ziekte of de jagers
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

Re: ziekte of de jagers
de kikkers laat ik er wel in die heb ik al een tijdje en vind ze erg leuk. ik kan zowiezo tog nog 10 vuurgarnaaltjes of een ander soort erin doen en dan 4 bodemvissen ofzo?
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)
-20x Hemigrammus bleheri
Ja, garnalen of slakken kan je er atlijd bij doen, maar met die dwergklauwkikkers zit je bak toch al wel redelijk vol.
Ik reken het altijd zo 65L aquarium dus iets van 60L aan vis kun je erin doen. En je rekent dit uit door de lengte wat de vissen maximaal worden bij elkaar op te tellen.
Honinggoeramie: 2x5cm = 10cm
Bodemvissen neem aan dat het cory's zijn en die werden iets van 5cm en dat iets van 4x = 20cm
Dan je Galaxy's 10x 2,5cm = 25
Dan zit je al aan 55L dus bijna je max dus vandaar dat je er niet veel meer bij kan doen.
De kikkers worden ook iets van 4cm dus dat is al te veel die moeten er dus al uit en ik zou ze zo ie zo eruit halen want ik denk dat je kikker die garnalen dan misschien als lekker hapje gaat zien.
Dus gewoon voor in jou bak maximaal 3 soorten en dan natuurlijk het liefst soorten die uit hetzelfde biotoop/land komen. En ik vind de Galaxy's eigenlijk ook wel al een beetje te druk voor de honinggoeramies ze moeten echt samen gehouden worden met rustige en andere kleine medebewoners.
Ik had dit bestand
Koppel Honinggoeramie is dood
2x Dwergknorgoeramie ook een heel leuk visje
9x Boraras Brigittea deze visjes kunnen perfect bij Goeramies is echt een prachtig visje echt een aanrader!!!!
en dan nog een hoop garnalen en slakken.
Dit is dus een hele rustige bak waar ik heeeel blij mee ben en die ik iedereen aan raad.
En nogmaals hoe meer vis je erin steekt des te eerder je last krijgt van algen en andere ongewenste dingen.
En ik zou het op prijs stellen dat je eens een foto van je BODEMBEWONERS en je aquarium hier plaatst.
Ik reken het altijd zo 65L aquarium dus iets van 60L aan vis kun je erin doen. En je rekent dit uit door de lengte wat de vissen maximaal worden bij elkaar op te tellen.
Honinggoeramie: 2x5cm = 10cm
Bodemvissen neem aan dat het cory's zijn en die werden iets van 5cm en dat iets van 4x = 20cm
Dan je Galaxy's 10x 2,5cm = 25
Dan zit je al aan 55L dus bijna je max dus vandaar dat je er niet veel meer bij kan doen.
De kikkers worden ook iets van 4cm dus dat is al te veel die moeten er dus al uit en ik zou ze zo ie zo eruit halen want ik denk dat je kikker die garnalen dan misschien als lekker hapje gaat zien.
Dus gewoon voor in jou bak maximaal 3 soorten en dan natuurlijk het liefst soorten die uit hetzelfde biotoop/land komen. En ik vind de Galaxy's eigenlijk ook wel al een beetje te druk voor de honinggoeramies ze moeten echt samen gehouden worden met rustige en andere kleine medebewoners.
Ik had dit bestand
Koppel Honinggoeramie is dood
2x Dwergknorgoeramie ook een heel leuk visje
9x Boraras Brigittea deze visjes kunnen perfect bij Goeramies is echt een prachtig visje echt een aanrader!!!!
en dan nog een hoop garnalen en slakken.
Dit is dus een hele rustige bak waar ik heeeel blij mee ben en die ik iedereen aan raad.
En nogmaals hoe meer vis je erin steekt des te eerder je last krijgt van algen en andere ongewenste dingen.
En ik zou het op prijs stellen dat je eens een foto van je BODEMBEWONERS en je aquarium hier plaatst.
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

ik laat mijn kikkers er tog in maar ze eten niet levende vissen want ze laten mijn neon tetra's ook met rust en die zijn even groot als garnaaltjes
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Dwergklauwtjes zijn wel aardig vreedzaam idd, behalve naar tubifex dan 
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

