ziekte of de jagers
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

Re: ziekte of de jagers
ik denk inderdaad dat het corydorassen zijn als je ze ook in het zwart en albino hebt want die zie ik niet bij google afbeeldingen. heb jij verder informatie voor een mooie inrichting voor mijn aquarium? oja en welk plantje/mos is het voor garnalen (plantje dat mooi op de bodem blijft en een mooie bos word)?
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
Ja, cory's heb je ook in het abino volgens mij heet die dan corydoras albino hier een link, maar cory's moet je altijd in groepen houden en deze wordt dus ook al te groot van je aquarium wordt 7cm dus ook weer te groot dus zul je er ook uit moeten doen anders ist echt slecht voor je visje.
hier een link en anders via google.nl Corydoras aeneus
http://users.telenet.be/het_zoetwateraq ... aeneus.htm
Heb voor de zwarte deze resultaten:
http://www.google.nl/images?hl=nl&sugex ... 66&bih=609 Deze wordt ook 7 tot 8cm dus ook veel te groot voor jou bakje moet je toch echt voor de corydoras habrusus of pygmeus en de hastatus gaan.
http://www.aquaclopedie.nl/cgi-bin/engi ... 0corydoras. En voor alle cory's geld je moet ze in groepen houden van 5 of meer dus niet in paren
hier een link en anders via google.nl Corydoras aeneus
http://users.telenet.be/het_zoetwateraq ... aeneus.htm
Heb voor de zwarte deze resultaten:
http://www.google.nl/images?hl=nl&sugex ... 66&bih=609 Deze wordt ook 7 tot 8cm dus ook veel te groot voor jou bakje moet je toch echt voor de corydoras habrusus of pygmeus en de hastatus gaan.
http://www.aquaclopedie.nl/cgi-bin/engi ... 0corydoras. En voor alle cory's geld je moet ze in groepen houden van 5 of meer dus niet in paren
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

als je slakken en garnalen inplaats van die vissen doet word je bak dan ook goed schoon gehouden?
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Mos kan je op stenen of hout binden maakt niet echt uit welk mos. En voor de rest wat stengelplanten omdat dat je gouramies leuk vinden en wat vallisneria. Kijk maar naar mijn aquarium daar heb ik nu deze planten in:
Javavaren en mos allebei op hout gebonden
Anubias nana yellow mag je ook niet in de grond zetten net als javavaren en mos moet dus altijd op steen of hout gebonden worden anders gaat de plant rotten als je um in de bodem zet.
Cryptocoryne verschillende soorten
Verschillende soorten Hygrophila
Vallisneria
En nog rotala groen en rood
En drijfplanten vinden de knorren en de borarassen ook wel leuk.
En wat beukenbladeren vinden ze ook wel leuk daar zoeken de goeramies hun voedsel tussen. Die beukenbladeren kun je gewoon van een haag buiten plukken ik zou het nu doen want nu zijn ze nog bruin en zinken ze makkelijker. Ik heb ze namelijk ook net geplukt. Zal morgen nog eens wat fotos maken. En anders gewoon via google Azie biotoop intypen dan vind je ook genoeg.
En ja, slakken en garnalen houden je bak goed schoon en als je eens wat groente over hebt kun je dat gewoon in de bak doen met een vork erdoor zodat het op de bodem blijft. En het is idd een goede keus van je op de Corydorassen te vervangen door garnalen en slakken. Ik heb hier Tylomelania slakken inzitten maar die moeten wel op een temperatuur van minimaal 27 a 28 graden zitten daaronder worden ze inactief. Deze slakken hebben ook het voordeel dat ze maar 1x in de maand 1 jong maken en niet net als appelslakken een plaag worden. Ze zijn natuurlijk wel wat duurder en wat moeilijker aan te komen. Maar misschien op het vivarium je weet maar nooit.
Javavaren en mos allebei op hout gebonden
Anubias nana yellow mag je ook niet in de grond zetten net als javavaren en mos moet dus altijd op steen of hout gebonden worden anders gaat de plant rotten als je um in de bodem zet.
Cryptocoryne verschillende soorten
Verschillende soorten Hygrophila
Vallisneria
En nog rotala groen en rood
En drijfplanten vinden de knorren en de borarassen ook wel leuk.
En wat beukenbladeren vinden ze ook wel leuk daar zoeken de goeramies hun voedsel tussen. Die beukenbladeren kun je gewoon van een haag buiten plukken ik zou het nu doen want nu zijn ze nog bruin en zinken ze makkelijker. Ik heb ze namelijk ook net geplukt. Zal morgen nog eens wat fotos maken. En anders gewoon via google Azie biotoop intypen dan vind je ook genoeg.
En ja, slakken en garnalen houden je bak goed schoon en als je eens wat groente over hebt kun je dat gewoon in de bak doen met een vork erdoor zodat het op de bodem blijft. En het is idd een goede keus van je op de Corydorassen te vervangen door garnalen en slakken. Ik heb hier Tylomelania slakken inzitten maar die moeten wel op een temperatuur van minimaal 27 a 28 graden zitten daaronder worden ze inactief. Deze slakken hebben ook het voordeel dat ze maar 1x in de maand 1 jong maken en niet net als appelslakken een plaag worden. Ze zijn natuurlijk wel wat duurder en wat moeilijker aan te komen. Maar misschien op het vivarium je weet maar nooit.
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

