Krijgen jullie een band met een vis?
Zoja..
Is dit ergens van afhankelijk? Van grootte of kleur of type of manier waarop je in het bezit bent gekomen of...?
Ik ben heel benieuwd!

Hihi kan ik mij heel goed voorstellen ja!Bertus schreef:Gedrag, de bijltjes en kardinalen zijn lijk maar de cory's zijn mijn vriendjes
Idd, en een Betta "dwingt dit ook min of meer af" hè?!Noomii schreef:Dat heb ik dus ook de cory's zij mijn vriendjes en de betta joannes ook, =D de rest niet zo als die
Ja, begrijp ik... hoe langer je een dier verzorgd.... goh... 15 jaar, net zo lang als een kat. (als je mazzel hebt)lex schreef:Ik denk zeker dat je een band met een vis kunt krijgen dat merk ik vooral met mijn kogeltjes. De vis associeert je echter met voer denk ik. Sommige mensen hebben hun vissen natuurlijk ook al heel lang zo ken ik ook iemand op een ander forum die een kogelvis vijftien jaar lang heeft gehad. Het lijkt me dan ook logisch dat je een band opbouwt.
Helemaal duidelijk! Het gedrag is idd een hele belangrijke factor, lijkt mijRonald C. schreef:Een band lijkt me wat te sterk uitgedrukt maar een voorkeur of zwak voor sommige vissen wel. Ik heb het vooral met cichliden. Door hun gedrag, broedzorg, territoriumvorming etc. Geeft ze wat meer sociale trekken dan een scholenvisje dat alleen maar rondzwemt (alhoewel dat zeker ook erg mooi kan zijn)
Marja schreef:ja met mijn 3 Panda`s, ze zijn het minst schuw, zitten bijna altijd voorin de bak en ze
zijn gewoon zo grappig qua gedrag.
en nu helemaal, ze hebben 2 kindertjes voortgebracht, die al meer dan een cm groot zijn

Hmmm wat heb ik nou weer geschrevenBertus schreef:Gedrag, de bijltjes en kardinalen zijn lijk maar de cory's zijn mijn vriendjes

Denk dat het bij de grotere vissen toch wel anders voelt, zelf heb ik dit gevoel snel bij cichliden. Door het typische karakter wat je gaat zien op den duur kun je er tot een bepaalde hoogte wel een band mee krijgen.Stefan schreef: Ik heb zat vissen die ik echt geweldig vind... maar een band... nee... bij vissen heb je gewoon een heel sterke Pavlov reactie. Schaduw bij de bak=eten.
Katten ben ik niet zo van... meer een hondenpersoon.
Al is die selse kat van jou Marja2 wel erg leuk