in mijn aquarium zit zo'n 80 liter dus eigenlijk kan ik dan tog nog iets bij doen?
en hoe klinkt dit
koppeltje honinggoerami
koppeltje dwergknorgoerami
10 of 12 Boraras Brigittea
koppeltje zebra danio
2 dwergklaukikkers
en dan garnalen en slakken maar die kunnen er zowiezo wel bij als je al zei
en hoe klinkt dit
koppeltje honinggoerami
koppeltje dwergknorgoerami
10 of 12 Boraras Brigittea
koppeltje zebra danio
2 dwergklaukikkers
en dan garnalen en slakken maar die kunnen er zowiezo wel bij als je al zei
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Zebradanio's houd je niet in koppeltjes, maar in scholen
die hebben sowieso een grotere bak nodig, en ik vraag me daarbij af of de combi honing/dwergknor wel verstandig is op 65cm...
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Ik zou ze toch niet bij garnalen stoppen en neontetra's zijn echt niet zo groot als garnalen daar verkijk je je echt op garnalen worden miss net 1cm terwijl een neontetra tog al gauw 3cm worden of je moet het hebben over japonica garnalen die zijn idd even groot dan als neons.
Maar zou je eens zo vriendelijk willen zijn hier een foto van je bodemvissen te willen plaatsen zodat wij je kunnen helpen met het uitvogelen wat voor soort bodemvissen het zijn? En je weet zeker dat het geen corydoras zijn???
En ik wil ook wel eens weten hoe je aquarium er nu uit ziet.
Maar het is jou keus als je ze erin laat zou ik wel iets anders er weer uitlaten anders wordt het echt overbezetting en dat is echt slecht daar krijg je dus algen van waar je dus weer moeilijk vanaf komt.
Wat is de maat van je aquarium?
Die zebra danio's kunnen niet in jou bak omdat ze een bak van 80cm nodig hebben niet van 80L dus die moet je er echt uit doen en die zijn ook veel te druk voor bij goeramies. Voor de rest vind ik het een goede keuze als je perse garnalen wilt zou ik dus ook je kikkers eruit doen omdat ik bang ben dat ze die echt gaan opeten want als ik naar normale kikkers kijk die eten ook vliegen en larfjes en andere insecten dusja zou er niet raar van opkijken dat ze dan ook je garnalen opeten.
Ik zou het gewoon zo doen:
Koppel Honinggoeramie
stuk of 5 Dwergknorgoeramies
10 Boraras Brigittea
En dat is het dan wel. Voor de rest moet je het zelf weten maar dit is dus wat ik zou doen. En ik ben ook bang dat je kikkers miss ook de boraras gaan opeten omdat die ook bijna zo groot zijn als een garnaal dus die ook gewoon weg want dat zijn ook grote vervuilers.
Maar zou je eens zo vriendelijk willen zijn hier een foto van je bodemvissen te willen plaatsen zodat wij je kunnen helpen met het uitvogelen wat voor soort bodemvissen het zijn? En je weet zeker dat het geen corydoras zijn???
En ik wil ook wel eens weten hoe je aquarium er nu uit ziet.
Maar het is jou keus als je ze erin laat zou ik wel iets anders er weer uitlaten anders wordt het echt overbezetting en dat is echt slecht daar krijg je dus algen van waar je dus weer moeilijk vanaf komt.
Wat is de maat van je aquarium?
Die zebra danio's kunnen niet in jou bak omdat ze een bak van 80cm nodig hebben niet van 80L dus die moet je er echt uit doen en die zijn ook veel te druk voor bij goeramies. Voor de rest vind ik het een goede keuze als je perse garnalen wilt zou ik dus ook je kikkers eruit doen omdat ik bang ben dat ze die echt gaan opeten want als ik naar normale kikkers kijk die eten ook vliegen en larfjes en andere insecten dusja zou er niet raar van opkijken dat ze dan ook je garnalen opeten.
Ik zou het gewoon zo doen:
Koppel Honinggoeramie
stuk of 5 Dwergknorgoeramies
10 Boraras Brigittea
En dat is het dan wel. Voor de rest moet je het zelf weten maar dit is dus wat ik zou doen. En ik ben ook bang dat je kikkers miss ook de boraras gaan opeten omdat die ook bijna zo groot zijn als een garnaal dus die ook gewoon weg want dat zijn ook grote vervuilers.
Ik had ze hier allebei in mijn 96L 80x30x40 bak zitten en dat ging prima. En ik ga idd met Laurens mee dat de Zebra danio's een veel grotere bak dan die van jou nodig hebben. Het zijn namelijk nogal actieve zwemmers en die hebben dus wel graag een grote bak nodig en inderdaad ook graag in een school van 10 of meer en daar is dus jou bak veeeel te klein voor, daar voor komt eerder een bak van 1m in aanmerking.
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