ik dacht dan aan vuurgarnalen maar welke slak raadt jij aan ik wil niet dat ze zich erg voortplanten
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Kwa soort garnalen maakt het niet echt uit, waar je wel voor moet oppassen is dat ze niet kruisen maar daar heb je ook tabellen voor welke wel en welke niet bij elkaar kunnen, maar ik heb daar dus niet opgelet en die van mij zijn dus een kruising maar heb ze toch verkocht gekregen.
De enigste slak die ik ken die zich niet als een razende voortplant is de Tylomalania slak die krijgt maar 1 jong per maand. Voor de rest zijn het net konijnen. Maar je kunt het natuurlijk ook alleen bij garnalen houden.
Dan krijg je dus dit bestand
Koppel Honinggoeramie en Dwergknorgoeramie
12x Boraras Brigittea
en dan vuurgarnalen moet je wel vanaf 10 stuks houden maar die belasten bijna je bak niet dus daar kun je er wel een stuk of 30 van nemen.
Hier is een kruisschema van welke garnalen er wel en niet bij elkaar mogen.
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... emapdf.pdf
http://www.gek.nu/
dit is een link naar een garnalen/kreeften site en aan de rechtkant vind je een kolom en daar vind je dan kruisschema.
De enigste slak die ik ken die zich niet als een razende voortplant is de Tylomalania slak die krijgt maar 1 jong per maand. Voor de rest zijn het net konijnen. Maar je kunt het natuurlijk ook alleen bij garnalen houden.
Dan krijg je dus dit bestand
Koppel Honinggoeramie en Dwergknorgoeramie
12x Boraras Brigittea
en dan vuurgarnalen moet je wel vanaf 10 stuks houden maar die belasten bijna je bak niet dus daar kun je er wel een stuk of 30 van nemen.
Hier is een kruisschema van welke garnalen er wel en niet bij elkaar mogen.
http://www.aandeanderekantvanhetglas.nl ... emapdf.pdf
http://www.gek.nu/
dit is een link naar een garnalen/kreeften site en aan de rechtkant vind je een kolom en daar vind je dan kruisschema.
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

voor ik ga inrichten van mijn nieuwe aquarium heb ik nog een vraag dat kienhout hoe zet je dat vast want van mij drijft naar het oppervlak het staat nu vast met lavastenen er omheen maar als ik die stenen niet meer wil hoe moet ik het dan vastzetten
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Je moet alles wat je kwa stenen of hout in je aquarium doet eerst even uitkoken, zo gaat het ook niet meer drijven. Wat ik altijd heb gedaan is het hout een paar dagen in een emmer laten weken zodat alle kleurstoffen die het hout afgeeft niet in je aquarium komen. Stenen hoef je maar iets van 5min in kokend water te doen hout mag wel 20 tot 30min koken en als het nog blijft drijven dan idd met stenen vast zetten heb ik eerst ook moeten doen want bijna elk soort hout drijft wel maar op ten duur als het vol gezogen is met water niet meer maar dit kan wel een tijdje duren.
Ben echt benieuwd hoe de inrichting er van jou aquarium er uiteindelijk uit gaat zien
. in ieder geval veel suc6 ermee 
Ben echt benieuwd hoe de inrichting er van jou aquarium er uiteindelijk uit gaat zien
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

het grappige is juist dat ze het in de winkel al hebbeb schoongemaakt en in mijn aquarium geeft het ook niet af maar het blijft drijven. dus hoe moet ik vast zetten met een lootje ofzo?
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Zet het gewoon met een steen vast. Het kan wel 2 maanden duren voordat het hout eindelijk is vol gezogen met water. Dus geen paniek gewoon een steen erop net zo lang tot het niet meer drijft. En ik kook alles ook al zeggen ze dat het al schoon is gemaakt beter het zekere voor het onzekere. Je weet nooit hoeveel mensen dat stuk hout al hebben vast gehad.