Kan een koppeltje maanvissen bij koppel diamant goerami's??
(in een rio 300)
Kan een koppeltje maanvissen bij koppel diamant goerami's??
Re: Kan een koppeltje maanvissen bij koppel diamant goerami's??
Dat moet geen probleem zijn. De bak ik groot genoeg. Ik heb geen slechte ervaring met deze combinatie.
Al zou ik het nu niet meer bewust doen.. Aziaten bij Amerikanen. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt wil je misschien richting een biotoop-aquarium gaan.. En dan is het moeilijk kiezen tussen sommige vissen. Vooral tussen Diamantgoerami's en Maanvissen. Die zijn allebei zo mooi...
Ik zit zelf met zo'n bakkie waarbij ik geen afstand wil doen van sommige vissen, dus is het nog wel even een 'wereldbak'
Al zou ik het nu niet meer bewust doen.. Aziaten bij Amerikanen. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt wil je misschien richting een biotoop-aquarium gaan.. En dan is het moeilijk kiezen tussen sommige vissen. Vooral tussen Diamantgoerami's en Maanvissen. Die zijn allebei zo mooi...
Ik zit zelf met zo'n bakkie waarbij ik geen afstand wil doen van sommige vissen, dus is het nog wel even een 'wereldbak'
Groeten,
Patrick
Een dag niet geademd is een dag niet geleefd
Patrick
volgens mij kon het geen kwaad, meen me te herrinneren dat ik ze ook bij elkaar gehad heb vroeger in een kleinere bak dan die van jou.
maar mischien denkt er iemand wel weer totaal anders over?
maar mischien denkt er iemand wel weer totaal anders over?
Ik heb wel problemen gehad met deze combinatie en heb ze uit elkaar moeten halen, maar dat schijnt een uitzondering te zijn. Het probleem zal niet van de maanvissen komen, eerder van de Leeri's, dat kunnen best wel krengetjes zijn.
Waar ik wel vraagtekens bij heb is een koppel maanvissen... die koop je namelijk niet zomaar, ze laten zich niet koppelen
Bovendien kan je M en V zo goed als niet uit elkaar houden, zeker bij jonge dieren is het onmogelijk.
Waar ik wel vraagtekens bij heb is een koppel maanvissen... die koop je namelijk niet zomaar, ze laten zich niet koppelen
-
Lientjjj
Onderwerp auteur - 0-200

Maar gaan mannetjes niet vechten? en hoeveel moet ik er dan kopen om koppeltjes te krijgen?
-
Lientjjj
Onderwerp auteur - 0-200

Er is toch niks mis mee met een "wereld bak"?
Oh nee.op zich niet.Als de waterwaardes redelijk bij elkaar in de buurt liggen is het wat dat betreft geen probleem hoor.
Groeten,
Patrick
Patrick
Als je echt een koppel maavissen wil, zul je ze zelf moeten laten koppelen.
Dus een stuk of 5 uitzetten, als het klikt merk je snel genoeg welke twee een koppel vormen.
Ik hen hier 6 maanvissen zitten, en die maken geen ruzie maar koppelen wil ook nog niet.
Dus een stuk of 5 uitzetten, als het klikt merk je snel genoeg welke twee een koppel vormen.
Ik hen hier 6 maanvissen zitten, en die maken geen ruzie maar koppelen wil ook nog niet.
Wat Kevin zegt is de enige manier om een koppel maanvissen te krijgen. Groepje erin, en hopen dat er een koppel ontstaat. Onstaat er geen koppel, is er ook niets aan de hand
Twee mannen zullen elkaar niet veel doen, een beetje imponeren en wat bekvechten doen ze wel, maar ze maken elkaar dorgaans niet af of zo, het is eerder een kwestie van rangorde bepalen in de groep/school
Een koppel is echter een ander verhaal, en kan een grote bak flink onder de duim houden als ze een nestje hebben.
Om eerlijk te zijn zou ik niet én vijf maanvissen én Leeri's in een Rio 300 zetten, als er gebroed gaat worden vind ik 'm toch net effe wat te krap voor, maar het kan ook best lang goedgaan.
Alletwee hoe dan ook prachtige soorten
Om eerlijk te zijn zou ik niet én vijf maanvissen én Leeri's in een Rio 300 zetten, als er gebroed gaat worden vind ik 'm toch net effe wat te krap voor, maar het kan ook best lang goedgaan.
Alletwee hoe dan ook prachtige soorten
-
Gast
Re: Kan een koppeltje maanvissen bij koppel diamant goerami'
Wellicht een late reactie, maar ik wilde toch even mijn bevindinge delen.
Normaal gesproken zullen deze 2 soorten in 1 bak niet zo'n groot probleem zijn, maar mijn ervaring is dat als de goerami's een nestje hebben, deze door de vader fel verdedigt wordt. Deze "jaagt"dan door de bak heen, wat voor de maanvissen erg stressvol is. Dat is tenminste mijn idee. Het heeft 2 van mijn manen het leven gekost.
Nadat ik het nest had weggehaald en alles weer rustig is, heb ik ook geen problemen meer gehad.
Normaal gesproken zullen deze 2 soorten in 1 bak niet zo'n groot probleem zijn, maar mijn ervaring is dat als de goerami's een nestje hebben, deze door de vader fel verdedigt wordt. Deze "jaagt"dan door de bak heen, wat voor de maanvissen erg stressvol is. Dat is tenminste mijn idee. Het heeft 2 van mijn manen het leven gekost.
Nadat ik het nest had weggehaald en alles weer rustig is, heb ik ook geen problemen meer gehad.