Ik zal me eerst snel even voorstellen, ben Robbert, 33 en kom uit Valkenswaard.
Ik heb geen aquarium ervaring maar er altijd eentje willen hebben en omdat ik wel wat vrienden om me heen heb die er ervaring mee hebben en ik nu thuis zit en wel gezelschap kan gebruiken
Ik heb een Juwel Vision 260 kunnen overnemen (waar ik erg blij mee ben). Zit een Superfish verwarmings element van 300 watt en een JBL 1501 pomp in.
Bodem is bedekt met zwart grind, liggen een aantal stenen, een mooi groot stuk hout in en de plantjes zijn geplaatst.
Omdat ik ook graag film kijk en iets leuks wilde naast de vissen ligt er ook een Titanic in

Ik heb al veel zitten lezen omtrent welke vissen ik er in kan doen en dacht ik vraag het hier ook even.
Mijn plan is tot heden:
- Ongeveer 12 Kardinaal Tetras
- 5 a 7 Corydoras Sterbai
- 2 Borstel Harnasmeerval goud (om wat algen weg te eten
(misschien wat mooie garnaaltjes maar daar heb ik al helemaal geen idee van of die in een vis verdwijnen).
Ik zou het nog leuk vinden om nog iets van "boven" vissen te nemen, bijvoorbeeld bijlzalmen (misschien iemand leuke suggesties) en een koppeltje of een klein groepje van echt blikvangers.
Nu lees ik dat Maanvissen en Cichliden groot kunnen worden en niet echt goed samen gaan met de overige vissen maar wel dat men goede ervaringen heeft met dwerg Cichliden (Kakatoe Cichlide Super Red, Antennebaarsje, Kersenbuikje).
Wat is jullie ervaring daarmee en/of eventueel tips voor andere leuke en "opvallende" visjes (die misschien een cm of 10 worden).
Overige tips en dergelijke zijn natuurlijk ook altijd hartstikke welkom!
gr,
Robbert