welke vissen bij elkaar??
Re: welke vissen bij elkaar??
cory's zijn inderdaad een zeer geliefde en leuke soort. tussen de 7 en de 12 stuks is een mooi begin.
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
Alleen opletten met het samenzetten van cichliden. 
Cichlids forever!
200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Ehh, welke cory's had je in gedachte? Het zijn er toch aardig wat 
Klaar om info te spuiten en absorberen!
ohhhh jij bent gemeen, laurens
bob, ga naar je eigen winkel, kijk welke ze hebben, even opschrijven. thuis opzoeken of hier voorleggen en evt. bij andere winkels kijken.
straks heb je er 1 gevonden die je wel mooi vindt en moet je het halve land afreizen om ze te krijgen. terwijl veel soorten toch wel op elkaar lijken.
bob, ga naar je eigen winkel, kijk welke ze hebben, even opschrijven. thuis opzoeken of hier voorleggen en evt. bij andere winkels kijken.
straks heb je er 1 gevonden die je wel mooi vindt en moet je het halve land afreizen om ze te krijgen. terwijl veel soorten toch wel op elkaar lijken.
aquarium 60x20x30
Gerard schreef:ohhhh jij bent gemeen, laurens![]()
Klaar om info te spuiten en absorberen!
om even terug te komen op deze opmerking:
ben het verder wel met Gerard eens. Lau...
mocht je in de buurt van den haag wonen, waterweelde is de goedkoopste met cory's van alle winkels waar ik ben geweest.
dan heb je echt te veel vissen in je bak.bob schreef:uuuhhhmmmm ik zie door de vissen het water niet meer...
ben het verder wel met Gerard eens. Lau...
mocht je in de buurt van den haag wonen, waterweelde is de goedkoopste met cory's van alle winkels waar ik ben geweest.
of marktplaats, staan er ook vreselijk veel op. 
aquarium 60x20x30
haha ja marktplaats
ik ben laatst bij intratuin geweest om filters te halen en gelijk ff gekeken heb daar een hele mooie gezien ben alleen de naam vergeten.. btje met zebra achtige strepen. vertik het alleen om daar mn vissen te halen want zag zo veel doden vissen en vissen met wazige ogen enzo egt niet normaal! en dat terwijl k dr niet eens egt verstand van heb nog. was gwn zielig! ga zaterdag naar een speciaal zaak laat ik gelijk mn water ff meten. kan niet wachten tot ik mn vissen dr in heb 
klinkt als zebradanio.
zeer makkelijk maar leuk visje.
zeer makkelijk maar leuk visje.
of als hij een cory bedoelt, de schwarzti, of ornatus.
een andere zal intratuin niet hebben..........
een andere zal intratuin niet hebben..........
aquarium 60x20x30
ben vandaag naar jumper geweest en me waarden laten meten en vissen gekeken. me waardes zijn
nh 3/4=0 (amoniak)
nitraat=10
nitriet=0,3
fostaat =minder dan 0,02
kh=3
gh=5
ph=7,5
volgens mevr. daar was alleen mn nitriet ofzo te hoog en kon ik beter nog 1/3 van me water verversen en dan was het goed. klopt dat? ik heb ook vissen gekeken! ben verliefd op de microgeophagus ramirezi!! maar volgens haar was dat een moeilijk te houden vis. en de gold vond ik ook wel wijs maar was btje doorgekweekt volgens haar. wat ik verder hele mooien vissen vond is de
corydoras melanistius (heel mooi!)
corydoras trilineatus (het mooist van allemaal!)
cory splendes
cory aeneus
cory paleattus
cory hoogvin aeneus sluier
verder vond ik voor boven de bijlzalm en halfsnavelbekje epiplatys pa heel mooi.
en verder de
apistogramma cacatuoides (orange)
microgeophagus altispinosa
xiphophorus maculatus
botia macracantha
koperzalm
poecilia retculata
wat kan ik het best doen? zou zelf heel graag de ramirezzi nemen met de cory trilineatus kan dat?
en voor boven kan je de bijlzalm en halfsnavelbekje epiplatys pa doen of het beter dat je 1 soort neemt? ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
nh 3/4=0 (amoniak)
nitraat=10
nitriet=0,3
fostaat =minder dan 0,02
kh=3
gh=5
ph=7,5
volgens mevr. daar was alleen mn nitriet ofzo te hoog en kon ik beter nog 1/3 van me water verversen en dan was het goed. klopt dat? ik heb ook vissen gekeken! ben verliefd op de microgeophagus ramirezi!! maar volgens haar was dat een moeilijk te houden vis. en de gold vond ik ook wel wijs maar was btje doorgekweekt volgens haar. wat ik verder hele mooien vissen vond is de
corydoras melanistius (heel mooi!)
corydoras trilineatus (het mooist van allemaal!)
cory splendes
cory aeneus
cory paleattus
cory hoogvin aeneus sluier
verder vond ik voor boven de bijlzalm en halfsnavelbekje epiplatys pa heel mooi.
en verder de
apistogramma cacatuoides (orange)
microgeophagus altispinosa
xiphophorus maculatus
botia macracantha
koperzalm
poecilia retculata
wat kan ik het best doen? zou zelf heel graag de ramirezzi nemen met de cory trilineatus kan dat?
