Tropol ?

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Beyonce
0-200
0-200

Tropol ?

Bericht door Beyonce »

Hallo ,

Even een vraagje. Mijn aquarium zit nu in zijn 'opstartfase'. Maar zodra er vissen in mogen komen er o.a antennebaarjes , apistogramma Macmasteri , roodneusjes... in. Ik heb van verschillende aquariums op foto gezien dat hun water er iets 'bruiner' uit zag. Een natuurlijke look , precies iets oerwoud achtig. 8) Persoonlijk vind ik dat prachtig en zou dat ook best wel willen.
Nu heb ik ergens gelezen dat tropol dat effect kan geven. Maar er stond bijna niks info bij. Dus daarom dat ik hier mijn vragen stel. :D

Hoe werk Tropol precies ?
Wat is het ?
Wanneer moet je het in het water doen ? Hoeveel ?
Schadelijk voor iets ?
Geeft het ook echt het gewilde effect ? (Het is natuurlijk niet de bedoeling dat mijn water troebel wordt :roll: , moet wel helder zijn alleen een iets meer donkere kleur) Zo niet , wat werkt dan wel ?

Alvast bedankt
190 L : 2x Antennebaars , 3x Apistogramma Cacatuoides , 2x Roodneuszalm , 20x Neon Tetra ,2x Colisa Lalia , 1x L-144 , 4x Maanvis

''I am ... Sasha Fierce'' - Beyonce
''Truth is : everybody is going to hurt you. You just gotta find the ones worth suffering for'' - Bob Marley

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Tropol ?

Bericht door Kees »

Ik heb het een tijdje gebruikt en het kleurt inderdaad je water wat bruinig.
FF een quote van JBL:
* Zorgt voor een kristalhelder tropisch watermilieu met een algenremmende werking.
* Uit turf gewonnen humusstoffen en looistoffen uit eikenbast bevorderen de gezondheid van vissen.
* Actieve jodium stimuleert de voortplanting.
* Maakt het alle zwartwatervissen (bv. neons, Braziliaanse maanvissen, discus) gemakkelijker aan een nieuwe leefomgeving te wennen.
* Maakt de vissen minder gevoelig voor stress.

Dosering weet ik niet meer uit mijn hoofd, maar staat op de fles.
Mijn vissies vonden het wel wat, alleen dat wat bruinige water werd ik op een gegeven moment zelf zat.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Beyonce
0-200
0-200

Bericht door Beyonce »

Ok , bedankt !

En moest ik het na een tijdje ook beu zijn , moet ik het dan weg doen door gewoon het grootste deel van mijn water te verversen ?

En mag het erin nadat je vissen er al in zitten ?
190 L : 2x Antennebaars , 3x Apistogramma Cacatuoides , 2x Roodneuszalm , 20x Neon Tetra ,2x Colisa Lalia , 1x L-144 , 4x Maanvis

''I am ... Sasha Fierce'' - Beyonce
''Truth is : everybody is going to hurt you. You just gotta find the ones worth suffering for'' - Bob Marley

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

"Slijt" er dan vanzelf weer uit.
Ja hoor, sommige gebruiken het ook als een waterverbeteraar.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie