donker zand?
donker zand?
Is er ook (donker)bruin zand te verkrijgen voor op de bodem?
Dit lijkt me een mooier en meer natuurlijke uitstraling te geven.
Dit lijkt me een mooier en meer natuurlijke uitstraling te geven.
gr, Rico
Re: donker zand?
Ik denk dat Caviar zand wel een mooie bodem is kwa kleur als je donkerder wil. Metselzand, aquarium zand en filterzand zijn toch allemaal wel licht van kleur.
Wat is dat caviar precies voor spul? Ik ken het alleen van mijn super dure feestjes 
gr, Rico
Het zijn volledig afgeronde bolletjes van verschillende grote, blijft zeer luchtig en er hecht bijna geen vuil aan.
Volgens sommige zou het kalk afgeven, er heb daar eigenlijk nooit last van gehad.
Volgens sommige zou het kalk afgeven, er heb daar eigenlijk nooit last van gehad.
Glimt het ook een beetje of juist niet?
Ik had het liefst gewoon van die zwarte tuin turf erin gegooid met alle stokjes en dergelijke erin maar dan weet ik zeker dat het helemaal niks word.
Ik had het liefst gewoon van die zwarte tuin turf erin gegooid met alle stokjes en dergelijke erin maar dan weet ik zeker dat het helemaal niks word.
gr, Rico
Nee glimmen doet het niet, ik heb nog wel een foto maar dit is gemengd met de witte variant.

Ik had net ook al even het forum afgestruind op zoek naar foto's.
Ik kan het toch niet echt mooi vinden. Het ziet er een beetje nep uit ondanks dat het zo te horen/lezen wel handig spul is.
Ik kan het toch niet echt mooi vinden. Het ziet er een beetje nep uit ondanks dat het zo te horen/lezen wel handig spul is.
gr, Rico
Van dichtbij zie je duidelijk bolletjes ja, van een afstandje valt het wel mee.
Rico schreef:Ik had net ook al even het forum afgestruind op zoek naar foto's.
Het is handig spul ik raad het je ook aan.
Kijk ook bij mijn foto's zie je het ook wel. ik wou zelf ook donkerder maar dit is het meeste donker wat er nog in de handel is. het werk heel fijn met de planten je prikt ze er zo in, of als je gaatje gaat graven en dan plantje erin dan rollen de bolletjes er makkelijk op.
-
Rob Bosman
Ik weet het niet hoor als ik bij google caviaar in tik krijg ik behalve die dure eitjes van de steur ook allemaal rare dingen te zien

Discuskwekerij Bèrrege schreef:Ik weet het niet hoor als ik bij google caviaar in tik krijg ik behalve die dure eitjes van de steur ook allemaal rare dingen te zien![]()
![]()
Kom binnenkort hier maar is een bakkie doen, dan zal ik het je laten proeven
Je kan hier nog even door de catalogus bladeren, anders misschien is bij een zand handel gaan informeren
viewtopic.php?f=30&t=25
viewtopic.php?f=30&t=25
Dat is inderdaad handig Kevin!
Ik zit te twijfelen of ik van dat fijne grind zal nemen of toch weer filterzand.
Is grind van 1-3mm. fijn genoeg voor corry's?
Slibt dat grind dicht na verloop van tijd?
Oftewel zijn er mensen die al ervaring hebben met grind van deze korrel grootte?
Ik zit te twijfelen of ik van dat fijne grind zal nemen of toch weer filterzand.
Is grind van 1-3mm. fijn genoeg voor corry's?
Slibt dat grind dicht na verloop van tijd?
Oftewel zijn er mensen die al ervaring hebben met grind van deze korrel grootte?
gr, Rico
1-3 mm tja ligt eraan of het scherp is, ik zou het niet adviseren.