Ik stel namelijk een veranderd gedrag in mijn 120 l. bak vast. Mijn cory's, mijn favorieten, die de bak delen met neontetras en embertetras en 2 dwerg gouramis,(sorry, spreek geen Latijns) en de steeds maar groeiende hoeveelheid garnaaltjes en slakjes, hebben zich terug getrokken naar de (beschutte) achterzijde van mijn bak en komen pas tegen half negen 'savonds tevoorschijn. Nou weet ik dat ze liever nachtbraken
Overbevolking ?
Overbevolking ?
Is er sprake van overbevolking als je meer deels nog heel jonge (vuur)garnaaltjes en posthoornslakjes in je Juwel rek 120 hebt zitten?
Ik stel namelijk een veranderd gedrag in mijn 120 l. bak vast. Mijn cory's, mijn favorieten, die de bak delen met neontetras en embertetras en 2 dwerg gouramis,(sorry, spreek geen Latijns) en de steeds maar groeiende hoeveelheid garnaaltjes en slakjes, hebben zich terug getrokken naar de (beschutte) achterzijde van mijn bak en komen pas tegen half negen 'savonds tevoorschijn. Nou weet ik dat ze liever nachtbraken
, maar dat deden ze toch eigenlijk niet, ze waren juist heel aanwezig, overdag. Kan het zijn dat de bak overbevolkt is en de balans er uit is? Graag jullie mening hier over. Bij voorbaat dank.
met licht en liefde, Lizzy
-
jari4now
Re: Overbevolking ?
Hoeveel cory's, tetra's en embertetras heb je in die 120 liter zitten dan?
Volgens mij zijn 200 garnalen niet storend als je visbestand niet exorbitant groot is
Volgens mij zijn 200 garnalen niet storend als je visbestand niet exorbitant groot is
Sorry, vergeten te vermelden, ik heb in deze bak zitten 12 neontetras, 4 embertjes, 2 dwerg-gouramis, 7 peppercorydoras, 1 aeneus corydoras, 1 albino corydoras en 1 panda corydoras. plus dat ik behorlijk in de beplanting zit, een halve jungle zeg maar. Een prachtige verstopplaats natuurlijk 
Is een aardige bezetting zo (120 staat toch voor 120l?), maar zou te doen moeten zijn.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
hoi Liz, lang niets van je gehoord!
maar ik denk niet dat het overbevolking is, misschien is een bepaalde vis teratoriaal geworden?
en mogen ze niet meer op bepaalde plekken komen?
maar ik denk niet dat het overbevolking is, misschien is een bepaalde vis teratoriaal geworden?
groetjes Mar
mijn gras is groen genoeg!
Hoi Marja. Nee, eigenlijk is er niets gewijzigd. Ik krijg alleen de indruk dat de cory's weer nocturnalMarja schreef:hoi Liz, lang niets van je gehoord!
vreemd hoor, ik heb rond de 300 garnaaltjes tegen ongeveer 40 vissen,
geen enkele vis, zelfs de pygmaeetjes laat zich intimideren door een garnaal!
wat voor garnalen heb je eigenlijk?
en bedoel je nou dat er een soort van winterslaap bij jouw in de bak heerst?
het zou kunnen hoor, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt in mijn eigen bak.
nooit eerder van gehoord ook.
heb je de temperatuur misschien wat lager gezet?
sommige corry`s kunnen idd wat dagschuw zijn en met schemer of s`avonds pas
tevoorschijn komen.
geen enkele vis, zelfs de pygmaeetjes laat zich intimideren door een garnaal!
wat voor garnalen heb je eigenlijk?
en bedoel je nou dat er een soort van winterslaap bij jouw in de bak heerst?
het zou kunnen hoor, maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt in mijn eigen bak.
nooit eerder van gehoord ook.
heb je de temperatuur misschien wat lager gezet?
sommige corry`s kunnen idd wat dagschuw zijn en met schemer of s`avonds pas
tevoorschijn komen.
groetjes Mar
Nee, hoor. Niemand laat zich intimideren. Ik denk idd dat de cory's weer nachtbrakers zijn geworden, waarom is me onduidelijk, maar het is wel natuurlijk voor hen. Ik denk dat ik het zelf verkeerd heb gezien. Ik had geen grote hoeveelheid garnaaltjes verwacht nadat er een aantal MIA zijn gegaan en ik dacht dat het hele vuurgarnaaltjes project mislukt was. De kleine duvelkes hebben me goed bij de benen gehad! Ik zit nog lang niet aan de 300 zoals bij jou in de bak, maar ze zijn wel enorm talrijk 
Ik weet niet waarom maar op dit moment zie je enkel de neon-tetras en embertjes en de rest ligt te pitten en komt pas later te voorschijn. Het is anders dan zeg maar enkele weken geleden en ik ben gewoon op zoek naar een verklaring, die er mss wel niet eens is.
Ik weet niet waarom maar op dit moment zie je enkel de neon-tetras en embertjes en de rest ligt te pitten en komt pas later te voorschijn. Het is anders dan zeg maar enkele weken geleden en ik ben gewoon op zoek naar een verklaring, die er mss wel niet eens is.
Beste allemaal,
Lees hierboven verhaaltjes over meer dan 300 garnaaltjes in een bak. Dat lijkt me nogal wat! Wat is eigenlijk de waarde/functie van garnaaltjes? Of zijn ze alleen maar leuk om te zien? En hoe groot worden die beestjes?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb ze wel eens gepeld en opgegeten. Of waren dat weer andere??
Fijne avond verder,
Robert
Lees hierboven verhaaltjes over meer dan 300 garnaaltjes in een bak. Dat lijkt me nogal wat! Wat is eigenlijk de waarde/functie van garnaaltjes? Of zijn ze alleen maar leuk om te zien? En hoe groot worden die beestjes?
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb ze wel eens gepeld en opgegeten. Of waren dat weer andere??
Fijne avond verder,
Robert
hoi Robert,Robert schreef:Beste allemaal,
Fijne avond verder,
Robert
die garnaaltjes zitten in mijn bak
ik zal je voor zover ik kan uitleg geven in mijn eigen albumbje,
anders gaan we teveel off topic
hier is het linkje: http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... start=1365
groetjes Mar
ik zou het ook niet weten Lizzylizz_56 schreef:Nee, hoor. Niemand laat zich intimideren. Ik denk idd dat de cory's weer nachtbrakers zijn geworden, waarom is me onduidelijk, maar het is wel natuurlijk voor hen. Ik denk dat ik het zelf verkeerd heb gezien. Ik had geen grote hoeveelheid garnaaltjes verwacht nadat er een aantal MIA zijn gegaan en ik dacht dat het hele vuurgarnaaltjes project mislukt was. De kleine duvelkes hebben me goed bij de benen gehad! Ik zit nog lang niet aan de 300 zoals bij jou in de bak, maar ze zijn wel enorm talrijk
haha wel een leuke verrassing al die vuurtjes
lijkt wel alsof ze wisseldiensten hebben ingesteld bij jou
groetjes Mar