Nieuw Bestand Vision 180
Nieuw Bestand Vision 180
Ik ben van plan om een nieuw visbestand te creëren, Nu heb ik het volgende ideetje in mijn hoofd.
14x Nannostomus mortenthaleri
6x Tateurndina ocellicauda
Koppel Apistogramma viejita
6x Otocinclus
6x corrydorras
8x Caridina Japonica
1x Ancistrus
1x slak etende vis of slak
Is voor mijn Vision 180. Kan dit of moeten er nog wat wijzigingen plaats vinden?
6x Tateurndina ocellicauda
6x Otocinclus
6x corrydorras
8x Caridina Japonica
1x Ancistrus
Is voor mijn Vision 180. Kan dit of moeten er nog wat wijzigingen plaats vinden?
Re: Nieuw Bestand Vision 180
Ik zou wat minder vissen op de bodem zetten. De Ancistrus is niet zo'n probleem, maar zowel de pauwooggrondels als de Apisto's kunnen af en toe behoorlijk territoriaal zijn, en die gaan dan last krijgen van elkaar en de Cory's. 6 pauwooggrondels is veel in een bak van 90 cm, dus daar zou ik sowieso niets bij doen. Wat je eventueel kan overwegen is een trio pauwogen met de Cory's erbij. Als je de Apistogramma's neemt zou ik eigenlijk zowel pauwogen als Cory's weglaten.
Klaar om info te spuiten en absorberen!
-
larsvisjes
- 200-400

Ik vind het een best net visbestand, alleen 6 pauwooggrondels wordt echt te veel. Ik denk met een hoop schuilplekken (planten,hout,kokosnoten) dat een koppel apisto's en 1 koppel pauwogen wel gaat.
En lau ? waarom zouden cory's en apisto's niet samen gaan ??
En lau ? waarom zouden cory's en apisto's niet samen gaan ??
Vraag ik me ook af. Heb hier ook Apisto's en Cory's.larsvisjes schreef: En lau ? waarom zouden cory's en apisto's niet samen gaan ??
Dat komt omdat jij borelli's hebt.
Het zou echt oorlog zijn geweest als ik bij mijn apisto's cory;s had gezet, helemaal toen beide vrouwtjes tegelijk jongen hadden.
Het zou echt oorlog zijn geweest als ik bij mijn apisto's cory;s had gezet, helemaal toen beide vrouwtjes tegelijk jongen hadden.
Dus stel ik laat de pauwooggondels zitten,
6x Otocinclus
6x corrydorras
8x Caridina Japonica
1x Ancistrus
En dan nog even afwachtend wat betreft de corry's en de apisto's.
Zou er dan nog plek zijn voor een ander koppel of harem, en zo ja nog wat tips voor een soort?
6x Otocinclus
6x corrydorras
8x Caridina Japonica
1x Ancistrus
En dan nog even afwachtend wat betreft de corry's en de apisto's.
Zou er dan nog plek zijn voor een ander koppel of harem, en zo ja nog wat tips voor een soort?
Blijven apisto's
Het kan wel degelijk, alleen niet elk soort 
Ik had in mijn Vision 180;
1 koppel Apistogramma viejita,
4 pauwoog grondels,
10 Japinica garnalen,
12 Oto's,
17 Kardinaal tetra's.
De Apisto's heb ik 5 minuten geleden verkocht en dat ging voor 2 dagen prima met cory's (heb ik 2 dagen geleden gekocht) Met de pauwoogjes gingen ze ook prima samen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
1 koppel Apistogramma viejita,
4 pauwoog grondels,
10 Japinica garnalen,
12 Oto's,
17 Kardinaal tetra's.
De Apisto's heb ik 5 minuten geleden verkocht en dat ging voor 2 dagen prima met cory's (heb ik 2 dagen geleden gekocht) Met de pauwoogjes gingen ze ook prima samen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Het kan ook zeker goed gaan. Alleen als ze een nest hebben kunnen Apisto's en pauwogen flink gemeen worden...
-
larsvisjes
- 200-400

Laurens schreef:Het kan ook zeker goed gaan. Alleen als ze een nest hebben kunnen Apisto's en pauwogen flink gemeen worden...
Bij ons op school hebben ze cory's met piranha's, cory's zijn net stekelvarkentjes bewapend met pantser en stekels. Maar inderdaad ze kunnen wel flinke onrust maken die apistogramma's.
Daarom zijn die van mij vandaag verkocht.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Dus als ik Het goed begrijp kan ik het om problemen te voorkomen maar beter niet doen.
Hebben jullie misschien advies voor mij voor een ander mooi koppel dat wel samen met de corry´s zou kunnen?
En heb nog wat meer zitten lezen over Nannostomus mortenthaleri maar dat schijnt dus een hele moeilijke vis te zijn om te houden. Dus denk dat ik voor een andere soort zal gaan als school in mijn bak. Iemand misschien een idee voor een mooie school?
Hebben jullie misschien advies voor mij voor een ander mooi koppel dat wel samen met de corry´s zou kunnen?
En heb nog wat meer zitten lezen over Nannostomus mortenthaleri maar dat schijnt dus een hele moeilijke vis te zijn om te houden. Dus denk dat ik voor een andere soort zal gaan als school in mijn bak. Iemand misschien een idee voor een mooie school?
Zit zelf een beetje te kijken naar de volgende soorten:
Zebrabarbeel
Lacustricola pumilus
Rode Rio
Zwarte tetra
Melanotaenia exquisita
Hier nog aan of afraders tussen?
Zebrabarbeel
Lacustricola pumilus
Rode Rio
Zwarte tetra
Melanotaenia exquisita
Hier nog aan of afraders tussen?
Lacustricola pumilus zou ik afraden, deze komt uit het Tanganyika meer en vraagt dus harder, basischer water. En zebrabarbelen kan je beter wat kouder houden, en zijn erg druk... Rode rio's of zwarte tetra's leveren geen problemen op volgens mij
die Melanotaenia's ook niet denk ik, maar daar moet je maar net aan zien te komen.
-
larsvisjes
- 200-400

wat dacht je van melanotaenia praecox makkelijker te krijgen minder prijzig en ook nog is erg fraai van kleur