Ik heb even een vraag over mijn muilbroeder.
Ik heb laatst een kleine muilbroeder gekocht bij mijn dierenwinkel en dat moest zijn een Pseudocrenilabrus multicolor nu kwam ik vandaag weer even in die winkel en toen stond er dat het een Egyptische muilbroeder is.
Is dit een en de zelfde vis of zijn het 2 verschilende rassen?
kleine muilbroeder
Re: kleine muilbroeder
Nee, dit hoeft niet. De Pseudocrenalibrus multicolour victoriae heeft gewoon een erg breed verspreidingsgebied waaronder bepaalde delen van de Nijl, tot in Egypte toe). Daardoor spelen waterwaardes bijna geen rol.
De vis met het grootste verspreidingsgebied (spelen waterwaardes totaal geen rol) is, volgens mij, de Bunocephalus / Dysichthys coracoideus.
De vis met het grootste verspreidingsgebied (spelen waterwaardes totaal geen rol) is, volgens mij, de Bunocephalus / Dysichthys coracoideus.
Cichlids forever!
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
het is geen Pseudocrenalibrus multicolour victoriae maar als het goed is een
Pseudocrenalibrus multicolour multicolour, het moet een visje zijn de ongeveer 8 cm lang moet worden de man dan, en de vrouw iets kleiner.
Maar volgens mij is mijn vrouw al wel 8 cm zo niet langer
Volgens aquavisie komen ze uit Noordoost Afrika van onder de Nijl tot Oeganda en Tanzania, en dus niet uit Egypte.
Ik zal zo snel ik kan wel een foto op de site zetten, dan weten we over wat voor vis we praten.
Pseudocrenalibrus multicolour multicolour, het moet een visje zijn de ongeveer 8 cm lang moet worden de man dan, en de vrouw iets kleiner.
Maar volgens mij is mijn vrouw al wel 8 cm zo niet langer
Volgens aquavisie komen ze uit Noordoost Afrika van onder de Nijl tot Oeganda en Tanzania, en dus niet uit Egypte.
Ik zal zo snel ik kan wel een foto op de site zetten, dan weten we over wat voor vis we praten.
Hier even een foto van mijn vrouwtje