachter dat dat vrijwel altijd de diffusa isvissy schreef:Pomacea bridgesii heb je ook nog
Dwergkogelvissen eten alleen slakken tot 1cm, daarbij zijn het geen makkelijke/gezellige dieren...m-kaan schreef:koop dan een dwergkogelvis. die zuigen al die slakken wel op.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
nee als ze honger hebben hap hap met je vissen
Oeioei, doe dat maar niet, zijn hele leuke vissen maar die kan je beter net als bij mij straks in een apart bakje zetten. Ook zijn de slakken geen hoofdvoer voor een kogeltjem-kaan schreef:koop dan een dwergkogelvis. die zuigen al die slakken wel op.
Het wordt vaak aangeraden om een dwergje aan te schaffen als je een slakkenplaag hebt, maar wat dan als de slakken op zijn?
Een dwergje kan ook geen slakken zuigen die zichzelf kunnen beschermen met een klepje zoals bijv de appelslak maar zal dit wel gaan proberen waardoor hij zijn tandjes kan afbreken of nog erger zijn kaak breken.
oef gelukkig, ik heb de rechter. al woelen ze wel elke keer mijn planten uit de grond. 
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
-
Imbatido
Onderwerp auteur
Euhmmm, wa bedoel je?vissy schreef:bij mij eten ze nooit aan planten alleen ik hou ze niet meer want als ze overlijden.... een nitrietbom
Nou dat ze mijn planten met rust laten niet aan eten
Maar als er een appelslak dood gaat krijg je een hoog nitriet en dat is slecht voor je vissen
Maar als er een appelslak dood gaat krijg je een hoog nitriet en dat is slecht voor je vissen