ik kan dit weekend geen foto maken want me ouders zijn een weekendje weg dus het word pas dinsdag denk ik
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

kunnen jullie mij ook wat informatie over de indische glasmeerval geven?
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Je kan toch ook zelf via google zoeken is heel makkelijk je gaat naar google.nl en daar typ je dan in indische glasmeerval en tada resultaten genoeg.
Maar hier is een link, maar zet die alvast maar uit je hoofd wordt 10cm dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot voor in jou aquarium. Ik zou zeggen slaap er nog eens een paar nachten over en lees nog eens wat informatie over alle vissen die je leuk vind dat is beter dan de vissen die je leuk vind maar kopen en er dan later achterkomen dat ze veel te groot zijn voor in jou aquarium. Dit doe ik ook als ik een vis leuk vind of iemand zegt is deze vis niks dan zoek ik op google naar info over die vis en dan denk ik er nog eens over en dan pas koop ik de vis dat is veel verstandiger. http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... erval.html
En ik wacht dan wel tot dinsdag dat je foto's kunt maken.
Maar wat zijn de maten van jou aquarium?
Maar hier is een link, maar zet die alvast maar uit je hoofd wordt 10cm dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot voor in jou aquarium. Ik zou zeggen slaap er nog eens een paar nachten over en lees nog eens wat informatie over alle vissen die je leuk vind dat is beter dan de vissen die je leuk vind maar kopen en er dan later achterkomen dat ze veel te groot zijn voor in jou aquarium. Dit doe ik ook als ik een vis leuk vind of iemand zegt is deze vis niks dan zoek ik op google naar info over die vis en dan denk ik er nog eens over en dan pas koop ik de vis dat is veel verstandiger. http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/ ... erval.html
En ik wacht dan wel tot dinsdag dat je foto's kunt maken.
Maar wat zijn de maten van jou aquarium?
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

ik denk dat ik het idiale visbestand heb
koppeltje honinggoerami
6 dwergknorgoerami's
(12) Boraras Brigittea
10 garnalen en een paar slakken
koppeltje honinggoerami
6 dwergknorgoerami's
(12) Boraras Brigittea
10 garnalen en een paar slakken
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

m'n aquarium is 65x37x46
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
-
Mitchel
Onderwerp auteur - 1000+

oh ik ben ook vergeten 6 bodemvissen erbij te zetten
-20x Hemigrammus bleheri
-20x Hemigrammus bleheri
Jups dat is een prima bestand. Wel bij de dwergknorgoeramies meer vrouwen dan mannen dus iets van 2 mannen en 4 vrouwen.
Ben blij dat je voor dit bestand hebt gekozen. Veel suc6 ermee. Owja en nog 1 tip niet alles in 1x toevoegen dit geeft te veel balast aan je bacterie cultuur die je in je water hebt opgebouwd dus begin eerst met de kleinste diertjes de garnalen en slakken en voeg daarna gelijk de boraras brigittea toe en daarna de dwergknorgoeramie en honinggoeramie zo kan je bacterie cultuur het gewoon goed bijhouden.
Weet je trouwens zeker dat het niet gewoon corydorassen zijn die bodemvissen?????????? Of wat dnek je zelf dat het zijn?????? Als ik nu eens wist wat het waren zou ik je kunnen zeggen van hou ze erin of welke je het beste erin kan houden want volgens mijn zijn het 2 verschillende soorten.
Ben blij dat je voor dit bestand hebt gekozen. Veel suc6 ermee. Owja en nog 1 tip niet alles in 1x toevoegen dit geeft te veel balast aan je bacterie cultuur die je in je water hebt opgebouwd dus begin eerst met de kleinste diertjes de garnalen en slakken en voeg daarna gelijk de boraras brigittea toe en daarna de dwergknorgoeramie en honinggoeramie zo kan je bacterie cultuur het gewoon goed bijhouden.
Weet je trouwens zeker dat het niet gewoon corydorassen zijn die bodemvissen?????????? Of wat dnek je zelf dat het zijn?????? Als ik nu eens wist wat het waren zou ik je kunnen zeggen van hou ze erin of welke je het beste erin kan houden want volgens mijn zijn het 2 verschillende soorten.