Ik zal mijn KH zo eens testen
CO2?
-
Laurens
Onderwerp auteur - Oud teamlid

Re: CO2?
Zo, aquarium verkocht, dus er is weer geld, nu moet ik kijken welke test ik neem. Je zei dat die CO2-continuetests heel onbetrouwbaar zijn... dus wat zou ik dan moeten kopen?
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Patman schreef:Overigens vind ik de CO2 test de meest onnauwkeurige meting die er is. Je kunt veel beter de KH en pH in de gaten houden, en dan via de tabel de waarde aflezen.
dussss....
Ghegheghe... Als je de KH meet met een druppeltest, en de pH het liefst zo nauwkeurig mogelijk... dan kun je goed inschatten wat de CO2 is. Zoals ik al zei, als de KH hoog genoeg is, dan is het vrijwel onmogelijk dat je met deze opstelling, bio CO2 met een diffusor, teveel CO2 toedient.
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
-
Laurens
Onderwerp auteur - Oud teamlid

Patman schreef:Patman schreef:Overigens vind ik de CO2 test de meest onnauwkeurige meting die er is. Je kunt veel beter de KH en pH in de gaten houden, en dan via de tabel de waarde aflezen.
dussss....
Maar als het aan jou ligt zou ik dus gewoon een pH- en KH-druppeltest moeten aanschaffen?
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Als het aan mij ligt, dan kocht je een KH test, en een pH metertje... Maar omdat je daar voor moet sparen, kun je alvast een KH test laten doen of kopen, om te bepalen of je KH boven de 6 is. Als dat zo is, dan kun je gewoon met bio-CO2 beginnen.
Groeten,
Patrick
Patrick