en voor boven kan je de bijlzalm en halfsnavelbekje epiplatys pa doen of het beter dat je 1 soort neemt? ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
nitriet is idd aan de hoge kant, ik zou nog even wachten met vissen.
fosfaat is voor planten weer aan de lage kant, maar daar komt wel verandering in zodra je vissen hebt.
ramirezi is idd en lastig te houden vis.
erg gevoelig voor elke verandering in waterwaarden.
cory's zijn geen probleem in jouw bak.
bijlzalmen gaan ook prima.
halfsnavelbekje kan nogal agressief zijn tegen soortgenoten en houdt ook wel van wat zout in het water.
apisto zou ik niet durven zeggen.
microgeophagus altispinosa houd wel van wat hogere temperaturen.
xiphophorus maculatus is in principe geen probleem maar houd ook wel van een beetje zout in het water.
botia macracantha wordt veel te groot voor je bak.
koperzalm is geen probleem
poecilia retculata is ook geen probleem maar let wel op dat je geen inteelt koopt of krijgt.
fosfaat is voor planten weer aan de lage kant, maar daar komt wel verandering in zodra je vissen hebt.
ramirezi is idd en lastig te houden vis.
erg gevoelig voor elke verandering in waterwaarden.
cory's zijn geen probleem in jouw bak.
bijlzalmen gaan ook prima.
halfsnavelbekje kan nogal agressief zijn tegen soortgenoten en houdt ook wel van wat zout in het water.
apisto zou ik niet durven zeggen.
microgeophagus altispinosa houd wel van wat hogere temperaturen.
xiphophorus maculatus is in principe geen probleem maar houd ook wel van een beetje zout in het water.
botia macracantha wordt veel te groot voor je bak.
koperzalm is geen probleem
poecilia retculata is ook geen probleem maar let wel op dat je geen inteelt koopt of krijgt.
super bedankt!! weet nou iig geval wat ik wil! denk dat ik de ramirezzi maar niet doe.. wel jammer vond ik het mooist
aankomende week maar een vissen kopen denk ik!
@ Bob:
Ik hoop voor je visjes dat je wel wacht tot de nitriet-waarden in je bak op 0.0 komen te liggen, want als het 0.3 blijft, zullen veel visjes overlijden door bloedvergiftiging (de max. grens voor nitriet ligt op 0.2 en zelfs dat is voor sommige soorten té hoog).
Ik zou een waterwisseling doorvoeren als ik van jou was (max. 1/2 bak) omdat dit een zeer efficiente manier is om te voorkomen dat bepaalde afvalstoffen zich opstapelen in je bak. Een andere manier van werken, bestaat hierin van een flesje levende bacterien of filterbacterien te kopen en te wachten tot je NO2-waarden zakken.
Normaal gezien, doen je filterbacterien (die automatisch in je filter verschijnen) de omzetting van Ammoniak (erg giftige stof die vrijkomt door rottingsprocessen en dodelijk is voor je visjes) over Nitriet (NO2; ook giftige stof) naar Nitraat (NO3, niet giftige plantenvoeding) voor je. Maar je moet eventjes wachten (over het algemeen 21 dagen) eer je genoeg bacerien hebt zodat zij hun werk kunnen doen. Als het je té lang duurt, kun je levende of filterbacterien kopen om de wachttijd in te korten.
Ik hoop voor je visjes dat je wel wacht tot de nitriet-waarden in je bak op 0.0 komen te liggen, want als het 0.3 blijft, zullen veel visjes overlijden door bloedvergiftiging (de max. grens voor nitriet ligt op 0.2 en zelfs dat is voor sommige soorten té hoog).
Ik zou een waterwisseling doorvoeren als ik van jou was (max. 1/2 bak) omdat dit een zeer efficiente manier is om te voorkomen dat bepaalde afvalstoffen zich opstapelen in je bak. Een andere manier van werken, bestaat hierin van een flesje levende bacterien of filterbacterien te kopen en te wachten tot je NO2-waarden zakken.
Normaal gezien, doen je filterbacterien (die automatisch in je filter verschijnen) de omzetting van Ammoniak (erg giftige stof die vrijkomt door rottingsprocessen en dodelijk is voor je visjes) over Nitriet (NO2; ook giftige stof) naar Nitraat (NO3, niet giftige plantenvoeding) voor je. Maar je moet eventjes wachten (over het algemeen 21 dagen) eer je genoeg bacerien hebt zodat zij hun werk kunnen doen. Als het je té lang duurt, kun je levende of filterbacterien kopen om de wachttijd in te korten.
Cichlids forever!
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -
nee ik laat zowieso me water nog meten voor dat ik vissen koop. baal er wel van 21 dagen is veel te lang. denk dat ik maar van die bacterie ga halen dan. heb gister al iets meer dan 1/3 van me bak ververst en dacht dat ik donderdag dan wel visjes kon halen. niet dus. vind het nou wel leuk geweest dat indraaien
heb wel al een paar bewoners:D van die punthoorn slakken. kijk ik daar wel naar:D hoe kan het trouwens dat het bij mij zo lang duurt? heb ik teveel planten stukjes die rotten ofzo? ik zou nu toch eigenlijk wel genoeg bacterie moeten hebben??? hij staat al 2 weken te draaien..