Welke andere bewoners kunnen bij elkaar

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
NeondeTetra
0-200
0-200

Welke andere bewoners kunnen bij elkaar

Bericht door NeondeTetra »

Hoi ,

Ik ben momenteel een 60 liter bak aan het indraaien En wil ook eens wat anders bij de vissen
Nu kunnen er gernalen bij Mits je geen voelspriet happers er bij hebt.
Maar zijn er ook bv kleine kreeft soorten die erbij kunnen. Ik lees ook wel eens dwerg klauw kikkers.
Maar zijn er ook iets van schelpen of zo. voor mosselen schijn je een vuile bak te moeten hebben

iemand nog suggesties ?
I am always ready to learn although I do not always like being taught.[

Alrik
1000+
1000+

Re: Welke andere bewoners kunnen bij elkaar

Bericht door Alrik »

Kleine kreeftjes gaan prima, zoals bijvoorbeeld de CPO of Cambarellus Puer.
Ze zullen wel eens achter een visje aan proberen te gaan maar ze krijgen ze eigenlijk nooit te pakken.
Bodemvissen zoals de Oto's worden wel eens een beetje opgejaagd, omdat die juist vaak rusten op de plekken die bereikbaar zijn voor de kreeftjes, maar ook hier geld dat ze ze niet te pakken krijgen.

Garnalen gaan ook prima, ook met kreeftjes.

Schelpen zoals mosselen zou ik niet doen, deze hebben voeding nodig die wij ze niet kunnen aanbieden en ook niet (voldoende) aanwezig is in het aquarium. Sommigen houden ze wel eens wat langer in leven door vlokvoer rechtstreeks boven de mosselen te strooien. Maar uiteindelijk zullen ze na een half jaar tot een jaar toch de geest geven.

Je zou natuurlijk wel kunnen kijken naar sierslakken zoals de neritina of septaria.