gouramis

Plaats reactie

Onderwerp auteur
hilde
0-200
0-200

gouramis

Bericht door hilde »

hallo, ik zoek een antwoord op mijn vraag ivm gouramis. Graag wil ik enkele gouramis houden bij mijn tetras, danio's en odessa's. Maar ik las, ergens dat ik enkel een koppel gourami's kan houden (omdat de mannetjes durven te vechten onderling), kan dit? Of kan ik gewoon een schooltje nemen? En passen deze vissen bij mijn andere vissen. Ik ben ook nog van plan om er regenboogvissen bij te doen, maar ik weet niet precies of deze vissen wel allemaal bij elkaar passen. Daarom vraag ik jullie hulp. alvast bedankt hiervoor. grtjs Hilde

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: gouramis

Bericht door Stefan »

meer dan 1 koppel is sterk afhankelijk van de soort en het formaat van je bak...
knorgouramies kan je makkelijk in een groepje houden.
diamanten zou ik dat niet meer doen...

regenboogzalmen zou ik er zelf niet bijhouden, deze zijn nogal druk en houden nogal van stroming.
gouramies zijn precies het tegenovergestelde, die houden het allemaal het liefst zo rustig mogelijk en hebben het water het liefst net zo rustig.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Onderwerp auteur
hilde
0-200
0-200

Bericht door hilde »

hallo, ondertussen heb ik enkele colisa lalia's gekocht, zwaarddragers en silver balloon mollys en... en dwergkikker. Goed of slecht idee? en iemand ervaring met die kikker? grtjs

Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Ik denk niet dat het goed gaat aflopen met je groepje Colisa lalia's, want de Colisa lalia is een fel visje als hij een nest te verdedigen heeft. Zwaardragers zijn zwemmers en daardoor niet erg geschikt om samen te houden met Goerami's (die erg op rust gesteld zijn). En, balloon mollys zijn een kweekvariant die echt afzien onder hun lichamelijke afwijking. Trouwens molly's zijn in wezen brakwatervisjes en daardoor zijn zij erg gevoelig aan ziektes indien je ze op zoet water houdt (met name witte stip). Het spijt me, maar erg geslaagd kan ik deze combinatie niet noemen. :(
Cichlids forever!

200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
hilde
0-200
0-200

Bericht door hilde »

oeps dan hebben ze me eigenlijk geen goeie info gegeven in die winkel. Maar geen probleem, ik haal die visjes er gewoon uit en steek die in mijn andere bakken, gelukkig heb ik nog enkele draaiende bakken staan. Bedankt voor je antwoord. grtjs

Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Als je een bak samenstelt met goerami's, moet je erop letten dat ook de rest van je bak bestaat uit 'hang-visjes'. Er zijn er genoeg (vb: kopstaanders, kardinalen, neons, Apistogramma's en ga zo maar door) en wij willen je hier gerust adviseren. Alleen hebben we wel wat meer tijd nodig tussen je vraag en je uiteindelijke aankoop. :)
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
hilde
0-200
0-200

Bericht door hilde »

ok das goe ik zal er op letten, maar ja, ik ben nogal een ongeduldige. hahahaha Maar ik had nog nooit gehoord van 'hangvisjes' hoor, das het eerste wat ik hier hoor.

Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Wel, een 'hang-visje' is ook geen officieel woord. :D

Wat ik ermee bedoel, is een visje dat de overgrote meerderheid van de tijd liever ter plaatse 'hangt' dan te zwemmen. En, indien het zwemt, gebeurt dat tegen een tempo van liever lui dan moe. :D
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
hilde
0-200
0-200

Bericht door hilde »

ahzo, das het eerste wat ik hoor. ja, ik moet nog heeeeeeeel veel bijleren hoor, maja daarom kom ik hier ook altijd naar toe he, omdat ik weet dat ik hier altijd een antwoord vind om al mijn vragen. (en er zullen er nog veel komen hoor). grtjs