Inrichting voor Septaria slakken

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Alrik
1000+
1000+

Inrichting voor Septaria slakken

Bericht door Alrik »

Goedendag,

Zoals sommigen al wel weten heb ik enkele dagen terug 3 septaria slakken in mijn aquarium te water gelaten. Nu zitten ze al de hele tijd, en alleen maar op het glas en de achterwand.
Het lijkt haast alsof ze niet meer op het hout en de planten kunnen komen.

Nu viel mij op dat als ze bij de bodem komen, deze een beetje aftasten en er voor kiezen op het glas te blijven.
Kan het zo zijn dat de slakken mijn (fijne) bodem niet appreciëren en daarom op mijn glas blijven?

In dat geval kan ik namelijk wat kleine afgeronde stenen rond het hout en glas leggen als "bruggetje".
Het is verder ook niet zo dat mijn ramen vies zijn, het is een schone bak die net aan het indraaien is, de ramen zijn dus nog brandschoon, het hout en de planten daarentegen vertonen echter wel enkele algengroei maar daar komen ze niet.

Afbeelding
Op de foto had ik de slakken net (op het hout) uitgezet.

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Inrichting voor Septaria slakken

Bericht door Laurens »

Ik heb ze ook net opgehaald, lijkt wel een andere soort te zijn dan die van jou. Maar het zijn ook dieren die vooral op harde, gladde oppervlakken zitten, omdat ze daar makkelijk de algen vanaf kunnen eten. Op de planten zul je ze dus nauwelijks vinden, en op het hout ook niet veel...
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Onderwerp auteur
Alrik
1000+
1000+

Bericht door Alrik »

Aha, vandaar..
Is het voor de planten en het hout dan wellicht een idee nog een tweetal neritina slakken op te halen?

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Zelfde verhaal denk ik, wat voor een alg heb je daarop dan?
Klaar om info te spuiten en absorberen!