Ik ga in de zomer twee weken op vakantie. Nu kan ik moeilijk iemand vragen om iedere dag naar mijn huis te komen om het aquarium te doen. Vissen eten geven plantenvoeding. Ik wil niet als ik thuis kom dat mijn planten of vissen er verlept bij staan of rond zwemmen.
Nu is mijn vraag hoe doen jullie dat?
Vakantie
Re: Vakantie
Ik snoei de planten voordat ik ga wat verder dan normaal. Ook ververs ik dan een keer. Mijn oma komt dan 1 keer in de 2/3 dagen om de vissen diepvriesvoer te geven. Verder hoeft ze dan niets te doen, plantenvoeding gebruik ik niet (meer). Als ik terug kom moet ik vast weer snoeien. Verversen zie ik dan wel of ik daar zin in heb, dat doe ik nog maar 1 keer in de 4 weken ofzo
Gaan je lampen geschakeld aan? Dat is namelijk wel handig
Gaan je lampen geschakeld aan? Dat is namelijk wel handig
Ik ging 'vroeger' 3 weken naar de camping en liet de vissen van tevoren wennen aan minder eten. Ik ging dan soms na 2 weken een keer naar huis voor spullen e.d. en gaf dan een keer eten, voor de rest waren zij zich op zichzelf aangewezen en heb toendertijd nooit dode of uitgehongerde vissen gehad. Als je bak goed ingedraaid is, is er altijd wel wat te vinden voor ze. En anders kijk je voor een voederautomaat?
Voeder apparaatje met droogvoer erin is natuurlijk ook een optie en planten en waterwissel inderdaad de dag voor je weg gaat allemaal nog een keer goed doen. Waterwissel mag dan wel 50% hoor en wanneer je terug bent weer een keer 50%.
Fabian Lampen gaan idd geschakeld aan.
Dus de vissen kunnen een tijdje zonder eten das goed nieuws. Ga even kijken naar een doseerpomp voor de planten voeding.
En dus een grote water verversing ga ik ook doen.
Dus de vissen kunnen een tijdje zonder eten das goed nieuws. Ga even kijken naar een doseerpomp voor de planten voeding.
En dus een grote water verversing ga ik ook doen.