Guppen

Onderwerp auteur
Jan_Mookhoek
0-200
0-200

Guppen

Bericht door Jan_Mookhoek »

Ik weet niet of ik hier op de goede topic zit. Een vraagje over jonge guppen. Ik heb mijn jonge guppen in een quarantainebakje zitten (ik weet niet of ik dit goed schrijf ?) Maar hoelang zou ik ze er moeten laten zitten voordat ik ze weer los zou kunnen laten. In de zelfde bak zitten 3 dwerggoerami's, kegelvlekbarbelen, cory's, dwergklauwkikkertjes en guppen. Wie kan mij hier bij helpen ?
Ieder kikkertje kwaakt zoals hij gebekt is.

Rico
400-600
400-600

Re: Guppen

Bericht door Rico »

Ze kunnen bij de andere vissen in als ze niet meer in de grootste bek van de vissen passen.
:D
gr, Rico

Coby

Bericht door Coby »

Het duurt wel een paar maanden voor ze groot genoeg zijn om ze in het aquarium los te laten, maar zolang kun je ze niet in een quarantainebakje laten zitten. Als je ze nu loslaat zullen er een aantal opgegeten worden, als ze tussen de planten kunnen schuilen zullen er ook een aantal overblijven.
Wil je er veel overhouden dan kun je beter een apart kweekbakje wegzetten om ze in op te laten groeien. :)

Rob
0-200
0-200

Bericht door Rob »

als je ervoor kiest om ze gewoon in de bak los te laten zou ik voor wat drijfplanten zorgen zodat ze daar kunnen schuilen
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Onderwerp auteur
Jan_Mookhoek
0-200
0-200

Van de zeven jonge guppies zijn er nu nog vijf in leven. Ze hebben toch wel genoeg schuilplaatsen kunnen vinden. Verder zullen er nog wel veel jonkies volgen, want er zijn, zoals ik het nu kan zien, nog een stuk of 4 guppen zwanger. Ik weet alleen niet of ik het quantantainebakje daar nog wel voor zal gebruiken. We zien wel.

mol
0-200
0-200

Bericht door mol »

na 14 dagen kun je ze weer trug plaatsen bij de ouders, dus ik neem aan dat na een maand mist goed gegroeid je ze wel kunt plaatsen bij de goerami's

Onderwerp auteur
Jan_Mookhoek
0-200
0-200

Daardoor zijn er nu wel 5 jonkies terug te vinden, maar er zit ook nog een Keizertetra in en ik ben bang dat deze nog wat kleintjes gegeten heeft.

mol
0-200
0-200

Bericht door mol »

Jan_Mookhoek schreef:Daardoor zijn er nu wel 5 jonkies terug te vinden, maar er zit ook nog een Keizertetra in en ik ben bang dat deze nog wat kleintjes gegeten heeft.
ik ken je verdere bestand niet natuurlijk, maar zodra er twijfels zijn over het trug plaatsen dan moet je het ook niet doen natuurlijk. als je er toevallig ook van die dwergklauw kikkertjes in heb zitten en je krijgt jong dan vreten die kikkers ze direkt op als de jongen nog niet snel genoeg bennen. zo is dat ook met trug plaatsen met jong grut. zolang het in de bek past en ze zien het aan als een stukje levend voer dan zal geen één vis het nalaten om het niet te doen.

Xelitas
0-200
0-200

Bericht door Xelitas »

Keizertetra's lusten inderdaad pas geboren gupjes.. Zo ook neontetra's, kardinaaltetra's etc. zolang ze maar in hun bek past is het goed.. En soms zie ik ook wel eens dat de tetra's of andere vissen erachteraan gaan maar als de gup te snel is dan staken ze de achtervolging.
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!

Onderwerp auteur
Jan_Mookhoek
0-200
0-200

Bij mij zijn de meeste kleine guppies in ieder geval zo snel dat ze het overleefd hebben. Ik hoop dat er toch nog wat meer geboren worden. Het is zo'n leuk gezicht, die kleine beestjes. :wink:

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Dat zal ongetwijfeld nog wel een keer gebeuren, hoeveel heb je er uiteindelijk overgehouden?
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Jan_Mookhoek
0-200
0-200

Er zwemmen er nu nog 5 van ongeveer een halve cm. Je kunt nog niet zien wat de kleur is en of het een mannetje of vrouwtje is. Ik denk dat het daar te vroeg voor is. Dat zal best nog wel komen. :wink:

Kevin Noord-Brabant

Bericht door Kevin »

5 dan zijn er toch wel wat gesneuveld :roll:

Je kan denk ik al wel zien of het man of vrouw is, dan moet je kijken naar het gonopodium.
Bij een man is het een staafje bij een vrouw een waaier vormmige vin.

Afbeelding
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
Jan_Mookhoek
0-200
0-200

Misschien is het wel te zien, maar ze zijn zo snel als ze klein zijn. :wink:

Xelitas
0-200
0-200

Bericht door Xelitas »

pas wel op voor een baby boom.. want zelfs de kleine kunnen op den duur zelf beginnen.

Wat betreft mannetje of vrouwtje kan je ook zien aan de rugvin. Mannetje zit het vinnetje maar voor de helft vast aan zijn rug. En bij het vrouwtje zit hij helemaal vast. Plus de informatie van Kevin over waaiervormige vin van het mannetje..
Een Juwel Rio 240 ( bestand voor nieuwe bak )
Een Euro Rimini 185 ( tropisch )
Vitakraft 60 liter (LEEG)
Een Cayman 50 liter (LEEG)
!! Ik kom er rond voor uit.. VIERKANT is beter !!