Menu uitbreiden

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Visje
0-200
0-200

Menu uitbreiden

Bericht door Visje »

Mijn goudvis krijgt al 5 jaar alleen TetraMin vlokken 'totaalvoer voor alle siervissen' en hij knabbelt wel eens aan de waterplantjes. Nou zou ik graag zijn menu wat willen uitbreiden, omdat ik op het forum lees dat een goudvis ook best spinazi, diepvriesvoer en levend voedsel mag. Het lijkt me wel leuk voor hem als hij eens wat anders krijgt. Vooral iets levends waar hij achteraan kan zwemmen!

Ik weet alleen niet hoe ik zijn menu het beste kan aanpassen. Het lijkt mij dat dat heel geleidelijk moet gebeuren. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Wat is het makkelijkst te verteren voor het visje? Iets wat het meest op de vlokken lijkt misschien..?

Wel moet ik er bij zeggen dat de afgelopen twee weken zijn 3 maatjes dood zijn gegaan en hij nu ineens alleen over is. Zou dan óók nog een verandering in het menu misschien niet te veel zijn?

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Re: Menu uitbreiden

Bericht door Stefan »

zoals ze zeggen, verandering van spijs doet eten :)
het maakt die vis zelf waarschijnlijk niet veel uit wat ie krijgt, ALS ie maar iets krijgt.
je merkt het wel aan hoe die gekleurd is e.d. of je 'm gevarieerd genoeg eten geeft.
de overstap van droog naar diepvries of levend zou ik me niet echt zorgen om maken. goudvissen zijn gemakkelijke eters. je zou kunnen beginnen met artemia of watervlooien, die vinden bijna alle vissen wel lekker.
belangrijkste is niet te veel eten geven, merk zelf dat ik met diepvries en levend voer eigelijk snel teveel geef.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Onderwerp auteur
Visje
0-200
0-200

Bericht door Visje »

Dank je voor de reactie.
Gisteravond heeft vis genoten van rode muggenlarven! Uit de diepvries. Ik heb het eerst laten ontdooien en heb toen met een schepnetje een paar er in gedaan. Het duurde wel even voor hij het door had :D Maar toen was het ook feest!

Ik vond het zelf trouwens wel héél vies!

Als we eens spinazie willen proberen, is dan een plukje ontdooide diepvries beter, of gewoon een rauw stukje bladspinazie?

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

verse, onbespoten spinazie, even blancheren (paar seconde in kokend water houden) dat is het beste.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom